Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 633 ggr
Ambrose
2

Positiva tråden - Oktober

Saffran0Spice gjorde en sådan här tråd för Augusti om jag inte minns fel och tyckte den var bra så här kommer en för Oktober!
Berätta om alla positiva saker ni får uppleva, jag börjar.

Var på klubben igår och eftersom Nita nu har tappat alla tänder så kan vi köra igång med skyddet igen. Skyddet är Nitas favorit så hon är överlycklig!

När vi var där hade vi en ny figurant(bara kört med uppfödaren innan) och Nita fick massvis med lovord!
"Hon har ett riktigt bra bett, hon skiftar om direkt om det behövs, biter rätt och sedan är hon helt lugn och håller stenhårt"
"Hon har alla de egenskaper man söker efter hos en IPO hund"

Ooooh va stolt jag är!!!!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Cireea
0

Min valp, Zica, får äntligen trappa ned med sin medicin mot Juvenil Cellulit och veterinären hade bara gott att säga om hennes fina viktökning. 1kg /veckan. Nu kan det bara gå bättre!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Saffran0Spice
0

#0 Vad roligt!
Grattis till sådan trevlig kritik 🌺

Trevligt att du tog dig friheten att göra en Positiv-tråd, det gillar vi 👍

#1 Vad skönt att det går bra, vi håller tummarna för det bästa nu ^^

nadilda
0

Ska åka på kennelbesök och pussa på valpar på söndag😃 

Dolly spårade på bra när vi provade tidigare i veckan, trots att vi haft ett uppehåll på grund av hennes skendräktighet. Var härligt att se henne så glad, spåra är nog det bästa hon vet!❤️

Ambrose
0

Haft en toppendag med träning hos uppfödaren. Nita fick köra bitövningar med en kudde för första gången. När hon var klar så sprang vi ut till bilen. Hon fick med sig kudden i munnen som belöning. Väl inne i bilburen så fick jag sitta där och vänta i 5 minuter för hon vägrade släppa sitt "pris" ;) Jag fick även figga med svenskärm för en polishund. Skitroligt!! Och en OTROLIGT duktig hund. Polisen kunde skicka tiken på mig och kommendera "hit" precis innan hon grep ärmen… hon vände i farten. Wow vilken kontroll!! Nu vet jag vilka mål jag har med Nita ;)

//Ambrose

VendelaS
0

Ställde ut idag. Fick BIR med HP! :D

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Ambrose
1

#5 Grattis!

//Ambrose

[Tilde]
0

Det positiva med Simba är att han har blivit så kelig! Han blir glad när man kommer hem/vaknar på morgonen och vill gärna klappas! Känns så skönt att han slappnar av mer här hemma nu (i sitt nya hem) 😃