Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 665 ggr
Ridtravartjej
0

Djurkommunikation?

Har ni nå erfarenheter av djurkommunikatörer? Skulle vilja komma i kontakt med någon duktig billig som skulle kunna prata med en kompis hund på distans! Han börjar bli gammal och har börja få dåliga höfter och vi vill veta om han lider och hur han mår förövrigt osv!

Kallaterrier
6

Jag antar att du kommer att tycka att jag är jäkligt dryg, men är det inte bättre att ta hunden till en veterinär för att utröna dess hälsoläge än att förlita sig på vad en "billig djurkommunikatör på distans" kan hitta på?

Ridtravartjej
0

#1 vi vet att han har ont i höfterna men bara för att vi tar han till vet får vi inte vet om han lider, dom ger bara en massa smärt stillande. Vill veta om han vill fortsätta sitt liv eller inte. Ska kolla om min farmor vill prata med honom men vill även att någon annan ska göra de med. Bättre för honom tycker jag att få somna in om han lider än att få massa smärtstillande och försök till att göra de bättre för att sedan ta bort honom några månader senare för att de inte funkade. Han är liksom 11år :/

LinaK
4

#2 Om en veterinär sätter in smärtstillande så säger det sig självt att hunden lider, i vilken grad beror ju på givetvis men dom sätter ju inte in smärtstillande för inget. Veterinärer är bra på att se på rörelsemönster hos hunden som visar om dem har ont, de vet också hur de ska känna och klämma för att veta om hunden har ont. Så ta hunden till en pålitlig veterinär istället är mitt råd.

Hoppas det går bra för hunden!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Kallaterrier
5

#2 Och en djurkommunikatör skulle kunna säga något om det på distans utan att ens ha sett hunden? Jag tror inte ett smack på sådant utan är det så att man som ägare ser ett förändrat mönster hos sin hund och man vet att den har kassa höfter, då är det nog läge att låta den slippa ha ont om man inte vill ge den smärtstillande. Så länge smärtstillande funkar är ju det en bra sak, att det inte kommer att funka i längden är ju inte konstigt, det är ju en gammal hund.

Moag
4

Men tror du verkligen att någon som överhuvudtaget inte har sett hunden, ska kunna veta om hunden lider? Det låter för mig inte riktigt klokt.

[Forest]
2

Vad man tror på eller inte är ganska ointressant. Jag vill säga så här får hunden smärtstillande och mår bra av det verkar vara lycklig med sitt liv så behöver man ingen som talar om vad hunden tänker. Jag tycker man själv kan se i sin väns ögon och där med se dens själ där efter får man avgöra vad svaret gav än. Jag vet ingen som kan prata på distans med djur. Kännslor och annat kan man ha tur med lägg ut nytagen bild på hunden så kanake någon kan ge lite svar.

Lord Vulcan
2

#0 Känner man sitt djur, ser man på den om den "vill" fortsätta el inte. Så har det varit med mina djur.