Få bort tandsten
Jag undrar om nån har nåt bra tips på hur man kan få bort tandsten? Alltså inte i förebyggande syfte utan, hur får man bort en beläggning som redan finns där? Jag har testat att skrapa med nageln och då fick jag bort allt på ena hörntanden men på andra hörntanden sitter det som berg… Kan man typ använda nåt verktyg?
★

Finns tandskrapor att köpa på tex djuraffärer, är likadana som tandläkaren använder, annars kan man gå till veterinär som kan ta bort all tandsten på både utsidan och insidan av tänderna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Skrapa tänderna, borsta eller ge råa ben. Min hade så illa ett tag att vi var tvungna att ta bort det hos veterinär, sen nu håller vi efter det med råa ben och ibland tandborstning.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag kör med tandstensskrapa, inte dyra 🙂
Bli inte rädd om det blöder lite grann, det kan det göra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok, det får nog bli en tandstensskrapa :D
★
Gå till veterinären för att ta bort tandstenen! Vet du inte hur man ska skrapa med en tandskrapa kan du skrapa fel och istället skada tänderna!
Mvh Linn
En kompis hund hade mycket tandsten. Jag tog med ett renben till henne när jag åkte dit. Det gillade hon som annars inte tycker om att gnaga på ben. Efter att ha gnagt en bra stund så kollade min kompis på tänderna och då va tandstenen borta. Så nu får hon sådana ben lite då och då. :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Jag köpte en tandstensskrapa från animail. Mycket bra.