Löpande tik
Måste få fråga er något gällande löp, jag är helt störd här hemma nämligen. Jag har ju haft hund hela livet, men aldrig haft detta problemet med mina andra tikar jag haft.
Vår lilla Kajsa löper nu första gången, hon är totalt förstörd, då blir jag rädd något är fel
Just nu är hon i höglöp, detta märks ju främst på vår schäferhane som reagerar med rörelser i luften ovan henne, så vi får hålla isär dem.Men lilla Kajsa skriker, gråter, åker på kana med sjärten på mattorna, nu kommer frågan är något på tok? eller finns de som gör så här? Kajsa är mkt känslig även om det sitter kvar något efter rastning ute, då åker hon också kana, nu gör hon det kanske för vulvan är stor? men kan det vara hon har ont? Bara frågar för se om ni kan lugna mig.
Kajsa:
Mvh Carina

putt

Jag skulle ringa en vetrinär och rådfråga vad du ska göra.
Lycka till! =)

Ja tänkte själv tanken då detta började imorse med tjutande o annat, men så fick jag iden att fråga här först, antar här finsn uppfödare som på sajten vår(perser) ibland kan man då få svar på sådand man inte fattar själv
Men det får väl bli jag ringer för fråga nu då jag inte står ut med henne ledsamhet o tjutande, rädd det är fel med ju.

Hoppas det ordnar sig och hon är jättesöt! :)

ja, jag skulle nog själv ha sökt info här eller där (nätet) först innan man ringer veten, för att få andras tips och idéer om saken.
hur har det gåttt?

Jag pratade med Agrias veterinär som sa jag skulle skölja henne med ljummet vatten, så gjorde vi
Jo sen då hon duschades märkte vi små små bajskorn vid rumpisen, jag tog bort dem, de va helt klart dessa som stört vår lilla fröken
Jaha så fick man betala för ett samtal i onödan, men jag hade ju kollat rumpan, jag såg ju inget
Denna fröken är mkt renlig, hon blir tokig om det sitter något kvar i hennes långa päls.Som hon skrek och grät över detta, vilken dummer matte hon hade sen då
hihi, vad skönt att det löste sig!