Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 996 ggr
[Blandiz]
0

Är så osäker!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så att i April gick vi en problemhundskurs då Albin och jag har problem. Vi gick hos Stefans hundtjänst. Men nu som säkert alla vet så har Stefan avsagts sin plats i företaget, då han var opålitlig tydligen det som står på hemsidan deras. Så nu har jag mejlat dom och frågat hur jag ska göra med min vovve då. Eftersom nu efter detta så har vi tränat men inte hjälpt. Så nu har vi fått råd att gå en privatkurs hos dom. Men då jag är så osäker på om det hjälper. Nån här inne som gått privatkurs pga osäkerhet och utfall? Mejla gärna och berätta ovasett var.

Karmatarerskanise
0

Det bör väl funka som en vanlig kurs? Bortsett från att man får all tid med tränaren, utan andra hundar runt omkring. Tror definitivt inte att det är sämre, snarare bättre.

Sen handlar det ju om hur bra instruktören är.

TinaH
0

hahaha…förlåt!Generad

Men jag blev inte så förvånad.
Detta har jag väntat på…har hört mycket ont om honom i flera år i hundkretsar, speciellt i mellan Sverige….Oskyldig

Vad jag har hört om Stefan så ska han använda både stackel och annat förbjudet material, och det är säkra källor jag har hört detta ifrån.

men lycka till! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

AnneN
0

Har läst i en tidning, kommer inte ihåg vars att stacken inte är förbjudet i Sverige ännu men ska bli det nu då det ska bli en del andra ändringar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Zebben här på HiF ska tydligen gå nån problemhundsutbildning och söker projekthund i Sthlm området. Kanske det kan vara nått??

Läs mer här http://hundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=97f9698c-587d-467a-ac80-8fa258c4dad7

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Blandiz]
0

#1 Jo men det ska det göra. Men jag vill gärna ha råd från olika folk om dom har liknande och har gått privat!

#2 Ärligt talat så gick jag där inte då pga av Stefan men tyvärr så hade jag honom första gången på kursen så. Jag tycker personligen inte om Stefan då han backade från Albin då Stefan kommer i rask takt mot Albin och ska vissa mig hur jag ska göra men då får ju Albin Utfall och han hoppar garanterat ca 5 meter bak. Rädd för min hund varför då håller han problemhundskurs? Han ville inte äns höra varför jag tror Albin håller på så. Så nej stefan tycker jag inte om. Men finns ju andra på hundtjänsten där men vet ej.. Så osäker..!

#4 Jo det skulle vara någon ska kanske mejla om mitt och Albins stora problem..