Tervuerenvalp
Ska skaffa mig en liten tervueren i början av nästa sommar och undrar hur de är som valpar?
Vill gärna höra lite historier och upplevelser med såna valpar.
Belgiska vallhundar över huvud taget men framförallt Tervueren 😃
Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still
willing to get our hands dirty”
†
Har bara träffat en enda terv valp, riktigt snäll, sammarbetsvillig, älskar dragkamp, full av bus och älskar att hoppa, varnar med att skälla när någon främmande närmar sig.
Nu var det en herrans massa år sedan vi hade vår Terv men som valp var hon helt suverän! Sammarbetsvillig ända från början och ett fokus utan dess like. Lycklig valp med mycket power i om man kan säga så. Hon var som de flesta hundar en slyngel i sin tonårsfas men växte upp till att bli den trevligaste av våra hundar. Minns henne bara med glädje och hade jag kunnat hade jag mer än gärna klonat henne och få ha henne i 14 år till.
Har en liten tervvalp själv och kan bara hålla med om att han har ett superfint fokus och är otroligt lättlärd! Kampglädje, matvrak och ÄLSKAR att leka, särskilt ned vår andra hund! Han är väldigt reaktiv, både på gott och på ont ;) han är dock lite osäker på folk utomhus och går gärna inte fram om inte våt andra hund går fram först, men han är vara 13 veckor än så vi hoppas att det ska bli bättre med tiden och vi jobbar givetvis på det dagligen :)