Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1673 ggr
[Bearclaw]1
0

När började du köpa saker?

Hur långt innan valpen kom hem började du att köpa skålar, leksaker etc?

CissiD
1

Jag började köpa saker direkt efter att jag träffat min valp och visste att det skulle bli av. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Michaela-N
1

Totalt oförberedd åkte jag och hämtade min valp, då vi fick honom tre dagar tidigare än vad vi egentligen skulle. Så jag hade varken mat, godis eller koppel. Vi fixade allt på vägen hem ;)

Oliviahack
1

Eftersom jag passar tikens bror så har jag köpt saker till honom som han har här, så vuxengrejer har jag redan. Plus ett halsband som valpen kan ha efter några månader. Vi vet inte om tiken är dräktig än.

Stormvindh
1

Precis som #1 så köpte jag så snart jag hade träffat min tikvalp, så cirka tre veckor innan då jag helt enkelt inte kunde låta bli ;)

Medarbetare på Vallhundar

-Aida-
0

Jag köpte alla saker dagen före jag skulle få min valp.😂

[Forest]
0

Vi hade hund innan så skålar och den biten hade vi redan en drös av ;)  Jag handla hem ny karda och pudelkam då vi inte hade den innan, jag köpte inte halsband/koppel och annat innan då jag ville prova ut en sele som passa.

vallhund
0

Här går allt i arv, senast jag köpte nytt var när Leon behövde ett vanligt halsband när han skulle gå MH, det var drygt fem år sedan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

oh-la
0

köpte det mesta nån vecka innan vi fick henne. fick inte veta vilken valp som var våran förrän två veckor innan vi skulle hämta, och det var egentligen först då det kändes riktigt verkligt. skål  köpte jag dock ett par dagar efter att valparna föts, men då visste jag inte ens om vi skulle få en valp i kullen. försvarade det med att det kunde bli en bra vattenskål till katterna om vi inte ble med hund, men det blev vi ju :)

FjantYoda
0

Kollade på hunden på fredagen, på lördag informerade vi uppfödaren att vi ville ha han, 1-2 timmar senare köpte vi grejerna och på söndag förmiddag hämtade vi hem.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Saffran0Spice
2

typ 3 år innan, skaffade lite i taget i väntan på rätt tillfälle för hund =)

[FridaGenborg]
2

När vi bestämt att vi skulle ha en valp ur den kullen som var född, ca 6 veckor innan vi fick hem honom, kunde inte låta bli! 😉 Han kunde tyvärr inte ärva något från min Schäfer, så fick köpa allt nytt men nästa valp kommer få ärva 🙂

Kadoor
0

Innan vår första valp kom hem(som tyvärr omplacerades..) köpte vi saker innan, om jag minns rätt. ;) det var några år sedan nu, så jag var inte så gammal haha!

När vi fick hem vår nuvarande vovve hade vi kvar en del saker. Sen köpte vi ju till det vi behövde. Men när allt var bestämt och så, så köpte vi grejer. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Marieangelica
0

Ca 10 månader innan .

Wenniz
0

Några dagar innan, dock fick Corinne varken halsband eller koppel på första taget då inget passande… slutade att det blev katthalsband till hunden. ;)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Hiro
0

Hade nästan allt till Delta utan att behöva köpa något.. Det enda som köptes in var en sele, en skål och valpmaten resten fanns hemma

lovechivas
0

Jag köper lite allmänna saker nu (4-5 veckor innan min valp kommer) så som bädd, skålar och klosax, så köper jag foder och sådan närmare köpet 🐶

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

russin
0

Det mesta går i arv om det är samma ras - annars köper jag efter valpen kommit hem, om jag är osäker på storlekar (halsband, koppel mm).

Melonclementin
1

Jag har köpt lite leksaker och en korg att förvara leksakerna i nu 4 månader innan planerad leverans, som är februari/mars nästa år. Men resten köper jag nog när jag vet att tiken verkligen väntar valpar! :D

nadilda
0

Till Dolly köpte vi sakerna kanske en månad innan, var vår första hund så var en hel del att köpa. Visa saker t.ex. bädden och ett par halsband sydde jag två månader innan.

Till valpisen som ska komma köpte jag en hel del saker redan i somras eftersom vi var på Gekås. Småköper lite när jag hittar något bra till bra pris. Och har ingen aning om när det blir valpisen kan dröja veckor, månader eller år 😛

bustjejen
0

Vi hämtar hem vår lilla tjej den 2/11 och hittills har vi inte köpt någonting.   Inköpen kommer nog göras nästa vecka, då blir det halsband, sele, koppel, bädd, skålar, mat, kompostgaller, leksaker, reflextäcke och snart även hundbur till bilen.
Jag tycker det är svårt att veta storlek på allt man ska köpa :-) Hur stor bädd till exempel..ska man ha fler än en bädd osv.

[Tuulikki]
0

Vi fick MASSOR av gamla ägaren, det jag köpte nytt samma dag var bädd, godis och ett halsband jag trivdes med (ville inte ha kedjehalsband). Så ja, samma dag. Men vi rensade bort en hel del som gamla ägaren köpt så då har vi förnyat efter hand.

IdaKw
0

Dagen innan, var hos min kille (annan stad) så köpte grejerna på vägen hem. Jag bestämde mig för att köpa hunden precis innan jag åkte dit. Så fanns inte så mycket annan tid