Rengöring för pälsallergiker??
http://www.petster.eu/se/art/petalcleanse-for-hund-bio-life.php
Hittade det här på nätet då jag sökte efter saker till hund. Tror ni att det här faktist skulle kunna funka eller är det kanske någon här som t.o.m. har provat den?? Skulle isåfall vara jättebra eftersom vi har pälsallergiker i släkten 😃
Följer :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Jag som är kattallergiker är tveksam.. Man kommer ju ändå känna av hela huset/lägenheten, så det känns som ett bättre alternativ att skura golv och dammsuga möblerna innan allergikern kommer förbi, eventuellt behöver man stänga in djuret också. Då kan i alla fall jag stanna i ett par timmar och bara känna lite grann. Så låter man djuret vara ren i pälsen också.
/Surpan
#2 De är min mamma som e allergisk och jag bor fortfarande me henne, vi har två katter sen förr som hon kan reagera mot, men det går. Vi funderar på att skaffa hund, som hon säger hon reagerar mera mot än katt
Eftersom allergi kan vara både mjäll, saliv och urin/avföring så får man helt enkelt städa och vädra eller skaffa en hund som allergikern klarar av, om allergin inte är rejäl.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
I det fallet tycker jag man väntar med att skaffa hund tills man inte bor ihop längre. Din mamma kan utveckla astma, och det är ju inte kul.
/Surpan
Om det funkar vet jag inte, jag är väldigt tveksam dock. Jag skulle hellre bada hunden och storstäda hemmet någon dag innan den allergiska kommer på besök. Jag skulle inte dammsuga samma dag någon timme innan för när man dammsugar virvlar allt upp i luften och det kan bli värre istället.
Mvh Linn