Mironik´s Juniper "Jamie" *bildtråd*
Jag tänkte att Jamie skulle få en bildtråd då han är objekt nr1 när jag fotar 😉
För er som inte vet så är Jamie en trefärgad korthårig collie som föddes 3/7 förra året 🙂
Vi planerar att träna/tävla i sök, lydnad, agility och freestyle, och ställa ut såklart! 😃
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jag har ju en hund sen innan, Tuff! Här är den föredetta hundaggressive Tuff sittandes lugns bredvid Jamie ❤️
Verkar vara en underbar hund, riktigt vacker. När jag skaffar LH collie är Mironik kennel nr.1 för mig.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Han är supersnygg den hunden 😍
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Han är så läcker :-)
#2 Tack han är härlig :) om jag skulle köpa en collie igen skulle det definitivt vara från mironik också :) #3 och #4 Tack så jättemycket :) En till liten bild ~
Hur är rasen i huvudet? Är dom bättre än l. collie? För dom jag har träffat har inte haft bra mentalitet.. Så tänkte på k. collie om dom var bättre då. (ursäkta för ot) 🙂
Är det skillnad mellan korthårig och långhårig collie i sättet trodde det var exakt samma sak? men jag har ingen koll kanske vill ha en korthårig i framtiden har dem någon pälsvård? 🤦♂️
#6 jag valde korthår för att det kändes som ett säkrare kort än en långhårig, kenneln jag köpte från har väldigt bra statistik dock och skulle jag köpa långhår skulle det vara där ifrån.
Långhåren avlades ju rätt hysteriskt efter Lassie då alla ville ha en "Lassie hund" så man tänkte knappt på hälsan :/
Jag har iallfall fått intrycket att korthåren är mer stabila i mantaliteten och får i genomsnitt bättre resultat på MH än långhåren, men såklart finns det jättebra långhår också!
#7 ja det är ju egentligen två olika raser då man inte längre korsar de två varianterna (inte ofta iallfall). Kh är oftast mer inriktad på bruks och träning medan, tyvärr, Lh är mer inriktad på utställning. Såklart finns det kennlar som avlar på långhåriga brukscollies (så som det ska vara) och tyvärr de som avlar på endast utställning hos både kh och lh :(
Inte mycket pälsvård, borsta under fällning om man inte vill ha päls överallt ;) Jamie fäller rätt mycket just nu men tror han inte kommer fälla året runt utan vissa perioder, som nu på våren då han tappar valp/vinterpäls :)
Stilig herre detta, måste följa!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
tackar tackar 😃
får väl lägga upp lite mer pics nu då 🙂
Jamie älskar sin gris 😉
hm.. han har något i kikaren… 🤔
#11 haha lite OT men är det en sådan där gris som låter? Vi har en likadan hemma till Nimbus, men jag vet inte vem som har roligast med den, han eller jag… Ytterst roligt att gå runt och skrämma kära familjemedlemmar med nämligen!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#15 hAHA jo det är det 😂 jag älskar oxå den där grisen, Jamie var skiträdd för den i början men nu älskar han den också 😃 ska pröva att väcka min mamma med den imorgon mowahhaha! 😈
#16 haha Nimbus är ju nyfiken på allt, så när jag går runt och skräms med den kommer han farandes och ska upp och bita tag i den… Vilket blir extra kul, kanske inte för den drabbade men för mig 😃 Haha skämt åsido, tror vi människor kan ha minst lika roligt med en sådan som hundarna kan… 😈
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Men oj, den här tråden hade jag glömt bort! 😮
Nu ska vi bomba lite ihih 😈
Såhär ser det ut när vi går hemifrån till bussen nu när det blivit höst! DIMMA 😃
Efter en promenad med uppvärmning får man springa och busa lite med favoleksaken! 🐶
Ibland måste man vara fotomodell åt sin matte också.. Ligga still i ljungen? hur kul är det!? Men snygg är jag 😎
Men sen tränade vi lite platsliggning så då blev jag glad 😃
I lördags tränade jag och matte uppletande i skogen! Jag har lärt mig att hitta hennes plånbok, visst är jag duktig?
Matte envisas med nooooggran uppvärmning innan, men det är bra för då får jag inte ont! 😃
Efter uppletandet blev jag lite trött så jag gick med på att sitta modell 😎
Igår var det "rehabdag" för mig så jag fick gå på vattentrampen 😃
Och efteråt fick jag torka medan jag låg på vibbplattan 🙂
Han är verkligen vacker :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Så snygg han är! Och gud vilka flashbacks jag fick från de två sista bilderna från rehab. Där var vi varit måååånga gånger med Lucy. Fortsätt uppdatera med bilder på denna gosse! ❤️
#26 Många som tycker det 🤗 att jag tycker det är ju självklart😉
#27 Åh, ja vi går ju en gång i veckan, men kommer ta en paus snart och se hur det går osv 🙂 Ska försöka komma ihåg att uppdatera ❤️
Han är så himla fin ❤️ Tuff med!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
❤️
Han är otroligt fin och du är riktigt duktig på att fota. Härligt att ni i alla fall kan träna lite trotts alla problem. Han ser ut att njuta! :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
#31 tack! :D Ja han älskar att träna, speciellt upplet, så det är riktigt skönt att han klarar det :) I vinter blir det nog värre men då har vi en inomhushall i skolan som är uppvärmd, så då får det bli lydnad för hela köret!
Här är Jamie och hans "bror" Codah, bara synd att de inte får leka längre för de leker som dårar 😐
Idag kom Jamies (och den kommande hundens) Sele :D En k9! wihoo!
#33 Skitsnyggt! 👍
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#34 eller hur? :D De är begagnad och kostade bara 175 inkl frakt! 🥳
#35 ännu bättre! 🥳
Hade velat ha en sådan - men min vovve får skavsår av de selarna -.-'
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
#36 Åh vad synd! Jamie får skavsår i armbågarna av alla selar typ, men den här kan man ju ställa in bogremmen på så selen och bröstremmen hamnar längre bak :)
#37 Ah, så smart!
Kanske skulle testa en sele iallafall och se om man kan ställa in den bättre =)
#38 prova kan man ju alltid :)
#40 vad roligt! 😃 hon är bäst! ska jag ha collie igen blir det från Mironik!🌺
Han är verkligen supersnygg, personligen har jag aldrig gillat utseendet på korthårig collie förr men nu har jag verkligen börjat fått upp ögonen för dom 😍
nu har nya skyltarna kommit! Den första att användas blir GENTLEMAN för att han är en riktig gentleman 😃
Vad snyggt!
Jamie har fått en otroligt mysig fleecetröja som värmer och skyddar hans armbågar! Så otroligt nöjd! Tröjan är från Glafira Designs 😃
Vad fin Jamie blev i tröjan! 👍