Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1985 ggr
VendelaS
0

Unghundbilder

Hej. Såg nån liknande tråd inne på sheltie iFokus och blev sugen på att starta en här med. Skulle vara väldigt kul om ni kunde slänga upp bilder på era hundar som unghundar, gärna i "fulåldern" :)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

IngaTrnqvist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är förvisso 2,5 år här, men min papillonblandning ser ut som en Tax, haha. Har tyvärr inga bilder från när han är yngre.

-Aida-
0

får jag fråga vad "fulåldern" är för något? ser unghundar annorlunda ut jämfört med vuxen hund?

Fridaaaa
1

#2 När hundar växer kan de se lite "roliga" ut, speciellt större hundar (tycker jag) innan de fått sin vuxna kropp så att säga.

Roxy som unghund 7månader gammal

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

woopwoop
4

Min kille när han är ungefär 6 månader. Rent för stora öron och benen ser väldigt kraftiga ut jämfört med resten av kroppen haha. Kanske svårt att jämföra för er som inte vet hur han ser ut idag, men ändå! :D

Fridaaaa
1

Runt 7-8 månader gammal

Runt 1½ år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridarebecka
1

Inte världens bästa bild, men på bilden tv är Trassel ca 7 månader och th 13 månader.
På första bilden var han i den åldern då han tyckte det var fruktansvärt slöseri med tid att hålla på och ta kort, det hade han inte tid med. Nu har han lugnat sig lite och kan tänka sig att offra ett par minuter för att matte ska få en fin bild, iaf så länge det inte finns någon söt tik i närheten 🙂
Örat står fortfarande inte, ska bli intressant att se om det någonsin ställer sig. Mig gör det inget om det inte gör det, jag tycker hans öron är rätt charmiga 😂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Saffran0Spice
3

Rossi har väl egentligen inte haft en ''ful-ålder'' men han har haft perioder där man kan fundera på vad jag egentligen haft i kopplet 😃
Här är en bild från när han var ca 8 månader, minns inte riktigt vad vi gjorde denna dag men han hade detta utseende typ hela dagen minns jag ^^

Sugar Mist
3

ful nog?

-

UtanStrumpor
1

Min Bravo i "fulåldern"

UtanStrumpor
0

Lite mer päls idag ;)

LindaBlue
1

En av de första bilderna som finns på Julie, inifrån dödshägnet innan hon blev räddad därifrån. Vet inte hur gammal hon är, gissningsvis3- 4 månader?

Wenniz
0

Corinne nästan 1 år, ja hon har alltid sett ut som en liten Bulldoozer… många undrar om det verkligen är en Whippet eller en renrasig en. ;)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Wenniz
0

Hittade bara en bild på Sheila och det var en före och efter bild, Sheila är på första bilden (den åt vänster) 1 år… smal som tusan och på andra bilden är hon 6 år gammal eller hur det nu blir. :P Hon har alltid varit fruktansvärt smal så det är väl hennes fulhet som har varit med henne. ;)

• Nederlandse Kooikerhondje -
DixieBC
3

Dixie, 1 år! Hon har växt ur "fulåldern" dock… ;)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Vovisch nr2
0

Vilken ras #4? :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

htt
0

Det här är min hund, 5 månader på bilden. Gårdshundar växer relativt snabbt på höjden (räknar med att han kanske blir 1-2 cm högre men inte mer) men den fullständiga massan kommer inte förrän vid 3-4 års ålder. Vid 5 månaders ålder är de i den värsta fulåldern med låånga ben och lite högre bak. Dessutom kommer inte de så eftertraktade "bullarna" (kinderna) förrän vid 7-8 månaders ålder och innan dess ser de väldigt långsmala ut i ansiktet 🙂

VendelaS
1

Härliga bilder på era hundar som unghundar allihopa! ;) #2 Man brukar kalla det för "fulåldern" under den tiden hundens kroppsdelar växer olika fort och kroppen ibland kan se lite "ful" eller "konstig" ut. Oftast ru t 7-9 månader. #8 Dör. Flynn. Hahahah xD Kom på att jag kanske ska lägga upp en bild själv ;) Detta är Vilda när hon är 8 månader. Inte jätteful enligt mig, fortfarande valppäls dock.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Whippet
2

Lukas inne i ''ful åldern'' 😃

I'm out Vilar huvudet i handen

FannyGoldfish
0

Mars 2014 - Augusti 2014

Under Dinos "fulålder" så var han en tanig liten nakenfis med kamelpuckel. I dagsläget har han klätt på sig en fin päls, fått bort puckeln och grovat på sig lite som tur är 😃

Karolina-H
0

På den första bilden är Hero ca 9 månader och liten och tanig, på den andra bilden är han 2 år med mycket mer massa och har musklat till sig ordentligt.

Codeavalone.blogg.se