Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1439 ggr
[Tilleli]1
0

Tips torrfoder

Jag skulle vilja ha tips på torrfoder med så hög kötthalt som möjligt, ingen onödig utfyllnad, inte spannmål eller något annat sådan.

Jag ger min nuvarande hund färskfoder och jag tycker det är superbra och kommer inte byta, men skulle vilja se om det finns något torrfoder som fyller det jag önskar. Så tips på sånt behövs inte! :)

Saffran0Spice
0

Jag ger Taste of the Wild - High Praire
Är nöjd med det, hunden älskar det dock verkar just min hund inte passa för torrfoder så kommer byta
Men annars är detta ett toppen foder enligt min mening =)

[Try_To]
0

Jag ger carrier Grain free lamb , vet dock inte hur hundarna reagera på Fodret mer än att dom älskar det ! Tidigare hade jag vom och hunde mat men då båda blev alldeles för hård i magen och fick alldeles för lite för att inte bli super feta valde jag att testa carrier

[Try_To]
0

Glömde tillägga vi har precis kommit över tillvänjningen

[Tilleli]1
0

#1 Varför passar det inte? :) 

#2 De ska ju vara "hårda" på färskt foder. Det är det jag försöker hitta ett torrfoder som gör, så det inte bara rinner igenom hunden.. Ska kolla på Carrier också :)

vallhund
2

Ziwi peak, K9 Naturals, Taste of the Wild, Easy BARF.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Try_To]
1

#4 självklart! Men när det tar en halv timme för att få ut en liten Klutt och man ser hur dom försöker och försöker så , det finns ju skillnad på hårt och hårt ! Bajset är hårt även nu , mörkbrunt och fast och dom bajsar med lätthet regelbundet ! På vomen kunde det dröja upp till två dagar !

[Try_To]
0

#4 självklart! Men när det tar en halv timme för att få ut en liten Klutt och man ser hur dom försöker och försöker så , det finns ju skillnad på hårt och hårt ! Bajset är hårt även nu , mörkbrunt och fast och dom bajsar med lätthet regelbundet ! På vomen kunde det dröja upp till två dagar !

luckysheltie
0

Acana kanske? Tror att det är spannmålsfritt. Själv så har jag Pure Natural men de innehåller lite spannmål.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Saffran0Spice
1

#4 han blir torr och mjällig av torrfoder, har testat 6 olika, denna var bäst hittills men det blir inte bättre. Så ska testa VoH en period, annars så fortsätter vi med detta torrfodret =)

[Try_To]
1

Står även på deras egen hemsida att små hundar kan få förstoppning "Inaktiva hundar och en del små hundar kan få förstoppning vid full matning av de andra produkterna från Vom og Hundemat. " Och då jag inte vill ge ris till mina hundar så hade jag inte så mkt till val !