Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 633 ggr
MissanTissan
0

Dina favorit tricks?

Hej!

Nu när jag försöker lära in lite roliga trick hos min BC så undrar jag om ni kanske skulle ha några tips på lite tricks. Och kanske en kort förklaring om hur ni lärde eran hund dom? :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

IngaTrnqvist
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund kan 100-125 trick ungefär, några favoriter är hopp över benet, flip (bild), hoppa hopprep, cop-cop (han går med sina framtassar på mina tassar) och walking handstand. Men han tycker det mesta är kul, även mindre fysiskt krävande trick som städa, rulla in/ut en duk och rulla in sig i en filt.

MissanTissan
0

Oj, det var inte lite det.

Hur lär man hunden "cop-cop"

Arashi
0

ett av mina favorit trix är också" flip", men kallar de rebound 😃

sök på youtube typ "how to teach your dog sit pretty" eller vad du nu vill ha finns massor av tränings videos =)

MissanTissan
0

Okej!

Turast
0

Håller på att lära min collie Spansk skritt för tillfället :) om du googlar spansk skritt kommer förmodligen hästar upp och det är meningen att han ska gå som dem ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Cahira
2

De roligaste tricken är absolut de på högre nivåer som tog tid att träna in. Men med de högre nivåer tricks så krävs det ju med att hunden är i bra fysisk kondition och frisk i leder m.m. så man inte orsakar skada med hunden. Vissa hundar värderar att lyda högre än att lyssna på smärta nämligen. 

Börja från början så växer ni tillsammans. ^^ Finns mycket tutorials på youtube och kikopup (användarnamn på youtube) har bra tutorials. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jonniis
0

#1 Jaså, han går med sina tassar på dina tassar. ;D

IngaTrnqvist
0

#7 Hahaha, mina fötter ska det stå såklart x) #2 började lära position mellan. När hunden förstod det formade jag fötterna till ett V och bad honom gå mellan. Toppenberöm när hunden rör foten med tassen. Fortsätt tills hunden förstår och jättejackpot när hunden tar båda tassarna på fötterna. Börja sedan röra lätt på fötterna, massa belöning när hunden stannar kvar. Sedan är det bara att öka svårigheten med mer rörelse och börja ta steg. Det går också att lära in med hjälp av target.

MissanTissan
0

Vad kul! Det ska jag testa!

Summerdogs
0

Favoriter är slalom mellan benen och åttan