Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 878 ggr
Vovisch nr2
0

Din drömhund

Beskriv din drömhund! Nämn gärna ras också. 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

emelieeileme
0

Åh! En superarbetsvillig men inte nervös/stressad aussie! Skulle dock aldrig skaffa om jag inte hade gård och lät hunden göra precis det som den avlats för!

CissiD
0

Min drömras är nog jämthund men det är mest för utseendet skull inte för egenskaperna. Så en som ser ut som en jämthund med samma mentalitet som min Lancashire heeler har skulle vara perfekt! Alltså arbetsvillig, glad, självsäker, signalkänslig, gillar andra människor och hundar, håller sig nära, har vallhundsögonkontakten, älskar sin familj över allt annat. Kan tänka sig att följa med på allt som jag vill hitta på så som agility, rally och lydnad och liknande:) Är envis men gör ändå som man säger i slutändan. Är smart och lättlärd och orkar hålla på länge men klättrar inte på väggarna om matte skulle bli magsjuk. Inte för mycket jaktinstinkt(Heelers har lite jakt men inte så att man måste jaga med dem). Och självklart ska hunden älska att gosa! ;) Hade också varit bra om de va lättare att ensamhetsträna än min kille. 

Mycket är ju från individ till individ också men en rasstandard som hade alla dessa saker hade varit perfekt! :)

Har säkert glömt något av "drömkriterierna" men detta är nog de viktigaste. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Ambrose
0

En Rottweiler med mycket go och "will to please". Jag har en underbar Rottis tjej just nu, men visst blir man lite avis när man ser folk vars hundar hade kunnat göra precis allt för en bit godis eller en lite klapp ;)

Det jag älskar hos Rottisar är deras arbetsglädje, mångsidighet, nervfasthet, förmåga att gå från på till av på 5 sekunder, hur lättlärda och smarta de är samt deras kärvänliga natur. Jag kommer utan tvekan att ha en 40-50kg knähund när min tjej är vuxen ;)
Min hund har nästan alla dessa kriterier, förutom arbetslusten. Träning är på hennes vilkor och vill hon inte så vill hon inte.. men vi kör mycket kontakt och kommer köra mer och mer lek när hennes tänder är helt ute.. så vi är på väg åt rätt håll :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

MissanTissan
0

Jag har tre drömhundar.

Den första är en Aussie som är lättlärd och fokuserad. Som är modig och framåt. Går bra i alla situationer och som skulle vilja jobba med mig. Helst matfixerad men inte för överdrivet. Som går bra med allt och alla och inte har några problem med små djur.

Den andra är en pitbull/amstaff. Som är framåt och mysig, lättlärd, fokuserad, modig och smart. En som skulle göra allt för mig och alltid garanterar en puss på kinden och svansviftningar när man ropar på honom. Matfixerad men inte för överdrivet. Som sover nära på nätterna och har en stark arbetslust. Som går bra med allt och alla och inte har några problem med små djur.

Den tredje är en fransk bulldog, boston terrier eller mops. Bara någon som älskar matte och vill sitta i knät hela tiden. Som sover nära på nätterna och är knasig och lekfull. Som går bra med allt och alla och inte har några problem med smådjur.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Sugar Mist
0

Skottfast, miljöstabil, lugn, trevlig, modig, driv, social med måtta och som kan jobba och prestera hårt utan problem.

-

JoannaLi
0

Antingen en arbetsglad, kontaktsökande, matglad, lekglad, modig, förarkär arbetshund, som kan följa med på tävlingsplaner inom allt möjligt. (Dvs. en något "förbättrad" Jappe)

Eller en total urhund/jakthund, som inte tar någon skit, som vet precis vad han vill göra med livet, och allting annat kan slänga sig i väggen, som kan tolerera lite cykelturer och lite gos i sängen, när de får bästa platsen naturligtvis. Envis, självständigt, cool i alla lägen, med stort tryck i spår/på plan.  (Dvs Tassa)

Förhoppningsvis båda sorterna någon gång, så att jag kan få det bästa av båda :D

Majken!
0

Min hund med lite mer av vissa egenskaper.

drika
0

en sheltie som älskar att jobba med allt:)

Hälsningar

Fredrika

Moast
0

Små hundar: pomerania eller boston terrier, kanske mest för utseendets skull, men dem verkar så roliga. Vad jag vet är dem väldigt livliga och har mycket energi, båda raserna. Stora hundar: schäfer, för att det har alltid varit min drömhund. Mest när jag var mindre men dem är ju så otroligt fina på både utsidan och insidan. 😍