Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 569 ggr
Tuff1911
0

Ni som använt Four friends foder?

Hejsan

Ni som ger och  har gett  era hundar fodret four friens vad har ni märkt för skillnad på era hundar. Både bra och dåliga svar.

Hur länge ar ni gett det och vad hade i för foder innan?

Tuff

russin
0

Jag ger ju färskmat, så jag ger enbart Four Friends som godis - men jag har ett gäng vänner som förut gav Eukanuba(enligt mig skitfoder), som gick över till Four Friends när det kom. Alla är supernöjda och hundarna är fina.

Dumpuck
0

Förra hunden fick Tello från uppfödaren och det fungerade han någorlunda på förutom att han bajsade mer än vad han åt så vi bytte till FF, fungerade klockrent på det och blev aldrig dålig oavsett vad han fick i sig annars. Bajsade mindre och bättre.
Nuvarande fick FF som valp, konstant krämig i magen, minsta lilla han fick i sig som inte var FF maten så var avföringen som vatten. Magen var konstant i olag, bytte till Robur och nu är han hur fin som helst och kan äta andra saker utan att bli dålig.
Dock var pälsen finare på FF än vad den är nu.

Är helt från individ till individ det där med foder, gå på magkänslan och klura ut vad du vill att ett foder inte ska innehålla och utgå därefter. Lättare att sortera foder om man vet vad man inte vill ha i det och varför.