Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 7770 ggr
Araminta
0

Har du en Portugisisk vattenhund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag tänkte kolla runt om de finns några här inne som har en eller flera portugisiska vattenhundar? då jag har en blandis som är 50% pv 25% landseer och 25% schäfer, så tänkte jag höra om ni har lust att lägga upp bilder på era och berätta lite om temperament och lydnad. Vad ni tyckt varit fördelar med rasen och om de finns nackdelar

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Portie
1

Jag har en renrasig portugisisk vattenhund på 7 år. Han är väldigt envis men samtidigt väldigt lättlärd och arbetsvillig. Han är väldigt lekfull så det är många som tror att han är en unghund. Han har mycket lätt för att slappna av fast att det händer mycket runtomkring, det är en klar fördel. En nackdel är att han kan vara reserverad mot vissa människor, men samtidigt så tycker jag det är rätt skönt. Mycket jobb med pälsen. Jag har han nerklippt just nu men måste ändå borsta några gånger i veckan för annars tovar han igen.

I övrigt så är jag otroligt nöjd med min Hugo, han har lärt mig otroligt mycket och jag kunde inte få en bättre första hund.

[[tjattehonung]]
0

Tass :)

Vovisch nr2
0

Vad söt Hugo är!🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Ellen89
0

Vara vanner har en portis. Hon kommer faktist fran Sverige men bor nu i Australien. Valdigt harlig hund, smart och lattlard. Men agaren sa att nar don tranade henne sa va hon otroligt kanslig och sakta klickade dom fram traningen. Sa att hoja rosten till henne skulle inte funka, men tror det beror mer pa individen. Valdigt sot ar hon.

Araminta
0

Oj vilka vackra hundar! De känns som om de är ganska ovanligt med portugisisk vattenhund i Sverige?

Araminta
0

Oj vilka vackra hundar! De känns som om de är ganska ovanligt med portugisisk vattenhund i Sverige?

Vovisch nr2
0

Tror dem är mellanvanliga. 😉 I området där jag bor finns det minst två portugiser iaf!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Portie
0

Dom börjar bli alltmer vanliga. När jag skaffade Hugo för 7 år sedan så var dom inte alls vanliga, fick ofta frågan vad det är för ras. Nu får jag ofta frågan "det där är en portis va?" och allt fler vet vad rasen är. Brukar också se ett par stycken i området här.