Pratar valpen?
Har en underbart mysig och trevlig sheltivalp på 13 veckor som är full med bus. Varje gång vi myser eller om hon ligger o sover i mitt knä och jag lyfter upp henne så nästan knorrar hon lite, som ett utdraget hummmhh och gör detta några gånger. Är det hennes sätt att prata o säga att hon tycker det är trevligt/mysigt?
Kan tillägga att hon gärna sätter sin nos mot mitt ansikte, lägger sitt huvud på min axel eller ger mig en mysig puss samtidigt.
Åh vad fin! Jag har en sheltie på 6½ månad och vi fick hem honom vid 12 veckors ålder och han brukar alltid låta när vi lyfter upp honom förutom när han är trött. Jag tror att de är sheltiens sätt att "prata" 😃
Har du tänkt att träna agility eller liknande när hon blir större?
En bild på min grabb
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Men herrejösses vad valpsjuk man blir :)
Men herrejösses vad valpsjuk man blir :)
Ja det kommer förhoppningsvis bli agility samt rallylydnad om hon tycker om det!:) Hon är fruktansvärt smart o lyhörd så det kommer nog gå superbra!
Lucky är så himla fin!!!
Vad är planen med Lucky??:)
Jodå, min Sheltie har också liknande ljud för sig… 🙂 Han är väldigt pratglad öht.
#7 Tack! Planen med Lucky är att träna agility och freestyle. Sen se jag också tänkt att testa lite drag till vintern 2015. Eftersom att Lucky är väldigt grov och större (42 cm) så går det nog att köra lite om lederna ser bra ut. Får man fråga vilken kennel hon är ifrån eller är hon från en privatperson?
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Har en schäfervalp på 15 v som gör likadant. Det är så mysigt.
#10 Vilka roliga planer ni har framför er!! Hoppas allt kommer se bra ut med lederna o så!:)
Hon heter Sheltieriffic Korall (Freja), kenneln heter Sheltiebeautys :)!
Så gör min 10 månaders BC också! :')
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
#13 visst är det mysigt!!!!
Så gör vår collie med. Han är väldigt pratig.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Typiskt sheltie! En jag var hundvakt åt knorra hela tiden, så fort något var mysigt eller gosigt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#16 så himla mysigt!!:)