Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 681 ggr
[Bizzie]
4

Lab/BC

Hej alla där ute som liksom jag har en Lab/BC blandning. Kan ni inte berätta om era hundar? Är dom lika fantastiska som min : -D

Trots att jag rör mig i hundkretsar och bor i en hundtät kommun så har jag aldrig stött på en hund av samma rasblandning som min Bizzie, men det vore så kul att få höra om det finns andra som också har en superglad och pigg hund som är lojal till tusen, alltid vill bära och hämta allt man begär och verkar ha fått det bästa av såväl border collien som labradoren. Hur är din hund? Berätta!

vallhund
1

Du kan fråga inne på http://blandrashundar.ifokus.se/

Även om du skulle hitta någon som har samma blandning som du så finns det inget som säger att deras hund skulle vara som din hund, finns heller inget som garanterar att alla valpar i kullen du köpt valp ur skulle ha samma mentalitet eller utseende.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Bizzie]
8

Nej det är det jag vet. Därför blir jag nyfiken. Tänker att hos oss blandrasägare finns nog ändå nån sorts längtan efter att få möta nån hund som är nästan likadan som ens egen : )  Det kan också vara intressant diskutera skillnader.

russin
0

Det har funnits ett flertal i mitt område - både supertrevliga och mindre trevliga. Den allra trevligaste var en av dom trevligaste hundar jag träffat - en hane, som troligtvis gått bort nyligen (inte sett dom på ett tag och han var gammal). Brun/gul tigrerad (har sett många av den korsningen få den färgen ?)

Rättning - han var visst golden/bc blandning. Sorry, men vi har haft ett gäng av både labbe/bc och golden/bc här i området så jag har inte hållit reda på alla 😃