Spannmålsfria torrfoder
Vill ha tips på spannmålsfria torrfoder, gärna får de också vara utan kyckling.
Orijen är ett spannmålsfritt foder. De har om ja inte minns fel två kyckling fria torrfoder utan spannmål. Har hört bra om acana som också är ett spannmålsfritt foder men kan inte deras innehåll så vet inte hur det är med kyckling.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Easybarf är helt spannmålsfritt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det finns flera märken som har spannmålsfria foder:
http://animail.se/hund/hundfoder/spannmalsfri
Det finns förmodligen flera. Själv skulle jag välja K9 Naturals eller Ziwi Peak. Kanske skall påpeka att jag BARFar mina hundar o även om fodren jag nämnt är ganska dyra så vet man inte hur mycket det det skulle kosta med ett bättre foder eftersom man ger mindre dagsgivor o hundarna bajsar mindre mängder.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
four friends:)
Hälsningar
Fredrika
Alla är inte medvetna om att ris o majs klassas som cerealier, dvs spannmål.
Har någon tips på några bra hundgodis som finns att köpa som inte innehåller massa skräp?
Ziwi Peak
-
Four Friends derma coat ska vara spannmålsfritt om jag inte misstar mig, resten ska dock ha spannmål i sig.
#6 Rekommenderar att prova på att torka själv! Funkar med allt möjligt =)
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Orijen har precis fått ett nytt godis. Tycker däremot det är rätt dyrt men de ska tydligen innehålla bra saker. Annars rekommenderar jag Planet dog har använt deras kyckling chips de innehåller 100% kyckling. Men de har andra saker som t.ex. tonfisk. Har inte kollat så mycket på andra sorter då min vovve älskar dem. De har helt okej pris tycker jag. Kyckling chipsen har varit mjuka men inte kladdiga och de har varit lätta att dela. vet tyvärr inte hur de andra sorterna är. :) Kan/orkar man torka själv så är det ett jättebra alternativ också. Själv är jag för lat :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Orijen har ett frystorkat godis som min älskar, lite dyrare men det verkar supergott och är lätt att dela!
Så ger jag min orijen valpfoder som godis oxå, och Planet Pet har några påsar som jag tror ska ha rätt ok innehåll
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Sam's Field är spannmålsfritt och utan majs om man väljer "Grain free" =)
#12 Grain free betyder spannmålsfritt o majs är ett spannmål.
#13 Jo jag vet, men jag tycker de brukar smyga ner majs ändå i "spannmålsfria" foder.
#6 Torkar blodkorv. 15-20 min i ugn. Mjuka men inte kladdiga. Visserligen inte köpegodis, men jag vet vad jag ger.
Acana Lamb & Apple, Acana Ranchlands och Acana Pacifica Dog är utan kyckling. Acana Grasslands har anka (liknar kyckling så om hunden inte tål kyckling så kanske ej Grasslands).
Earthborn Holistic Meadow FeastLamb är också ett spannmålsfritt torrfoder utan kyckling.