regntäcke
Vad använder man regntäcke till hunden för? är det för att hunden inte ska bli lika blöt tills man kommer hem eller vad handlar det om, använder ni det och varför?
Jag använder det dels för att hunden tar hundra år på sig att torka när hon är blöt och dels för att hon är rakad under magen och på insidan av benen så hon fryser lite när det är kallt ute.
Mvh Linn
Har regntäcke ibland på mina just för att de inte ska bli dygnsura. Riktigt jobbigt med stor långhårig hund dessutom. Så för att underlätta helt enkelt 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min hund fryser väldigt lätt när han är blöt, så det är för att han inte ska frysa så mycket + att han inte blir så smutsig så att han behöver duschas.
Okej kanske är värt att köpa då!
Jag har det då jag inte vill slita på min hund i onödan, det är onödigt att kyla ner en hund där fukten även sitter kvar ett tag
min hund har dessutom ED så han vill jag inte kyla ner leden på.
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jag har regntäcke för korta promenader och regnoverall för långa - detta för att hålla honom varm medans vi är ute (även när vi står still) och torr, skydda muskler och leder mot snabb nedkylning och även för att hålla honom ren. Innan var han inte särskilt intresserad av att gå ut när det regnade, men när han lärde sig att man var torr och varm i regnkläderna så var det genast mycket roligare att vara ute även då!
Sedan tycker jag för egen del att det är praktiskt, går vi i skogen eller på elljusspåren så blir han ganska skitig. Vilket man lätt bara kan ta av med regnkläderna och slipper att han drar in det 😃
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag använder regntäcke på min hund eftersom det är en väldigt långhårig ras och tar timmar för henne att torka. Inte bra för någon hund att gå runt blöt i onödan. ;)
@vendelasandell på instagram.
Man har regntäcke för att kunna gå vettiga promenader med sin hund även när det regnar utan att hunden försöker krypa in under granar för att skjula. När hunden är nytrimmad blir den genomblöt och kall på ett litet kick utan täcke.
Jag använder regntäcke som även skyddar magen då hans korta ben gör att pälsen på magen blir våt och smutsig, vilket i sin tur leder till tovor eftersom han är strävhårig och vi klipper just på magen. Har upplevt att om man klipper strävhårig päls så ramlar inte smuts av och det fukten torkar inte så lätt utan istället bildar tovor som är jobbiga att kamma ur :)
Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com
Använder för han fryser lätt och risken finns att han då blir stel och skadar ryggen. På Bambi har vi bara för att slippa torka honom
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
- Hålla hunden varm.
- Hålla hunden torr.
- Ingen av oss gillar bad och torkning efter varje utevistelse. :)
- Lättare att tvätta av täcket om det är slaskigt.
- Varma muskler och leder mår bättre än om de är kalla. Speciellt för äldre hundar.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Har en regnoverall till hunden som används dels när om det regnar eller är väldigt kallt och vi ska växla mellan att vara aktiva och vila, rör vi oss hela tiden fryser hon inte och hon torkar snabbt. Sedan så används den för att slippa snöklumpar på vintern.
// Nadja
jag har regntäcke både fodrad och ofodrad + overall med längre ben som är bra vinter och höstrusk.
Men det är väl tassarna som blir mest smutsiga efter promenaden? idag regnade det och min vovve verkar inte bry sig ett dugg hon verkar snarare bli pigg av regnet däremot såg hon helt nedlortad ut gått i en regnig skog och blött gräs och jord blev en dusch här hemma. Men vill bara veta att det är värt det, men det låter bra ändå.
#14 På mina hundar skvätter det upp även på magen. Speciellt på den lilla som är så nära marken.
Ja jag sa ju att hon blev helt nedlortad då menade jag att hon hade smuts överallt, men tassarna blir mycket smutsiga ändå men regntäcket skyddar väl mot det 'värsta' då att hunden blir blöt o smutsig på kroppen så man inte behöver duscha efter varenda regn/slask promenad. Jag förstår.
Jag har det på min för att det är en liten hund med lång päls som blir jättelortig och blöt på hela magen när vi är ute i regn/blask. Har det även för att han slipper bli genomblöt i pälsen och ev. kall på grund av det.
#16 Var första meningen du skrev som jag tänkte på 🙂
Jag använder det för min hund HATAR vatten, dessutom blir hon ju inte så smutsig för min del. Min vill knappt gå ut ens när hon har det på sig men självklart kan ja underlätta promenaderna om det går när de spöar ner, dessutom vill inte ja heller gå utan regnjacka då:)
Hälsningar
Fredrika