Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1636 ggr
Emmats_
0

Problemhundskonsult?

Har ni några tips på bra problemhundskonsulter? Min hund gör utfall vilket hindrar oss från att gå promenader när vi vill och var vi vill, eftersom att jag vill minimera chanserna till utfall. Det går bra på håll och vi håller på med skvallerträning, men jag tänkte att en problemhundskonsult kanske hade fler tips och kanske kunde hjälpa oss ytterligare.

Turast
0

Rekommenderar Maria Eriksson (min lärare :P ) Hon är problemhundsinstruktör bland annat och är mycket duktig. Hon håller dock till på Gotland, vilket ofta är långt bort från folk.. 
http://dogdays.nu/ här kan du läsa mer om henne :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Emmats_
0

Tack för tipset! :) Gotland är dock vääääldigt långt bort :(

Turast
0

#2 ja tyvärr är det ju det för de flesta  :( för  mig, som bor på gotland, är allt annat långt bort istället 😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Forest]
0

Ring och kolla om någon annars håller privata kurser på hemma plan.

CelsiusT
0

Var bor du då? Eller rättare sagt, inom vilket område vill du hitta en konsult?

Medarbetare på westernridning.ifokus

AnneN
0

Kolla på http://www.immi.nu/ om de har någon i din närhet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Emmats_
0

#5 jag bor i Gävleborg, så helst inom det. Annars kan jag åka iväg för att få hjälp :)

vallhund
0

Kolla om det finns någon i din närhet som är utbildad på http://www.hundutbildningsgruppen.se/ i Avesta. Bor du nära kan du o vovven kanske ställa upp som övningsobjekt?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Vi med djur
0

Anna Ögren är Hundpsykolog och jätteduktig. Hon finns i Stockholm så det är också en bit bort :)

vallhund
0

#9 Finns ingen sådan yrkestitel som är skyddad, vem som helst får kalla sig hundpsykolog.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

LindaBlue
0
CelsiusT
0

Kola med hundens utbildningsakademi om dom har utbildat någon i ditt närområde, vill minnas annars att dom ibland finns i stockholm (dom har åtminstone utbildat folk i stockholm). Jag har själv gått min hundpsykologiutbildning där och jag tycker dom är jättebra.

#10 Och? Man kan vara utbildad/ha gått hundpsykologutbildning och kalla sig hundpsykolog även om det inte är en skyddad titel. Finns många titlar i dagens samhälle som inte är skyddade. Tex är hvslagare inte en skyddad titel (dock har det alldeles nyligen blivit skyddad titel att kalla sig "godkänd hovslagare"), men dom som jobbar som hovslagare kallar sig det ändå. Sen är det upp till den som anlitar personerna att kolla upp var dom har för utbildning/kunskap.

Detsamma gäller hundkonsult (som TS efterfrågar), finns ingen skyddad titel för det, så vi kan rekommendera precis vem vi vill.

Medarbetare på westernridning.ifokus