Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1573 ggr
Fialialej
0

Konstigt beteende kring löp?

Under och kring löpet så har Alva lite saker för sig; dels juckar hon på mig och mina kläder, hon vill inte bajsa på kvällen och hon är lite trög och "ledsen". Ganska normalt tänker jag.

Men sen är det en grej jag inte hört om förut: Hon tar en kudde eller en filt och håller om med framtassarna och trycker rytmiskt, samtidigt som hon tar ett ordentligt tag med munnen och suger. Som när katter snuttar liksom. Nån form av di-beteende?

Är det nån som känner igen det här? 

Det är bara just kring löpet hon gör så.

"På natten är alla katter svarta"

MelliPirelli
0

Min tik hade extremt mycket juck-beteenden kring löp. Främst på mig och andra hundar…

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Forest]
1

Låter som att hon försöker hålla fast kudden/filten för att jucka? Har med en tik som juckar vid löp, med kompisen eller på leksak. Jag tar undan leksaken som hon helst juckar på och bryter juckandet när jag ser det. Jag brukar försöka att göra mer ute för att tömma energin men denna dam är inte så glad i jobba då allt hägrar om fortplantning så motion ökas samt får hon leta gott inne + sin aktiveringsboll.

Fialialej
0

#2 det känns inte som det. Hon har liksom ingen "aktivitet" med bakdelen av kroppen, utan ligger avslappnat med benen under sig/åt sidan eller bakåt..

"På natten är alla katter svarta"

Karolina-H
0

Låter som den min tik gör med sina leksaker mest hela tiden hon tar liksom tag och "suger/snuttar" på dem och trampar med framtassar. Hon gör så med alla mjukdjur hon har och har gjort hela sitt liv så jag har aldrig reagerat på det då det inte är något stressat i det

Codeavalone.blogg.se

russin
1

Mina snuttar nästan varje kväll och mer om dom är riktigt trötta😃 Dom har varsitt snuttegosedjur som är väldigt viktigt när dom ligger och sover i soffan 😉

vallhund
0

Om det bara är kring löp skulle jag misstänka skendräktighet o skenvalpar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

drika
0

Min gamlis jag hade vart alltid tokig när hon löpte. Vart busig och ville jämt rymma och leka jaga utomhus etc:)

Hälsningar

Fredrika

IngridSvensson
0

Nu har jag en hane, men han snuttar ibland när han är riktigt riktigt trött på något mjukisdjur eller en liten filt. Din tik kanske bara är riktigt trött och myser lite när hon snuttar.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor