God morgon!
God morgon folket!
Här sitter man och försöker vakna till och inser ungefär hur det känns att ha en nyfödd hemma :P. Den söta lilla vovven väckte oss kvart över sex och tänkte minsann inte alls somna om, så bara att gå upp :P.
Nu har sambon åkt till jobbet, vovven sover och katten är ute. Väldigt fin och lugn morgon :)
Vad har ni för er i dag? :)

Jag ska jobba. Funderar stilla vart valpisen tog vägen. Är hon nöjd, myser med en av de andra hundarna, busar, tuggar sönder nåt eller sitter och skiter eftersom hon vägrade ute för 15 min sen?
Ska nog stänga av här och gå och leta upp henne!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Är hemma från skolan idag..Så det är jag som får ta hand om vovvarna idag^^
Vattnadal: Ja man vet aldrig vad de små kan hitta på ;) Min lilla ligger och sussar i hallen nu i alla fall, trött efter morgonens buspass!
Keligast: Varför hemma från skolan? :) Sjuk eller bara ledig? ^^
kom hem från jobbet för en stund sen, har äit frukost o ska strax gå och vila =)
malin.a jag är nyfiken, om du kom hem från jobbet nu, när sjutton börjar du?? :P
jag brukar va på jobbet vid kvart i 6.. har bara ett ställe att städa nu, o d brukar ta mellan 2-3 timmar.. =)
Så vilken tid måste du stiga upp? :)

#3 Nja, orkar inte :/ Har varit förkyld hela veckan och känner mig lite dassig så jag vill ta det lungt idag. Tyck vad ni vill om mig..
#8 Menade inge illa alls :) Jag är verkligen inte den som ska säga något om att skippa skolan :)

#9 ;) Men tänkte det hördes lite knäppt: Orkar inte gå iskolan. Vem gör inte det? :P Men det är bara idag..
#10 så kan det nog kännas för oss alla ibland.
Idag är jag ledig och ska bara ta det lugnt. Ibland så känns det som min fritid är fullbokad. Jag som tycker att det är så gott att bara "få vara".
Och tittar jag riktigt noga så har jag två tider bokade idag också *pust*. Så var det med den lediga dagen!!
Jag har ingen bebbe, jag har ingen bebbe *retas*
*viskar* Kerstin i morrn har vi en och du vet vem 
Idag blir det bara en lugn vilodag, blir till att ladda batterierna till fredagen när vi börjar rusten på kök och hall, det ska bli skit kul…tror nog jag rymmer 1 timme eller 2 till Ikea och tittar på lite nya prylar som passar till köket 
jag går upp vid 5 vargnatt ==)
Jag är bakis och vill bara ligga i soffan hela dagen.. besvärligt med hundar som måste ut ;) Slängde lite hö åt kaninen och gav han en puss i förbifarten när jag flyttade från sängen till soffan ^^
Det värsta är att vi inte har nåt varmvatten idag! Så man kan inte ens ta ett stärkande bad.. eller jo det kan man väl men det blir kyligt ;)
Vi har inspark den här veckan och det är riktigt kämpigt ska jag tala om, blir skönt när skolan börjar ordentligt *hihi* ojoj jag ljuger så tungan blir blå
# 14. Så kan det bli!!
Ska vi tycka synd om dig?
*fniss* Alltid när någon säger att de är bakis får jag värsta lusten att slå ihop två grytlock precis bredvid örat på personen 
Haha håll er på er sida om dataskärmen.. är nog bäst så :P
Nej det räcker nog att jag tycker synd om mig själv ;) Förtjänar ingen annans medkänsla. Haha hoff varför lät jag folk bjuda mig på tequila och jägermeister? Jag mår ju alltid riktigt pissigt av tequila.. nå men jag tog mig hem iaf *stolt* xD
# 16 sak vi åka hem till lill jarven o spela lite?
Pigga upp henne liksom…….

Ja. spela hög musik och bjuda på tequila och jägmäster. Burr vilken äcklig blandning. Hur kunde du?
jäger är supersmaskigt *dreggel* men tequilan är jag själv väldigt överraskad att jag fick i mig. nån bjöd på champagne också.. och det gillar jag eg inte heller.. hmm
#18 tycker det låter som en superidé! ;)
#20 haha.. när man druckit några tequila brukar de mesta gå ner där efter:P jag tycker de är mums me tequila iaf med allt som ska vara med.. citron och salt! klunk!
Men jägern kan du ha för dig själv.. yyysch!
Jag kan komma och göra lite stärkande soppa åt dig malin:P erhm.. *host*
Hejsan hoppsan iaf då. Jag har vart iväg till barnmorskan jag.. herregud! De vart öppet museum tror jag.. fy vad jag skämdes!:P
Och så vart de en fika med mammsen och nu är jag hemma igen.. ska snart ut med ecko till fältet idag. De är ju faktist skönt ute..så han kan få springa av sig lite energi:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
va har du gjort hos barnmorskan Lisette?
Ja jag är lika nyfiken som malin.a men hon hann först :)
haha.. hatt öppet hus säger jag ju:P neeh jag skulle få p-piller men dom ville kolla så uppgifter stämde osv. Och så fick jag göra ett klamydiatest för attamn visst ska göra det lite då och då och jag har aldrig gjort de förr. Och jaa de kanske inte är nått att skriva här ute.. men men.. jag är inte blyg:P Hon tyckte de såg infekterat ut.. och då sprang hon iväg och hämta en doktor. Jag låg där blottad och önska för hela livet att de finns kvinnliga doktorer.. men icke, de var en man i 50 års åldern..usch! Jag ville bara springa därifrån.. men man är ju upphisad i en hemsk stol långt upp åt helvete.. eller himmlen rättare sagt;)
Så där står båda två och pratar om mitt underliv.. jippi!! Men som tur var hade hon fel åtminstonde och de var ingen infektion. Pust! Så de var ju rätt onödigt att kalla dit massa folk:P
Efteråt var ju mamma tvungen att plåstra om min blottade själ med lite god fika;)
Låter läskigt det där Lisette :P Har själv aldrig gjort nån undersökning så än men det kommer väl och nu blev jag ju inte lugnare direkt ;).
Vilken tur du har en snäll mamma som kan skämma bort dig lite efteråt iaf ;)
hahah.. fölåt! de är nog inte så hemskt.. eller jaa.. du fårju ligga där i en såndär gravidstol eller vad man säger och sära på benen för en person du aldrig sett förr.. men de är ju bättre med en kvinnlig iaf vilket de oftast är.. förut när dom kallar in truppen:P
jaa de är verkligen tur.. vad skulle jag göra utan henne:P
De hemskaste var väl egentligen att dom antagligen såg i mina ögon hur hemskt de var och därefter försökte dom vara snälla och lugnande.. vilket inte riktigt hjälpte när mannen klappar mig lite på armen och säger att allt blir bra:P hahahah! herregud!
Det är lugnt ;)
Ja det kan ju inte ha lugnat precis :P Haha, snällt tänkt av honom men lite fel ;)

Det spelar ingen roll hur gammal man är lisette. Det känns lika förnedrande ändå. *ler* usch!
Håller med dig Gejsa, man vänjer sig aldrig.
Känner sig lika utlämnad varje gång, blä.
Lisette, tänk vad mammor är bra att ha!
Hahaha kan ju inte trösta dig heller Lisette för inte blir det bättre med åren heller..hehe
När jag var upp en gång och låg då naturligtvis som du säger upphissad i himlen så kommer det in en riktig pudding i stället, han lutar sig lite käckt mot mina knän och börjar prata om ditten och datten….har jag kunnat så har jag försvunnit som ett skott, vilket inte gick så bra, gissa om jag var generad när jag gick ut därifrån 

Haha ja, det är verkligen jobbigt!
haha.. jaa isf är jag gladare att de var en man på 50 bast ist för en snygg ung kille i min ålder:P Men han jag fick var överläkare och de tar ju ett tag att bli:P tss.. Usch, hemskt var de iaf.. men förstår inte varför egentligen.. de är ju bara en kroppsdel.. och man harväl visat den förr:P
Men att bli klappad lugnande,lugna inte precis mig.. de vart bara ännu mer pinsamt. Och så säger han att de är helt okej.. men då säger den kvinnliga "ja men jag tyckte de såg lite ledset ut inne i" Ameh va fan!!! HAN VAR JU KLAR!!! ska du nu få honom att gräva i mig också.. *#%/¤%#* :P
jaa kerstin, mammor är bra att ha..dom kan man inte vara utan inte!
Haha påminner mig om min första undersökning.. jag hade en kvinnlig gynekolog (kanon tänkte jag) men sen kommer det in en ung kille (kanske 25-26år) och ska vara med.. jisses jag trodde jag skulle dö ^^ Och så ska hon förstås använda mig som visningsobjekt.. "titta här, så här ska det se ut.." osv.. *ryser* men vafan det gick ju bra ändå :)
Förövrigt mår jag ännu sämre nu och om en halvtimma ska jag vara på skolan för ännu mer insparkande! :S Vi ska spela en match mot en annan klass.. vet inte i vad men men. Tänker iaf bara ta med jyckarna och kolla på, orkar INTE röra på mig ^^
Hahaha bangar du lill_jarven? Ut och rör på dig det mår man mycket bättre av, har jag hört 
Haha nä usch.. måste sitta stilla för annars lossnar nog skallen från kroppen.. den har hotat med det hela dagen ;) Räcker väl med promenaden dit och hem? hihi
Gud vad jag måste vara lycklig:P Jag blir inte bakis.. eller jo de blir jag väl men lyckas alltid sova förbi det så är det bra sen.. Har aldrig mått illa dagen efter .. utan är pigg och glad:) Stackars dom som mår dåligt en hel dag efter.. men dom vet ju om det.. så dom får skylla sig själva så att säga :P
Men luft är bra vettu Malin, de är bara att ta me jyckarna och sitta stil.. Ta de lite lungt du vet:)
När jag var yngre så var jag aldrig bakis ,då kunde man hålla på i hur många dar i rad som helst =) Men nu Usch…en dag sen är man dålig i flera dagar i streck, nästan så det inte är värt det längre ;)
Haha ja du kan skatta dig lycklig Lis1.. men men du hade rätt det var bra med lite luft :) Satt under ett träd och gosade med jyckarna medans alla andra fick springa omkring, det var grymt skönt. Och Joxa charmade järnet så t.o.m. allergikerna ville ha en puss haha. Indra var ovanligt social och hälsade på flera stycken men låg såklart helst brevid matte och blev kliad på magen ;) Nu är dom trötta iaf och det var ju bra.. för det är nämligen jag också

Har varit på skolan, storhandlat mat för hela månaden och gjort läxor idag.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nu har jag kollat på bridget jones diary två IGEN!! Den är ju bara för bra.. garvar varenda gång:)
hehe,vilken tur då.. sa ju att luft var bra.. de brukar vara de oavsett.. t om när man är skit sjuk..
Friskluft kan man dö av…fråga Emma ;)
Nämen nu får jag ju olika bud, vilket stämmer egentligen? För om friskt luft är farligt så ligger jag gärna i sängen hela dagarna och hissar ner vovvarna från fönstret när dom behöver göra sina behov.. eller så får de vänja sig vid att använda kaninens toalåda hehe
hahaha.. du har ingen kattlåda som du kan lära dom gå på då? blir ju iof rätt mycket rengöring när de är stora hundar:S
Vad jag har hört så ska luft vara bra iaf:P tänk dig en värld utan luft?? jaa då skulle vi inte finnas helt enkelt:P haha ..erhm.. joo de var jävligt roligt Lisette..de är bara du som garvar! TYST me dig.. *hiih*
Skorpan kan ju gå på lådan….hon provade ju en gång för nått år sedan *ASG*
Lisette ibland är du bara helt sjuk…jag skrattar så det ekar här hemma fast det inte är tomt här. Var bara tvungen att tala om för Jonny vad jag skrattade åt, vet du vad han gjorde
Han skrattade lika mycket *ASG*
Hehe jo vi har en kattlåda i köket åt kaninerna.. men nog kan dom säkert pricka Huberts toalett också hihi eller hoppa i badkaret när dom är kissis kanske?
"Du vet att luften den är gratis den kostar inget alls, så tror du verkligen att den är nyttig för din hals?.." Nä Dia Psalma verkar hålla med om att luft är dåligt.. *vissel vissel*
äsch mamma! jag gick ju faktist enda till affären och köpte polly ju ;D om du köper en cykel till mej så lovar jag att vara ute och cykla varje dag ;D finns billiga kärringsnurror hos polisen har jag hört ;D
Lävla onge…köp en kärringsnurra själv du så får du se vad billiga dom är ;)
dom kostar ju bara 300 har jag för mej ;)

Vad 17 är en kärringsnurra????

Kärringsnurra = cykel???
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
En sån där som våra mammor hade när dom var ung ;)

Haha jasså en sådan. *fniss* ni är för tokroliga.
oh en sån cykel e ju bara för härlig o cykla på =D
ja, det är lätt dom bekvämaste cyklarna som finns. och så ser dom så tuffa ut också :D
´ja, vill me ha en sån, iof har jag en gammak käringhoj men inte riktigt en sån…
Hahaha Matilda har en sån som hon fick förra året….hon var 1.40 snacka om att gnissa runt och se ut som en flugskit på cykeln…..och till på köpet är den GRÖN 
men den är det ju punka på ;P annars hade jag ju kunnat snott hennes!
Säg åt händiga Simon att laga den då ;)
händiga Simon? pratar du om min klumpfot till festman? det är ju jag som får laga alla hans grejor ju ;D jag är den händiga.
Upps tänkte inte på det…eller det gjorde jag men jag var ironisk ;)
hahaha.. den där cykeln var ju goo.. men hallå, hade inte du moppe emma?:P den går väl iaf fortare..
Hihi..fööölåt lotta, men jag får knasryck ibland..och sen kommer jag oftast på att de jag säger inte är ett dug kul.. då måste jag ju prata reson med mig själv och tala om de.. annars lär jag mig aldrig.. erhm.. men de gör jag ju heller inte
jo, men den har jag ställt undan nu ;D men jag vill ha en cykel så att jag kan motionera lite ;D
Inte för att jag vet vad tråden handlar om. O inte blir jag klokare av att läsa era inlägg
men bara så att ni vet så finns det någon som ska jobba nu.
jasså? varför har du ställt undan den? Är ju inte is på vägen än:P tusan.. jag får väl knappt åka med min innan de är svinkallt.. jäkla bajskorvar till mekaniker:S
Pssst… Kerstin inte jag heller men jag spelar med i elakt spel ;)
Måste du jobba…ta semester och hjälp mig istället…snorisarna tar ju över här inne 
jag fryser ju röven av mej på morgonen när jag ska till skolan. dessutom får jag ju uvi bara jag tänker på en kall sten. så nu blir det varma bussen för min del :) meh, brukar inte meknikerna vara ganska snabba? när Simon har lämnat in sin har han fått hämta hem den igen samma dag ;D
#70 Simon kanske är bättre på att flörta? ;P
hahaha, ja han är rätt duktig på det ;D fast jag vet inte om han är så knäpp så att han flörtar med manliga mekaniker. :D
#72 Man vet aldrig..
*fniss* Med Simon vet man aldrig, och ni hör väl killen klarar inte ens att meka med sin egen moppe ;)
haha, nej man gör ju inte det. kanske ska vara på min vakt ;D
jaa du.. stället jag lämnat in den på är där jag köpte den.. och dom håller på att gå i konkurs och har dåligt me folk.. toppen:S så nu har dom haft den i två veckor och inte ens rört den:(

#74# Han kanske bar är en sådan kille som inte vill bli skitig om fingrarna. Eller också är han smart. Visar han dig Lottapottan att han är duktig med att meka och så lär han väl få hålla på jämt gratis hemma hos dig. Eftersom din egna gubbe bara glor framför dumburken ju. *fniss*
Hahaha tänkte inte på det ;) Men nu du Lantisen blir det fart, imorgon bitti startar vi sedan blir det fullt ös till måndag kväll..bara hoppas vi blir klar med allt…måla tak, måla väggar, sätta upp fondvägg och lägga golv i hall och kök *stön* Jag kommer vara dö på måndag kväll, men vad snyggt det kommer bli =)
men om två veckor kanske han har bil ju mammsen ;D
har dom haft moppen i två veckor??? :O jisses! då skulle jag kräva att dom skickade den till nån annan som kan laga den. och att dom skulle betala ;D har dom inte rbjudit dej en lånemoppe? det brukar dom göra om det tar tid. om inte så kan du ju ringa och säga att du kräver det ;D
gejsa, jag får alltid meka åt honom när det är fel på hans moppe. ;D
Jag håller med Emma kräv att du ska ha en lånemoppe, inte ska du behöva vara utan så länge.
Det är tur att du är lika envis och händig som mor din =)
är du händig? är du sääääker på att du kan säga att du är händig? tvekasam är vad jag är ;D
Men Emma då…hur mycket får inte jag göra själv som inte gubben gör *fnys* Nu ska du vara snäll annars ska du få sova på altan bland spindlarna 
jaja, lite händig är du väl kanske ;D händigare en dom flesta andra mammorna jag känner ;D

Men varför har ni tidspress med när allt ska vara klart? Då blir det väl oftast lite slarvigt gjort?
ojoj, gejsa, du ska se när mamma och Jonny kommer igång! dom är både snabba och noga ;D dom är magiska ;D
Inte här inte….vi är ett jätte bra team =) Vi rustade hela lägenheten när vi flyttade in på en vecka, hyresvärden var hit och besiktade dom var helnöjd…vi har alltid rustat själv och har alltid haft samma hyresvärd och dom är helimpad av oss =)
hum.. kan jag väl inte göra.. vågar inte ringa och klaga ju! Men rätt tråkigt.. för har fått ta bussen till jobbet hela tiden. vilket tar en timme.. annars får mamma skjutsa mig hela tiden, var ju därför jag skaffa moppe..så hon skulle slippa de och jag komma fram fortare. Men ärdom inte klara på måndag ska vi kräääva antar jag? vet inte rikgit vad vi ska kräva dock för dom lånar INTE ut.
Ring och tråka ut dom hela tiden och tala om för dom att du behöver moppen för att ta dig till jobbet. Är dom jävlig får du väl ringa konsumentverket och fråga hur du ska bete dig.

Oj då! Vad för golv ska ni lägga då?
Min gubbe är också väldigt händig. Han byter kakel, målar, tapetserar, lägger golv och bygger altaner. Men jag får inte hjälpa till för jag är för slarvig. hihi Tror ni jag är smart eller?
Vi ska lägga klick golv som ser ut som svart schiefer, snyggt sörrö =)
Ja då har du samma händiga gubbe som jag då, men jag kan en hel del jag också :) Du vill bara inte…erkänn *fniss*

Nej, jag kan faktist inte något. När jag målar ska allt gå så fort så det blir fult. Hihi
Svart skiffer är snyggt. Då får du fota när det blir klart. *ler*
Nu du Gejsa är det bara fondväggen och golvet kvar, det kunde du väl aldrig tro ;) Vi började 9 i morse och slutade 11 i kväll vi är helt slut. Efter vi gjort klart i morrn ska vi försöka hinna ut och köpa lite små plock eftersom jag bytt färger helt. När jag gjort klart helt så kommer bilder på allt ;)

Ja, herregud vad ni måste jobba fort. Nästan som på ackord då. *fniss* Men blir det inte slarvigt då?
Nu du Lantisen har vi fixat väggar och tak nu är det bara fondväggen i köket och klickgolvet i hall och kök kvar….bilder kommer när jag fått upp saker och tavlar på väggar ;)

Snacka om att jobba 25 timmar om dygnet. :) Hur hinner du även vara här eg? Laga mat och sova.
Man får passa på när gubben sover, själv vaknade jag 4 i morse för jag hade sån värk men han ville sova till halvtio….så jag har tvättat fönster och målningen runt =) Lag mat! Vi har köpt färdig mat på kvällarna, det finns ett litet matställe alldeles här uppe =)

har varit på skolan , och komjust tilldaks efter en lugn och fin prmenad me mina hundar (AA)