OT: Onsdag kväll...
Sitter här och såg precis att det var ingenting på den andra burken på teve, förrän vid halv 9 i kväll… =)
Men tur attt Ni mina vänner finns här inne :-)
Plus att den där iller tokiga människan Åsa har satt mig i jobb ,-)
Men jag älksa och göra hemsidor och hålla på och med bild och grafik samt givetvis html. =)
Har varit hos sjukgymnasten idag, det var faktiskt SKÖNT, trotts att han försökte ha ihjäl mig…..men så lätt får han inte kål på Tina! =))
Jag tränar varje dag hemma med, har fått övningar.
När jag var ute och gick förrut, så stannade jag till på gröningen och körde ett pass med Tyson, jag vet inte…men jag måste ha en hund med hjärna (nån stanns) :-)
Han var så arbets-villig och lystrig Till och med nu har vi börjat och köra stenhårt med med fjärrkorrigeringar….kanske inte dem snyggaste, men dem funkar!
Tur att man har klickern! =)
Till och med kör jag stenhårt med tecken. =)
Det var riktig glädje att träna med idag!
Är det någon här inne som kan rutan och vill på ett smidigt sätt förklara för mig in och ut gåång, och hur man kan börja? =)
Jag har lite hum om vad det ska gå ut på och hur det ska se ut, men …tja…
Tips och idéer är aldirg fel. =)
Ska snart ut på en ränings runda till,
tror jag ska ta med mig 4 konor… =)
lite slalom och soch kontakts övningar är ju aldrig fel och finslipa på, och så ska jag testa rutan =)
Man ska smida medans järnet är varmt =)
Ha en trevlig onsdags kväll!
Kram!

Hoppas att träningen går bra för både dej och hunden =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vi försökte oxå träna idag. Kan dock inte ge några tips på rutor, för rutan vi sprang i var större, då vi tränade vänstervarv inför huskyspecialen på lördag. Tyckte att det räckte som träning åt lilla Drífa, inte lätt det där, att trava snyggt och varken tokspringa eller hoppa och studsa. Hon är bättre på att stå, och hyfsad på att visa tänderna…Tur att domaren bara kommer från andra sidan pölen, så att vi inte känner att det är nå speciellt eller så!
Insåg att Krister nog borde springa i ringen med Piro, för han gick mycket snyggare då. Ska se om jag inte kan övertala honom. Kanske kan det bli en 1:a om han travar så snyggt! Skönt att vi vet att han springer bra framför släden i alla fall. Det räcker egentligen för oss. Fast en 1:a och ett CK skulle inte sitta fel, då skulle han ju duga till avel oxå!
Nej, nu ska jag natta mig. Blir en lång dag imorrn, då jag och arbetskamraten ägnar vår lediga dag åt att köra ner till Södertälje för att handla saltvattensfisk till jobbet. Hoppas på halvdåligt väder, för Raksha ska med, och jag vill inte att det ska solgassa de 2 timmar hon troliegn får sitta i bilen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

tACK! =)
haha…den gick nog jätte bra! =)
jag fick hem en vännina till mig och hennes hund, så vi gick ner på ängen och släppte hundarna, men kaffet var gott efteråt ,-)
Men jag sa åt henne om vi inte kunde köra en platsliggning, eftersom hon vet vad Tyson kan och inte kan.
Samt hennes hund har mer erfarenhet.
hur det gick..hihi
tjosan vad erfarenheter spelar in, jag trodde att min lilla fis skulle ställa sig upp och fjompa om kring och göra sig dum….trotts att dem bara låt 1meter från varandra….
efter 5 minuter så reste sig hennes hennes hund upp och sa "Fnys, varför ska jag ligga här och skräpa, när jag har viktigare saker för mig, det luktar FLIKKA!!"
jag trodde inte heller att Tyson skulle ligga i 5min..=)
Jag lät Tyson ligga i en liiten stund till, så reste gick jag bort och berömde honom, för det ryckte i hans ben och ville springa med.. =)
Men dem lekte en kvart till så kom vi på att "kaffe skulle smaka gott!" =)
Vi har gått i samma Agility kurs med Tyson, samt vi bor i samma håla! =)
Detta är en äldre kvinna, men sinnet är som en 25 åring! =)
Trotts att hon fyller pensionär i Nov. =))
25 är en härlig ålder….och fika är smaskens vilken tid på dygnet som helst ;)
# 3 aha, en jämngammal kompis, alltså!