Mamma?
Kallar du dig mamma till din hund.
Är allergisk mot det. Tycker bara det är så hiiiimmla fåning.
"-Kom till mamma lilla voffsen"
Matte heter det
Jag säger matte :)

Puh! Vilken tur 

Jag är matte till min hund men min mamma säger att hon är mormor till Velvet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
haha, jag är mamma och mamma e matte x'D lite förvirrande ibland 8) Men jag säger inte det om mig själv, det är min mamma och lillebror som säger x'P

Jag säger nog både ock.
Matte eller mamma spelar liksom ingen roll. Men som Busan och Bonita de var mammas bebisar när de gosade.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag är mamma
Och Eros hade nog inte gått med på nåt annat, han är en riktig mammagris! 
Fast det är inte så att jag står och ropar "Kom till mamma, Eros!" Utan när jag pratar med honom.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Åh vilka knäppisar ni är 
Jag är mamma ;) oftast iaf, ibland matte
jag är både mamma och matte,han lyssnar lika bra på bägge ;-)
Förståndigt Nicki! Jag är också allergisk mot dem som säger sig vara mamma till sin hund.
För att inte tala om de som kallar sin valp "min baby".
De måste ha missuppfattat någonting.
valpar heter vappisen,och matte och mamma ligger så nära så det finns inget konstigt i det tycker jag ;-)
Min man säger "gå till morsan" hahahaha, ja vissa kan dom 
Själv säger jag matte och husse…
haha då tycker du inte om mig, för Lusse e mammas bebis såklart =D fast säger ju inte d direkt när vi e ute, men hemma såklart, =) o min mamma kallar sig mormor.. hehe
ohh hahah läste just va kerstin skrev… 
Men det är liksom inte så att jag jämför Eros med ett barn, han är en hund! Det är liksom bara en gull-grej. Precis som att man pratar bäbisspråk med dem ibland och hittar på smeknamn.. ;)

Jag är mamma. Alltid.
Min mamma säger också att hon är mormor och pappa säger att han känner sig som morfar :P Samma med sambons föräldrar, iaf hans mamma som är hundtokig :)
Aldrig att jag blir mamma till Alfons och aldrig blir han min bebis.
Skärpning Malin! 

Aldrig mamma utan kallar mig endast matte. Däremot är min mamma mormor åt mina hundar. Är inte så snäll att kalla min mamma för gammelmatte. Så för enkelhetens skull så blir det mormor
Hehehe det räcker att jag är mamma åt mina barn, jag är matte åt Skorpan och det tycker hon med…tror jag 
Jag tog ju Hades från hans mamma, därför kallar jag mig mamma :) Spelar ju ingen rill eftersom hunden inte fattar vilket som är vilket ändå :)
Jag säger ingenting? jag säger bara "kom":P hehe.. varför ska jag säga nått annat för? säger väl inte så till nån annan heller "kom till lisette":P
Men mamma säger mamma om mig till ecko.. annars tror jag nog jag använder mig mest av mattes bäbis kanske..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Kom till mamma Hades lilla ;) Men kom till mamma då ;) hahahaha låter kul nu när jag tänker efter.
joo de tycker jag med:P tycker t om de låter roligt när en "mamma" säger det till sin unge.. "mamma ska bara.. " varför kan man inte säga JAG:P
men men.. mamma säger att jag med kommer säga så när jag får barn.. jaja! vi får la se.. den som lever den vet.
Mmm :) Just nu vet jag inte om jag nåååågonsin kommer palla ett barn, med tanke på hur hades beter sig ;) ett barn har ju lite längre trots ;)
joo.. tror nog en hund är enklare:P
Jag vill iaf inte ha en unge nu.. hehe, men de är väl tur de.. har ingen att ha de med heller;P Och jag känner mig som en unge själv.. så då kan jag ännu mindre ta hand om ett.
#26 tack o lov Hera så är det skillnad på barn.
Fast de kan en del "härliga" saker också. En av Nickis minisnorisar målade mitt nymålade rum med röd tuschpenna.
Man vänjer sig när man är med ungar hela dagarna. Då kommer både bäbisspråket och "Vänta lite, mamma/fröken/Sara/Moster kommer", automatiskt ;) Både till barn och djur då.
#28 haha stackare :)

hihi jag säger både ock. Beroende på var jag är. Hemma är jag mamma borta är jag matte oftast.

Jag kan nog säga "kom till lilla mammsen" när man är hemma.
Men husse är alltid husse =)
Men jag skulle ju inte stå ute och tala och säga "vår SON hemma" till Tyson. =))
Komsi till mamsen nu Tyson…maten vankas *pssft* snacka om fantasilöst 

vaddå FANTASI LÖST!! 
Nedrans tant!
"komsi lilla skorpis så ska MATTE göra innetoffla av dig"
Lät det bättre?!? -Nääähäää du!"

jag är matte till mina

Men inte ropar jag kom till mamma. Kallar jag in min hund kallar jag in den. Då är det hundens namn och hit eller kom beroende på vilken individ jag talar med.
Men ligger jag i sängen och gosr med vovven och småpratar med dem så kan jag lättigt säga. Är du mammas lilla gose bebis, ja det är du mammas lilla pälssnöre och sådant.
Då blir det mamma. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja precis åsa, så är det här med….
Japp, så menade jag med ;)
jaa precis så som Åsa skriver.. d va bra formulerat för så är det här hemma me.. =)
yes, så var de ju jag menade me! Att man bara säger KOM, inte kom till mamma eller matte inte..
jo det är ju så jag osså gör
Ja men de skrev jag redan i #6 och #15 

det är ju som åsa säger som jag gör
jag står inte i skogen TYYYSOOON KOOOM TILL MAAAAMMAA!!! 

Jag säger matte :D
Jajajaja lätt och säga bara för att Åsa kom och hjälpte er bannade snorisar ;)
Tysseeeeee mammsingen vill ha puuuuuuuuuuss =)

Lotta har JAG blivigt NER KLASSAD tilll SNORIS nu??? 

När jag "jollrar" med vovvsipojkarna så är jag "mamma" och de är "mammas gullegrisar" fast de är hundar. Ibland är de "mamsingens myspysar"
Ute när jag kallar in dem så ropar jag däremot inte "Kom till mamma" utan bara "kom". (Eller smackar med tungan, som betyder "kom")

Jag är matte, men Mowitz är ändå min bebis. Eftersom jag kallar honom för Bebbis här hemma så blir det samma namn när jag ropar på honom utomhus. ;)

Jag säger mamma :)
Men dock använder jag aldrig frasen "kom till mamma!" hahahaha!
*fnys* Tina håll sig på mattan….du kan väl åtminstonne ljuga om det 

Lotta, jag vet tyvärr inte hur man gör när man ljuger…
Jan du som är gammling , berätta, du har ju några år på nacken mer än mig! 
Du kan ju köra en liten viting…det kan allaaaaaaaa 
Påpeka inte åldern nu du som är tantis 

Matte… Laban. Mammalaban går ju inte att säga. Dessutom är han mattes kille (oj vad man kan krypa då när matte tar fram den rösten, han blir rent larvig…) men blir förtjust när "mormor" kommer. Mattematte går ju inte.
Matte. Definitivt är jag en Matte! Säger jag mamma, får jag tre andra juveler i famnen!

…men det känns otroooligt befriande att det inte bara är jag som pratar fånigt med hunden… Vad skönt att höra att det finns fler!

naturligtvis är jag matte till min gosiga Findus! (o alla katterna oxå) Mamma är jag till mina sockersöta gullungar (hu vad jag saknar dem just nu, de är på dagis o fritids, men saknaden går garanterat över i irriterad mamma i samma ögonblick båda sätter sig i bilen o börjar bråka…)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

*S* Visst är det för härligt med ungar. Kan man annat än älska dem 
# 56
Är du och Alfons syskon?

*S* Inte det minsta. Du får fråga någon annan om det.
Jag har ju allergi mot att kalla sig mamma till sina hundar
Hihi, är det inte hemskt när någon kallar sin valp "min lille bebis".
Hua!
Alfons är i alla fall en HUND!
Hades är min bebis.
Haha jag måste erkänna att jag faktiskt nu kommit på mig själv med att kalla Aramis för min bebis ;)
Ibland kan jag inte låta bli när han sitter där och ser så söt ut ;)

Ni som kallar er mamma, eller era hundar för bebisar. Har ni egna barn?
Och då pratar jag om människobarn. Homosapiens alltså 
#63, nepp inte än :P

# 52
jag har väll inte påpekat någon ålder?!?
Bara upplyst!
Vi tantisar blir aldrig mer än 25 +
Men jag kan ha fel :-)
Nix, inga barn nu, antagligen inte sen heller.
Nej, jag har inga barn än. Och jag ser inte min hund som mitt barn heller. Men när vi gosar eller så är han ändå "mammas älskling/gris/skatt" osv.

Nicki.
Homosapiens var ordet …hihi
I USA så säger ju alla Mama, finns ju ingen motsvarighet till matte vad jag kan komma på.
Ja, när jag går ute kan jag ropa "griiiisen", då kommer han så glatt:P

lis1
*ASG!!!*
Tina vi är och förblir 25 och livet leker för alltid ;)
Men Lisette då man kan väl inte ropa Griiiiisen…stackars lilla Ecko *ASG*
hahaha.. de kan jag väl? han är ju griiisen:P och han lyssnar ju? de är väl själva poängen.. dessutom blir han glad när jag ropar de;P
Hahaha så gulligt Lis1 :) Jag ser de framför mig :P
hihi.. jaa, ser du en liten tott som heter Lisette i mjukisbyxor och jacka och en knas hund som lyser vitt i mörkret.. och så skriker jag "Griiiisen, kommer du?" .. och så kommer något vitt i full fart för att tigga godis??:)
kan också informera om att han faktist låter som en gris när man är ute.. när han luktar..
*ASG* Och den där ska jag få se live, han kommer låta enu mer som en gris efter mina pussar ;)
hahah..jaa de kan jag tro, du kommer väl kväva honom:P
"nöff, jag kvävs, nööööööööff":P
hahaha :D
*ASG* Du kan ju få till det du också…men både Emma och jag kommer hänga som en driúvklase på honom…så matte kan han glömma ;)
haha.. kommer ni hänga på honom som konkelbär?
usch Lotta!:P
Jaa jag tycker då synd om ecko.. får nog gömma honom i garderoben medans ni är här:P
Äsch, han kan vara hemma hos mig Lisette.

Hihi jag säger oxå mamma;) nu säger jag även kom till mamma åt hennes valpisar,man är ju lite tossig
*ASG* Men Lisette då så du säger….Kånkelbär *ASG*
Kerstin ge inte Lisette en massa griller nu…Ecko ska vara hemma och de med basta *viskar* vi tänkte smussla med honom så kommer vi förbi dig med honom 

Jag är mamma, sambon pappa & sen alla dess farmor och mormor o skit ;) lite små töntig haha
Jag brukar kalla mina hundar för mammas gullegrisar men har nog aldrig ropat "kom till mamma!" :P Säger även matte rätt ofta.
VAr minsann fler än jag trodde som kallar sig själv mamma :P