Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2118 ggr
sofia1992
0

Foderbyte för valp

Jag tror jag borde byta foder för min 13v valp Molly. Hon bajsar hela tiden. På ett dygn har hon nu bajsat 8-10 ggr, varav 3 ggr på natten. Det är inte små lass heller utan väldigt stora. Nu äter hon eukanuba puppy medium 2dl, 3 gånger per dag ( kl 7:30, kl 13 och kl 18). Jag vill fortsätta ge torrfoder men vet inte vilken sort jag skall välja. Kom gärna med förslag och idéer.

CissiD
0

De låter ju inte jätte bra att hon behöver bajsa så mycket. Är det samma foder som uppfödaren gav eller har ni bytt när ni fick hem henne? Jag har orijen till vår valp. De mår han jätte bra på och det är spannmålsfritt vilket jag tycker är viktigt.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Tenacia
0

Precis, spannmåls fritt har alltid gjort att mina hundar bajsar mer sällan och mindre högar.

sofia1992
0

Orijen verkar bra. Hur är det med Acana har någon erfarenhet av det?

vallhund
1

På animai.se kan du knappa in hundfoder + spannmålsfritt, då får du upp alla märken som har spannmålsfria foder o du kan läsa mer om varje enskild sort.

Undvik RC, Hills o Eukanuba det är foder som säljs över hela världen, inte pga deras innehåll, utan pga att det är därifrån  alla föreläsare kommer som utbildar blivande veterinärer om hundar o katters näringsfysiologi.

De kör oxå med onödigt färggranna förpackningar o mördande reklam. Vore bättre att satsa på innehållet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Lord Vulcan
1

#0 Min valp blev likadan på eukanuba. Nu kör jag med Purina Proplan. Jättemycket bättre. Ger mindre portioner också.