Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1155 ggr
[Joy]
0

Kamera?

Har haft min Sony a100 i snart två år och känner att det är dags för uppdatering, köpte den begagnad av en bekant så den har ju några hår på nacken. ;) Vill köpa nytt dels för att den är lite för enkel, svårt att hitta objektiv till och delar av den har slutat fungera. Det jag behöver är en kamera som tar bra bilder på djur i rörelse, fotar mycket springande och hoppande hundar och kaniner samt lite närbilder då o då. Går det även att filma (även om det så är halvkassa videos) är det en stor bonus men absolut inget måste. Tips på kameror som passar mina krav? Ni får mer än gärna visa bilder tagna med kameran ni tipsar om. Jag är medveten om att allt hänger på fotografen och objektivet, men vill ha ett någorlunda objektiv från start. ;) Har skrivit på foto.ifokus men vet att det finns mycket foto intresserat folk här också :3 Tack på förhand :)

Mysan_
0

Jag använder en Nikon D3100, men dom kostar ju ett par tusen 🙂

Englaa
0

Har själv Canon 550D. Tycker den är helt okej. Skulle dock vilja ha 600D då dens skärm går att vinkla ut. Båda har någorlunda filmkamera och jag använder kameran till att foto allt. Porträtt på hästar och hundar men även lite fart är mina favorier och jag tycker det fungerar bra(:

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

VendelaS
0

Har D5100, finns dock inte kvar i sortimentet längre. Den nya versionen d5200 finns dock. Kostade ca 5000kr med objektiv. Tar bra bilder både porträtt och i rörelse. Kan filma med den, vinklingsbar skärm. Jag. Älskar min kamera :)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Fridaaaa
1

Hänger mycket på fotografen det med "bra bilder i rörelse" bland annat.

Jag har en Nikon D3100 som jag tycker är bra. Och hänger mycket bra objektivet också, så mycket som spelar in 🙂
Min lillasyster har en kompakt systemkamera Nikon tror jag det med🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ktisroinen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en canon 600d, den är underbar! Lite mer avancerad än de riktiga nybörjarkamrorna, men enkel att använda. Köpte ett paket där jag fick ett extra, större objektiv som jag fullkomligt älskar. Tror det är 55-250 mm 4.0-5.6 . Köpte paketet på netonnet! :) Bilden har jag tagit med standardobjektivet.

Emmats_
0

Canon eos 550D! :D

[Joy]
0

Tack så mycket! Ska ta och kika på era förslag! :)

[Joy]
0

#5 Super fint! Ska kolla in den! Ni andra har inte lust att lägga in bilder tagna med originalobjektivet? :) Vore jätte snällt!

Fridaaaa
0

Tagen med orginalobjektivet

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Teddies matte]
0

Som sagt hänger det mycket på dig själv, oavsett kamera kommer det inte bli bra om du inte har koll på inställningarna. I dagsläget finns det inte direkt några dåliga systemkameror, så har du inte några större krav så är det bara att kolla runt och välja den som känns bäst och satsa på något lämpligt objektiv till.

Själv använder jag som fotar en hel del djur och sport en Canon EOS 70D.

IngaTrnqvist
0

Jag har en Nikon D40, en gammal modell som gissningsvis inte finns kvar i sortimentet idag. Det är enligt mig en mycket enkel och bra nybörjarkamera, men som sagt inte den nyaste. D3000-serien ska också ha bra nybörjarkameror vad jag läst. Jag funderar själv på att skaffa den nyaste i serien, Nikon D3300.
D3300 går att filma med, D40 går inte att filma med.

Nikon D40 med objektivet Sigma 70-300cm f/4-5.6