En väldigt saknad ängel
Jag vet inte ens hur jag ska börja, jag råkade bara gå igenom några gamla bilder. Såg denna bilden och började..storgråta.
Ja, jag vill berätta om en hund, för er kanske det är en helt vanlig hund. Men för mig, så mycket mer än bara en hund. Han var en ängel.
För lite mer än ett år sedan så var jag och min familj i Istanbul, jag hade förväntat mig att se en del hemlösa djur. Men verkligen inte så många. Det var minst tre hemlösa antingen hundar eller katter vid varendaste gata vi passerade.
Vi bodde vid ett hotell, och runt hotellet var det fullt med herrelösa djur, jag är en riktig djurvän så jag blev påverkad redan då och köpte alltid något till dom som dom kunde äta.
Det fanns en flock hundar vid hotellet, jag skulle gå och mata dom då jag såg en hund lite längre bort ligga vid en parkering som skakade okontrollerat. Jag gick fram till honom försiktigt och han bara kollade upp på mig med sina gyllnebruna ögon som om han ropade på hjälp, make this pain stop.
Jag visste inte vad jag skulle göra, jag satte mig ner på den steniga parkering och klappade honom, lugnade honom, tårarna bara rann ner för mina kinder. Min första instinkt var att ta med honom tillbaka till Sverige, men då jag frågade här på hundar.ifokus så var detväldigt många som sa att han inte skulle klara av resan hem och att det var tillräckligt med hemlösa hundar här, "avliva honom istället". Jag var krossad.
Min familj och jag bestämde oss att vi skulle försöka se efter honom över den tiden vi var i Istanbul, vilket var i två veckor. Han och hans lilla flock var alltid så glada över att se oss, man såg glädjen i deras ögon..
Sista dagen i Istanbul så var jag verkligen hjälplös, jag visste inte vad jag skulle göra, jag hade panik, när jag vaknade så var inte mina föräldrar i hotellet. Dom hade gått, jag undrade vad dom hade tagit vägen. Jag gick ner till hundarna mot parkeringen, där mina föräldrar stod och tvättade den hemlösa hunden. Han bara låg där och njöt av det hela, det var antagligen hans första och sista bad.
Efter att han var tvättad så hjälptes vi åt att borsta honom, ta bort tovor ifrån hans päls, jag minns det så väl..
han kollade upp mot himlen som om han ville tacka någon, sedan kollade han på mig länge, han gav mig något genom den blicken som jag aldrig kommer att kunna glömma.
Denna hund var en ängel, jag menar det. Han hade erfarenheter, han var inte en hund folk ville gå fram och klappa. Han låg bara där på den steniga parkeringen dag in och dag ut, antagligen i flera år och väntade bara på att någon skulle hjälpa honom.
Jag tror tyvärr inte att han är vid liv längre, han hade kämpat väldigt länge och var väldigt svag..
Denna hund förtjänar en stor eloge för vad han gjorde för mig, han lärde mig saker.
Uppskatta det du har
Kämpa för det du vill, för du kommer att klara det
Ge aldrig upp
Angels are like diamonds.
They can't be made, you have to find them.
Each one is unique.
_ - Jaclyn Smith
_
Med vänliga hälsningar
Så fint av er! Jag blir alldeles rörd. ❤️
Man blir ju helt tårögd! Helt underbart, tack för att du delade med dig.❤️
Så fint av er att hjälpa den, om än tillfälligt. :( Blir alltid svag för hemlösa djur och såna som far illa :( Tror er omtanke betydde väldigt mycket för dessa hundar.
Jag och sambon var på Kreta för något år sedan, det var nedtryckande att se så många hemlösa katter och hundar, men katterna var i majoritet. Vi gick runt och matade några gånger, och visst ville man ta med sig någon hem. :(
#1 & #2 Tack så jätte mycket, det är jobbigt.. det är det verkligen ❤️
#3 Förstår precis hur du menar, dessa hundar visste antagligen inte vad kärlek & omtanke betydde och att det ens fanns. Får åka tillbaka dit snart så fort jag får chansen..
Med vänliga hälsningar