Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 3839 ggr
VildaVittra
4

När du blir gammal och grå..

och inte längre kan hålla på som du gör idag, vilken ras kommer du skaffa då?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Frida B
0

En långhårig Chihuahua och en Eurasier!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

drika
1

Sheltie tror jag :)

Hälsningar

Fredrika

Michaela-N
0

Chihuahua eller papillon tror jag!

cactux
0

Tax! Skulle aldrig tveka på att skaffa en Tax (om tiden finns)

Stolt hundägareHund

Carry-Rocksalt
0

Cavalier King Charles Spaniel!

[Ulrika00]
0

Sheltie <3

FjantYoda
0

Italiensk vinthund

https://www.instagram.com/aros_yoda/

IngaTrnqvist
0

Mittelspitz.

Vizzla
0

Pudel!  :) När jag inte orkar med jakthund längre så vill jag ha en Pudel. Så häftiga och mysiga hundar.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Vizzla
1

#4 Tax är ju en aktiv jakthund och bör ju inte ha ett liv som pensionärshund direkt..

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

TjockaBerta
0

Pudel har jag men det vore trevligt med en vacker Chihuahua igen.

>>>Malum domesticum<<<

Elverpige
0

Kommer nog fortsätta ha eurasier. Kanske inte orkar träna lika mycket som jag gör nu, men rasen pallar ju att ha ett lite lugnare liv också 🙂

Ambrose
0

Vill så väldigt gärna säga Rottis….men det får nog bli en brun labbe.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Paxxa
0

Oj vad svårt! Whippet, mittelspitz, isländsk fårhund, kines. Kanske någon av dom? ;)

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Majken!
0

Rottweiler.

indra-bus
2

# 15  En rottis på gamla dar? Ja skall ha en Mops.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Majken!
0

#16 Ja.

[Amethyst94]
0

Antagligen sheltie eller sussex spaniel. Glad

indra-bus
1

#17 När du inte orkar som nu, de är starka starka brukshundar som kräver en massa mortion.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Wellcraft
0

Ovtjarka, är ingen ras jag kommer släppa i första hand.
En eurasier vore inte helt fel heller.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Turast
0

nån vinthund! 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[FridaGenborg]
0

Grand Danois ska jag ha när jag blir gammal och grå… Och Sheltie såklart ;)

Majken!
11

#19 Jag vet mycket väl vad det är för typ av hund, jag har själv ägt rasen. Du behöver inte tillrättavisa mig på något sätt.

Monstertassar
0

En shiba!! kanske innan jag blir gammal, i alla fall när inte aktiveringsbehov och storlek av schäfer, malle, bc mm inte orkas med längre ;)

Mischa
0

Jag tilltalas mycket av italienskt vinthund, så skulle jag vilja ha en ganska anspråkslös sällskapshund så skulle det nog bli en sådan.

≧◔◡◔≦

vallhund
1

Kanske en pensionerad tävlingshund eller pensionerad avelstik? Så långt som till ras har jag faktiskt inte tänkt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

htt
0

Jag tror nog att jag alltid vill äga en (eller flera hehe) Dansk-Svenska Gårdshundar!

Cahira
0

Chihuahua, eller en true hairless chinese crested. :) Möjligen whippet beroende på hur pigg jag är som åldring.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Belimas
0

Förmodligen samma som jag har idag om jag fortfarande håller på med hundar då annars blir det väl en till/en ny katt då när den dagen kommer.

Ellen89
0

Tibetansk spaniel :)

Wenniz
0

Whippet, ingen krävande hund direkt, älskar gos och mys så det blir nog perfekt till mig när jag blir gammal ;)

• Nederlandse Kooikerhondje -
[JeanetteK]
0

En farbror jag träffade på hundpromenad när jag bodde i Stockholm sa att en Golden Retriever är bäst sällskapet för en äldre person. Vet inte om det stämmer dock.

fridarebecka
0

Fransk bulldog, bichon havanais, mops, bichon frise , tibetansk terrier eller malteser, när jag tappar intressent/orken för att träna drag(barmark och skidor) så kommer det nog bli en av dessa raser :)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
[Ayaka]
0

Eurasier blir helt perfekt på gamla dar :)

Tessan01
0

Italiensk vinthund, Sheltie eller Chihuahua :)

Lathundarna
1

En lat soffliggare som hellre tuggar på tuggknutar än apportbockar, storlek oväsentlig men väldans lite pälsvård. Inget envist f*nskap som man måste knöla med för att ens få ut genom dörren regniga dagar, men heller ingen som måste tänka i knutar för att må bra. Ras? Ingen aning. En Brio kanske?

Wellcraft
0

#36 Norwichterrier.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Ffiiaaaa
0

miniatyrbullterrier.

Sugar Mist
0

Italiensk vinthund eller whippet, saluki kan också funka

-

[jnordstrom]
5

Den dagen jag inte kan ha en eller flera jrt, så blir det att skaffa en hobby. Kanske sticka.

nadilda
0

Den dagen, den sorgen 😉

Saffran0Spice
0

Engelsk bulldog ^^
Alternativt kommer jag att skaffa lika gamla omplaceringar som jag kan dela mina krämpor med XD

[Trollbjörken]
1

Jag kommer nog hålla fast vid chinese crested 😉 Älskar långa promenader, men älskar minst lika mycket att ligga under en filt i soffan och bara mysa. kräver inte mycket pälsvård om du inte har en puff, dock behövs ju hjälp med på och avklädning 😉

[TeamGolden]
0

Amerikansk cockerspaniel såklart ;-) bästa rasen som finns. Speciellt när man är gammal. Annars nån sällskapsmix

[Nalle-]
0

Dvärg/toypudel :) Eller en käck bichon av något slag.

Cert
0

En mindre hund, som är mjuk att klappa, ligger i knät. Men har ändå styrkan att hjälpa till att plocka upp saker som jag tappat, eller stänga lådor, hämta fjärrkontroll, tända/släcka lampors… jag vet inte. Vilken hund skulle passa till detta tro?

Eftersom att jag inte kommer ha möjlighet at promenera mycket med hunden så får den nöa sig med en promenad/dag och trädgårdsrastningar resterande tid…Men självklart kommer det bo en unge i området som  gärna vill ut och leka med hunden, så lite bus får den nju.. :P

Lilllens
0

Mops eller fralla.

Whippet
0

#19 Varför skulle inte en människa på gamla dar kunna ha en rottis (?)

Jag ska nog ha Labbe, Tollare Kanske, ändrar mig så snabbt, hade viljat hinna med att ha en Pudel också :)

I'm out Vilar huvudet i handen