Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1365 ggr
kerstinjoh
0

OT. Gäsp!

Vilket påfund. Jobba, vara tvungen att ställa en klocka mitt i natten, upp o göra sig respektabel, ta på sig.

Dricka massor av kaffe, springa omkull en halvdöd hund, ge honom mat.

Försöka dricka kaffet, slänga en blick i tidningen. Mera kaffe.

Hoppsan det är en hund som behöver gå ut. På med kläderna, ut med killen. In igen och av med kläderna.

Lite mer hälsosamt och stärkande kaffe. På med kläderna igen och iväg.

Hurtigt trampande på cykeln, medans jag sjunger "Dä ska va gôtt o leva!"

In och ta av kläderna och på med landstingets blå vackra kläder.

Rusa in på jobbet, ta en kopp kaffe till och sjunka ihop på närmaste stol.

Herregud!!! Jag är alldeles slut!

Så tror de att jag ska orka jobba?

Nicki
0

Jobba? Vad är det?

Karmatarerskanise
0

:)

Malin-A
0

haha förstår inte va dom menar me att du ska jobba? du har ju slitit halvt ihjäl dig bara på morgonkvisten…  =D

Tixy
0

Du får väl ta med dig jobbet hem. ;)

gejsa
0

Stackars dig! :) Orkar du ta dig hem tror du?

Lotta
0

Snyft lider med dig, vilken hemsk morgon vännen….till och med Alfons strejkade detta bådar inte gott Cool

Du får skaffa en sån husvagn som långben och musse har på julafton då har du ju lite hjälp på mornarna iaf, sätt Nicki bakom ratten nått ska väl hon göra också Oskyldig

kerstinjoh
0

Var är tjingtjongarna då?

Lotta
0

Jamen dom har jag skickat hem, jag vart så trött på dom Cool

Dom käkade upp all min mat, drack upp all min öl och värst av allt dom snodde all min smink på slutet…dom hade fått för sig att man kunde tjäna en massa pengar som transvestiter…vilka pappskallar Oskyldig

Så ta du Nicki med dig som chaufför annars blir du bestulen på allt du äger och har, tänk om du mister rosa läppstiftet…hur skulle det se ut Förvånad

kerstinjoh
0

#8 kan du inte skicka hem mig också?

Har en tur o returresa på över 60 mil i morgon. Jag vill inte!!!!

Åker härifrån 05.15. hemska öde. Har du inte en endaste liten tjingtjongare som kan klä ut sig till mig?

Nicki
0

Bakom ratten i en husvagn? Har du varit i barskåpet?
Husvagnen kopplar man till BILEN.
Det är bilen som man sedan styr.

Jösses! Tänk att man måste lära de där tantisarna de simplaste saker.
Har sett i en annan tråd att du behöver lite hjäplp med matematiken också *fnissar*

kerstinjoh
0

Dä va ju en långbenshusvagn!

Lotta har en sån i sitt förråd, vet ja!!!

Lotta
0

Dumma Nicki inte…ta reda på den där tanrisen Kerstin du bor närmare en mig ;)

Precis!!! Vet inte du nått Nicki självklart är det en Långbenshusvagn, vad skulle det annars vara trodde du Räcka ut tungan

kerstinjoh
0

Se'n behöver vi ju inte nämna att det finns ett barskåp i husisen.

kerstinjoh
0

Nä, nu ska jag lägga mig om jag ska orka upp 4 i morgon bitti. morgon bitti? *fnys* det är ju för 17 mitt i natten.

Alla som tycker synd om mig ska jag skänka en tanke i morgon!

Malin-A
0

jag ycker synd om dig kerstin.. jag ska upp 5 d e också miss i nassen =/

Lotta
0

Jag ska skänka dig hundra tankar….fy för att kliva upp 4 eller 5, stackars er. Men nu står det nog inte på förrens jag ska börja jobba också om det nu inte visar sig att det går åt fanders alldeles med synen. Jag länktar faktiskt att få börja jobba några timmar nu, saknar faktiskt den här sociala biten…nu sitter man bara hemma och grubblar…

Natti natt och slit inte i hjäl dig i morgon nu ;)

Inte du heller Malin =)

gejsa
0

Jag får väl skänka er en liten tanke nu då. För jag ska snart gå och sussa. Och i natt sover jag när ni går upp. Inte så lätt att tänka på er då. För drömma om er vill jag inte göra. *fniss*

Lotta
0

Va känslig du är Gejsa, en kort dröm på 5 minuter är dom väl värd Flört Jag ska straxt susselisussa jag med….ska bara gå igenom trådarna sen så !!!!

gejsa
0

Hi hi ja, jag är nog känslig. Vill inte drömma om allt som kerstin gör här. Då vaknar man väl upp och är ännu knäppare än vad hon är. *fniss*

Lotta
0

Japp sånt får man räkna med, alla här inne är smittade med spirrumudufigylis och Kerstin fick dubbelsidig Cool

Liss
0

usch vad ni är elaka!!!:) jag VET att kerstin är mycket klok sådäså! Och är man inte knäpp är man ingen rolig människa! Så knäpp SKA man vara.. och ju mer dessto bättre:P *fnys*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Ja men det är ju det jag säger tokfia…..det är en knäpp-bacill. och Kerstin har ju dubbelsidig *ASG*

Malin-A
0

Godmorgon.. nu e jag hemma från jobbet =)

Nicki
0

Usch och fy!
Borde vara olagligt att gå upp så tidigt *gäsp*

Här hemma ringde klockan vid fem. Då skulle karl min upp i skyliften och sätta upp stuprännor.
Men jag gossade ner mig och somnade igen.

Malin-A
0

du är en slappis Nicki.. =P

gejsa
0

Haha lis då är kerstin inget rolig i dina ögon då. *fniss*

Nicki
0

Näädå! Jag är bara bekväm av mig Skrattande

Liss
0

#26 varför är hon inte de?? Bara för att kerstin är klok är hon ju rolig me? Förtstå inte riktigt.. hon är ju lika knäpp som jag:) lagom så att säga

gejsa
0

Haha jag läste fel lis. Såg inte ordet (inte) stod där. Tyckte du menade att hon inte var knäpp och är man inte knäpp är man inte rolig. Nu blev det konstigt eller hur?! Glöm det. Jag läste fel helt enkelt. ;)

Liss
0

haha.. ingen fara:) du är lite knäpp du också helt enkelt;P

Malin-A
0

tror nog att vi alla bär på den ärftliga genen som kallas knäpphet =D utan den hade vi aldrig vart kvar här tror jag =D hahaha

Lotta
0

Bacillen har drabbat oss alla, den är nog dubbelsidig…undrar om vi bör söka för det Fundersam Ähhh för resten vi sk*ter i det, mycket bättre att vara knäpp och lite yr i mössan Oskyldig

kerstinjoh
0

Dubbelknäppig kneppiometer. Obotlig. Går i arv!

Ungefär som att man ärver vansinnet av sina barn.

Lisette är min bästis-knäppis-snoris! Ska jag ge dem på moppo, Lisette?

Så behöver jag inte visapå nätet att jag kan räkna neråt. Hehe, vi dubbelkneppiga är befriade från så'nt!

kerstinjoh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Seeee!!! Vad jag fått ärva av mitt barn (förutom vansinnet).

Jag tror den har antikvärde. Där ser ni vad silvertejp är användbart och förskönande.

Vill minnas att det var en så'n där läskig schäfer som bet sönder den. En odåga vid namn Nickie.

Eftersom jag vunnit på klädpoker har jag investerat i en ny. Å bara ni, mina vänner får äran att bjuda på den. innan jag lägger ut den på tradera.

Kapsyler mottages ej.

Malin-A
0

haha den va antik minsann =P

Lotta
0

*pssst* Ge den i julklapp till Nicki, slå in den i rött julpapper och tejpa ihop med silvertejp…skitsnyggt  Hemlis

Det du vann på klädpoker kan du ju köpa nått till din andra dotter istället tex en ny vattenkanna på tradera Flört

Nicki
0

*asg*
Har du kvar den där vattenkannan ännu.
Det om något visar att du har fått en släng av vansinne *L*

kerstinjoh
0

Visst var den din en gång i tiden? O det var Nickie som bet sönder den? Eller Crim? För 10-11 år sedan.

Nu har jag en ny läcker blå. Tog tid att spara ihop till en ny.

Nicki
0

Har för mig det oxå. Och ser framför mig hur Nickie låg under bordet på kaplan och tuggade på den. Eller var det Sillen? Fundersam

Lotta
0

Hahaha ni är ju helt sanslösa i er familj =)

kerstinjoh
0

Under bordet på Kaplan å det var vatten i! Vill minnas att parketten reste sig och att vi spikade fast den.

# 40 Vi är hur normala som helst i vår familj!

Nicki
0

Spikade vi fast den?
Hade starkt för mig att vi odlade grönsaker i springan som blev *försöker minnas*

Malin-A
0

o så hade ni stampat jordgolv? eller va d ni inte hade därför Nicki så gärna vill ha d nu.. =D

Nicki
0

GRÄSLÖK var det! Jaaa, äntligen kom jag på det. Har inte sovit på hela natten. Bara tänkt och tänkt.
Och nuuu äntligen kom jag på det.

Mmm.. Var ju så gott till potatismoset

kerstinjoh
0

mmmmm….stampat jordgolv *drömmer*

Lotta
0

Kanske man skulle satsa på det när man ska rusta vardagsrummet nästa gång…låter rätt snyggt med jordstampat golv till gräddvita väggar ;)

Nicki
0

Tror det skulla passa bra i ditt vardagsrum- Är ju samma toner i färgerna :)

Malin-A
0

har dom stampat jordgolv på IKEA då?? =D haha

Lotta
0

Du har rätt Nicki och det skulle passa i sovrummet också…i vardagsrummet bakom soffan skulle man faktiskt kunna så lite morötter och rädisor….ska bara riva upp parkettgolvet i helgen och åka ut på Ikea och kolla om dom har jordstampat golv där ;)

Nicki
0

Gör det! Och så talar du om för mig om de fått in det ännu.
Inte alla som fattar hur inne det är just nu ju Skrattande

Lotta
0

Jag ska dit nästa vecka och kolla, rapport kommer så fort jag fått hem det ;)

Nicki
0

Dig kan man lita på :)

Malin-A
0

ta gärna en bild me =P

Lotta
0

Ska bli…klart man ställer upp för sina vänner *sträcker stolt på mig*

Malin-A
0

d e bra Lotta, dig kan man lita på =P