Fakta om Perro de agua espanol
Hej, jag undrar om någon av er vet något om rasen Perro de agua espanol. Jag ska göra en faktauppsats om rasen och skulle vara enormt tacksam att få all möjlig info. Har tittat på skk och rasklubben, även sökt upp lite info om rasen via nätet.
Men skulle gärna höra er personlig åsikt om rasen, vad ni har hört/sett om rasen. Hur den är mentalt och fysiskt. Vad den kräver, är den svårtränad, hur är det med pälsvården ?
Ja allt mellan himmel och jord om rasen. 🙂
#0 Jag vet väl inte så jättemycket om rasen, men min kompis som går på samma valpkurs som mig har en. Jag tycker att deras hund (en hane) verkar vara ganska svårtränad. Han är ganska så självständig på valpkursen och lyssnar inte jättebra, men det är kanske olika från individer eller så är rasen så helt enkelt. De trimmar sin hund hos uppfödaren. Hunden är ganska så hanig av sig.
Jag tror att en Perro kräver en hel del motion och aktivering för att må bra.
Ja, det var väl lite från mig. Hoppas att det kan hjälpa lite! 🙂
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
#1 Tack för ditt svar. Det skiljer sig lite från vad jag har läst från andra sidor, så det var till stor nytta för mig, tack återigen. 🙂
Har en bekant som föder upp lagotto. Innan hon började med lagotto tänkte hon föda upp perros, men avstod då de tydligen ska vara mycket skarpare/svårare än lagotto.
Jag har endast träffat 1 perro, och det var en väldigt trevlig hund! Han gjorde så jag vill skaffa en egen i framtiden. Hade gärna tagit hem honom ;) Han var bara strax under året och väldigt ''clownig''. Han ville vara med hela tiden, han var akrobatisk o hoppade runt o gjorde massa konstiga o roliga konster typ. Sjukt söt hund!
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
Jag är assistent på en valpkurs och i den gruppen är det med en tik på nästan sex månader. Hon är en reserverad dam som inte är särskilt intresserad av andra. Varken människor eller hundar (förutom hennes bästa lekkompisar). Hon har i stort sett bara ögon för matte. De är ett jättefint ekipage och alla övningar vi gör klarar de galant med riktigt fin kontakt!
Vad jag förstått har hon mycket energi och orkar i princip vara ute och gå hur länge som helst. Dock inget jag skulle gissa efter att bara sett henne vid kurstillfällena då hon mest verkar vilja hålla sig på sin kant med matte.
De har haft lite problem med att hunden inte vill gå hemifrån om inte hela familjen följer med. Pappan har med henne på jobbet och där morrar och skäller hon på vissa personer. Hon har även vid något tillfälle morrat åt mig men familjen är överförtjusta i sin lilla spanska vattenhund🙂
Tack så mycket för att ni svarade. Hjälper mig enormt mycket 😃