Hicka
Idag har Lucas haft hicka 6-7 gånger. Varför får hundar hicka och hur ska jag/han göra för att bli av med den? Lucas brukar inte ha hicka så ofta men han får det minst 1 gång varannan vecka.
Idag har det ju dock varit extremt, han brukar aldrig få hicka så många gånger på en dag och han springer runt som ett yrväder så fort han får det för att han inte vet var han ska bli av.
min hund hickade också väldigt mycket som valp ibland så mycket som du beskriver. Även än kompis hund hicka också en del som valp. Nu när han har blivit lite äldre hickar han nästan aldrig. Läste någonstans förut att de va rätt vanligt med "valp hicka". Nu vet jag ju dock inte om din hund är en valp, men på min växte de bort med åldern. Om någon vet varför de uppstår så är jag också nyfiken, hitta aldrig något konkret svar när jag letade efter de för några år sen.
#1 Jo jag har också hört att det är vanligt på valpar. =) Lucas är dock 3 år och 3 månader :P
Min valp får hicka ofta bara sådär. men igår när han fick hicka och verkade va besvärad av det så kom jag att tänka på hur man gör när människor får hicka så ropade BU! Han vände sig om och kollade på mig som om jag vore en idiot men hickan försvann i alla fall xD
Min vuxna hund på 2,5 kan få hicka lite då och då fortfarande. Är ju inget farligt och inget du kan göra något åt utan det får gå över av sig själv precis som på oss människor.
Codeavalone.blogg.se
#3 Haha jag får väl testa det på Lucas nästa gång han får hicka xD
#4 Okej, ja för Lucas får lite smått ångest när han får hicka. Han springer runt i hela huset och studsar upp och ner när hickan kommer. Och han springer ju till mig för att få hjälp men jag vet inte vad jag ska göra och då blir han ju bara mer panikslagen för att ingen hjälper honom.