Skaffa hund
Hej Jag hittar ingen annan tråd om det jag vill veta så gör en egen Har tänkt att skaffa hund, jag vill ha en av de större modellerna, aktiveringen kommer bli, gå långpromenader, sök, agility ( har en egen bana hemma) sedan ska det vara en bra vakthund, som vaktar familjen mm, vi har lite allergibesvär hemma, så tips på "allergivänliga hundar" pälsvården bryr jag mig inte om det är inte det som räknas utan temperamentet på hunden mm :) så lite tips på medelstora/stora hundar:)
I'm out 
Storpudel Lagotto Nu vet jag inte om de är bra vakthundar, men dom sägs vara allergivänliga :)
Kanske en Pumi eller en spansk vattenhund?
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
tänkte med på pudel:)
Hälsningar
Fredrika
ja, Pudel passar nog Ts bäst, tycker jag, men det är ts val ;) du kan ju alltid hålla pudeln nerklippt on du vill ha det lättare :)
Många lagottos vaktar! Min patrullerar flitigt runt på tomt & i hus när mörkret lagt sig. Men det är ingen hund som kan stoppa ev. inkräktare med hugg & bett.
Lagotton skulle säkert passa, dock kräver en del individer otroligt mycket mentalaktivering.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Lagotto, är nog ingen hund för oss. Tyvärr
I'm out 
Vakt som i varna eller vakt som i att vara avskräckande?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Avskräckande De är väl typiskt att man ska se 2 urgulliga storpudlar på djuraffären? Oh dom var så söta, jag tror jag har bestämt mig, inte bara på sätten utan allt, temperamentet, mentaliteten mm :) 😘😘😘😘😘
I'm out 
#9 Du får väl accessoera med nithalsband och så? Eller om du bor i ett SD-område med en burka?😎
Avskräcka så räcker det med att hunden är STOOOR, den kan vara snäll som en nallebjörn annars. Ingen satte en tå på min tomt när jag hade en leonberger.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#10 Haha ja det får jag väl göra
Ja det brukar oftast vara så, med stora hundar, de avskräcker de flesta :)
I'm out