Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 743 ggr
Wellcraft
0

Rastips?

Snart är det dags för hund nummer 2. Men jag har ärligt talat inget aning om vilken ras jag vill ha!
Jag har velat mellan många helt olika raser, men aldrig fastnat helt.
Så lite tips mottages gärna, för vissa raser är det ju möjligt att jag inte tänkt på. Egna erfarenheter av raserna ni tipsar om är värt guld!

Aktivering:

- Cykling & drag på vintern
- Lydnad (vill tävla så långt det går)
- Agility (vill tävla så långt det går)
- Viltspår då & då
- Självklart långa promenader varje dag.

Jag vill ha en  hund med någorlunda till måttlig skärpa, ingen ras som är känd för att vara överdrivet skällig, gärna vakt dock, pälsvård spelar ingen roll.
Hunden ska vara medelstor till stor.

Är inte intresserad av pudel eller några raser alls i rasgrupp 9.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Whippetgerbilen
0

Siberian husky?

Dogs is my world ♥

Wellcraft
0

#1 Har dåliga erfarenheter av dem. Dels könsaggression & dels så har nästan ingen jag träffat kunnat vara ensamma trots ordentlig ensamhetsträning. 
De är mycket vackra hundar, men har bara träffat ett bra exemplar av alla (många) sibbar jag träffat.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Karolina-H
0

Bouvier des flandres? Dock kasnke inte lika lätt att komma långt i agility med men de finns de som tävlar med sina bouvier i agility.

Codeavalone.blogg.se

luckysheltie
1

Australian shepherd eller Miniature american shepherd?

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Feelicia
0

Det bror på om du vill ha en stor eller liten hund, men själv har jag en kortklippt Amerikans Cocker Spaniel som tränar agility och lydnad hemma men funderar på att börja på kurs.  Annars är ju Collie eller Shetland shepdog bra om du vill hålla på med päls.

Jag har också en golden retriver som går kurs på spårning men agility kanske stora hundar inte går så bra med.

[Vanilla~]
0

En flat eller jaktgolden kanske vore något att kika på.

herdehund
1

Pumi? de är lättlärda, har vakt i sig visst de kan skälla men min pumi skäller inte mycket och bara för att tala om att han ser något. Kan gå långt i agility och säkert lydnad. Otroligt familjekära.

drika
0

schäfer?

Hälsningar

Fredrika