Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 601 ggr
Ronja&Ila
0

Bilbur till stor hund

Vet att det finns en hel del liknande trådar men hittar inte riktigt svaret jag söker i dom. Har en stor hund - 70 i manken samt en mindre på 47. Har Volvo v 70. Vart hittar jag en bur som inte blir för låg, måste höjden vara + 15? Han ska ju kunna ligga ned iallafall, finns de någon dubbelbur där mellanväggen är flyttbar i sidled?

Karolina-H
0

Jag har en hund som är 65 i manken och har även en V70 jag tycker inte att det finns någon bur som passar och blir tillräckligt stor för så pass stora hundar utanför valde att köpa en grind att sätta vid bakluckan och ha ett lastgaller i stål istället. Då får min hund den plats han behöver och kan ligga ner som han vill.

Codeavalone.blogg.se

Ronja&Ila
0

Tack för svar! Lastgaller har jag redan, men känns inte lika säkert med grind men det kanske blir det i slutändan om jag inte hittar någon bra bur som jag känner mig nöjd med. Hanen är schäfer och tiken Aussie. vid krock så kommer ju han mer eller mindre att nosa henne känns det som samt att skadorna blir desto värre bara de att dom är två lösa.

Karolina-H
0

Jag har en stor och en liten den stora väger 40 kg och min lilla väger 12 kg så jag förstår din oro. Har du en grind så kan du ha en mellanvägg på den också om du inte vill att de ligger tillsammans vid eventuell krock

Codeavalone.blogg.se

Ronja&Ila
0

Har du några tips på bra grindmärken?:)

Karolina-H
0

Jag har en MIM grind då jag gillar att den är krocktestad och man behöver inte göra några ingrepp i bilen för att sätta dit den.

Annars vet jag att många är nöjd med Jeppe grindar. Dessa är dock inte krocktestade och man måste borra fast en platta i bakluckan för att fästa grinden i.

Codeavalone.blogg.se