Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1887 ggr
[TooLoover]
0

Hund val

Hejsan! :) Har kollat lite på några hundraser jag tycker är intressanta dom som flög in i mitt huvud direkt var: Briard Riesenschnauzer Jag vill gärna ha en av de större hundraserna, gärna lite "allergivänliga" Plavården bryr jag mig inte om, jag gillar att pyssla med päls mm så det ör inga problem:) om den ör långhårig eller en klippras. Aktiveringen blir långa promenader, 3-4/dag sedan lek och stoj. Klickerträning, parkour/agility, sök och lite bruks:) Det ska vara en relativt bra vakthund, stor som jag nämnde ovan. Har ni några tips?:)

[MikaelaR]
0

Är inte schnauzer en trimras?

[TooLoover]
0

#1 jo, men skrev att jag inte brydde mig om pälsvården , kanske skrev lite otydligt :)

Proktologi
0

en Briard måste du borsta, en Schnauzer ska du trimma med trimkniv/rycka regelbundet. finns kurser att gå för sånt.

Jag rekomenderar Xolo! Äger en själv och dom är vakthundar du gör vad du vill till.

Dom funkar som slöhundar och aktiveringshundar. jag tränar Wp och kapplöpning med min nakenfis.

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Mischa
0

Beroende på definition av "vakthund" så skulle jag även placera storpudel på listan.

≧◔◡◔≦

[TooLoover]
2

Jag har en trimmas hemma, så kan redan trimma :) Storpudel har jag också tänkt på :) Cool verkar vara en härlig ras, frågade familjen precis men de vill ha en "pälsras" nakenfisar som är så söta :(

Karolina-H
0

Om du gillar de större hundraserna så tycker jag att du ska kolla på en bouvier des flandres. Den är liknande en Briand men inte lika vanlig och har inte lika mycket päls. Är en trevlig hund som funkar jätte bra som vakthund, är en relativt frisk ras dessutom :)

Codeavalone.blogg.se

[TooLoover]
0

#6 juste det var så den hette, hade glömt det :P den är inderbar!

[TooLoover]
0

Jag har hittat två intressanta raser nu :) (igen)

Schapendoes :)

Portugisisk vattenhund :)

[TooLoover]
0

Tänkte kolla runt på skk och se vad som faller mig i smaken :)

[TooLoover]
0

Oj det gick snabbt.. att kolla, jag har kollat igenom skk sen innan kanske 30 gånger.. Men är lite osäker fortfarande ska kanske kolla igenom dom