Realgymnasiumet (Sthlm) ?
Hejsan! I höst ska jag söka gymnasium och har bestämt mig för att gå hundlinje. Har kollat mycket och den enda som verkar passa mig är real på liljeholmen.
Är det någon som går där?
Eller har erfarenhet?
Hur är lärarna och hundträningen?
Vad roligt! Jag har tyvärr ingen svar på din fråga då jag också ska söka hundgymnasium i höst! Ville bara säga det. Dock bor jag i Göteborg så det lär inte bli i Stockholm. Du får gärna skicka ett privat meddelande om du vill bolla lite idéer. ;)
@vendelasandell på instagram.
Jag har gått på Djurgymnasiet i Liljeholmen hundlinjen och det är en otroligt bra skola. Du blir utbildad instruktör och du kommer träffa otroligt kunniga människor inom hund och andra djur! På djurgymnasiet tränar det endast positivit och lär endast ut den positiva metoden! Skolan har även ett hunddagis som man får åka till och träna deras hundar och där kommer du träffa otroligt duktiga instruktörer! Så mitt tips är att börja där.
Jag funderade på REAL (i stockholm) men efter att en kompis berättade att det var väldigt dåligt där så sökte jag till Djurgymnasiet som ligger precis bredvid. Mycket bättre där! :D
#1 Vad roligt! Skickar ett PM!
#2/#3 Jo har spånat på det också men har tyvärr inte den utbildning jag söker precis. Jag kan få bättre förutsättningar enligt Reals program (som jag läst)!
#4 Vilken linje är det du söker till? Och vad är det som gjort att du fastnat för REAL? Och är det till nästa höst du ska söka? För nu i höst gör man ju inga val :o