Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1270 ggr
joohaannas
0

JBW + färskfoder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en labrador som är allergisk mot i princip allt. Han äter färskfoder (mush) och Magnusson Meat & Biscuit. Det senare fodret är ingen höjdare alls, varken i kvalitet eller vad hunden tycker. Tänkte fortsätta med 500 gr mush per dag men funderar på om man kan komplettera med James Wellbeloved Lamb & Vegetable? Är ju ingen hög varken fett eller proteinhalt i det, men tror ni att det kan funka iom att man blandar? Han har ganska lätt för att gå ner i vikt (om han slutar äta nån dag eller i två) och är hyfsat aktiv!

LeaBus
0

Jag kör ett mål färskfoder på morgonen och ett mål standardt torrfoder på kvällen. Funkar toppen för min tjej med känslig mage.

SuperLimm
0

Varför inte ge enbart färskfoder om hunden tål det och mår bra på det? Det finns ju andra färskfoder också som man kan variera mellan om man vill.

Annars, om hunden äter båda sorterna och mår bra på det så kör på det. Det viktiga är ju att hunden mår bra.

Mvh Linn

Hildgrim
1

Jag undrar också varför du vill variera med torrfoder om hunden fungerar bra på Mush?

Jag antar att det är priset (Mush vaisto kostar ju en hel del) men då kan du väl byta ut ett mål mot något vanligt fäskfoder? Vom og hundemat finns att köpa i 5 kilos korvar till mycket bra pris.

Sen kan jag trösta dig med att Mush vaisto kommer att komma i 3 kilos förpackningar sen till ett betydligt bättre pris än deras nuvarande småpåsar.