Hund + katt.
Hej ni som bor med hund och katt och i lĂ€genhet hur stort bor ni och hur funkar det? đ
Vi bor i en tvĂ„a (65 kvm) och det gĂ„r alldeles utmĂ€rkt. BĂ„da tvĂ„ har egna platser dĂ€r dom kan komma undan nĂ€r dom vill vara ifred. FrĂ„n början var vĂ„r hund inte sĂ„ glad att katten kommit men nu gĂ„r det utmĂ€rkt. đAllt handlade om att ge bĂ„da tvĂ„ lite tid att anpassa sig till allt det nya.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Bor i en tvÄa, en hund och en katt, funkar vÀl sÄdÀr, fÄr vara pÄ hunden att lÀmna henne ifred, han tror de Àr okej att leka med henne 5 sekunder efter jag sagt till honom, annars brukar han ligga pÄ golvet och bara titta pÄ henne, dÄ kan hon stryka sig mot honom, han ser ut som ett frÄgetecken men hon verkar nöjd.
Bor i en tvÄa pÄ 60kvm med 3 katter och en vÀldigt busig sheltie. Det gÄr jÀttebra, första dagarna va de lite jobbigt för katterna visste inte riktigt hur dom skulle reagera nÀr hon började leka.. men nu sÀger dom till eller börjar leka.. sen kan dom gÄ undan om dom kÀnner för de!:)
Jag har en valp och en katt i en etta(46kvm). Det funkar ok, men kunde varit bÀttre. Valpen Àr uppvÀxt med katt och vill busa och leka. Det vill inte min katt, som dessutom Àr lite feg, sÄ de hÄller sig pÄ var sin kant.
//Ambrose
Följ gÀrna bloggen om min Rottweiler valp pÄ www.rottie.blogg.se
Det har alltid funkat bra för oss. :)
Min kompis har en hund och tvÄ katter och bor i en tvÄa. ;) Det har aldrig varit nÄgra problem mellan djuren.
de gÄr jÀttebra:) bor i lÀgenhet och de Àr vÀnner:)
HĂ€lsningar
Fredrika
TvÄa pÄ 53 kvm men en katt, en hund och tvÄ rÄttor, alla djuren har sin egna stÀllen att gÄ undan pÄ och egna matplatser. Det funkar suverÀnt :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
Bor i en 3a just nu 2 hundar, 3 katter och 3 ormar och gÄr bra.
katt och hund brukar generellt sĂ€tt funka bra ihop men har du en hundras med mycket jakt instinkt sĂ„ Ă€r de bra att vĂ€nja valpen frĂ„n början med katter. Ăr ofta lĂ€ttare att vĂ€nja en valp med katter en en vuxen , men kan gĂ„ utmĂ€rkt att vĂ€nja en vuxen hund ocksĂ„ men man kan behöva va lite försiktigare och ibland ge de lite mer tid. BĂ€sta Ă€r katter som Ă€r sĂ€kra pĂ„ sin plats och vĂ„gar sĂ€ga ifrĂ„n, till busiga unghundar. Min hund var rĂ€tt busig upp till 6 mĂ„nader sĂ„ fick va pĂ„ honom ganska mycket om att lĂ€mna katterna ifred, men sen börja han lugna ner sĂ€g mer och mer. Se till att ha höga kattstĂ€llningar som katten kan hoppa upp pĂ„ sĂ„ den har mĂ„nga stĂ€llen att komma undan pĂ„.
en kompis till mig bor i en 1a med en hund och 2 katter, den ena katten brukar sova pĂ„ hundens tassar :P vissa katter blir "bĂ€sta" kompisar med hunden, medans andra mer "accepterar", vĂ€ldigt olika frĂ„n katt till katt och hur busig hunden Ă€r đ
Vi bor i en fyra som Ă€r utbyggd till en femma đFunkar jĂ€ttebra, dom brukar sova i olika rum hehe, sĂ„ vet inte vad jag mer kan sĂ€gađEtt av rummen Ă€r avstĂ€ngt omrĂ„de för hund och katt för att dĂ€r bor mina gerbiler och snart 2 rĂ„ttor!
Dogs is my world â„
Bor pĂ„ 63kvm (just nu) med hund, 2 katter och tre akvarier utan problem - om det fungerar eller inte beror pĂ„ djuren som individer. Av katterna sĂ„ Ă€r det bara en av dem som faktiskt gillar hunden, den andra accepterar bara att han existerar đ
SajtvÀrd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, PÀlsvÄrd, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gĂ€rna in min hemsida HĂR!