Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3510 ggr
[Empisen]
0

Kaninbajs

Snabb fråga: Är det farligt att hunden städar (käkar skiten) efter kaninen hemma?

drika
0

Nej men jag skulle ändå inte tillåta det, hunden kan ju få mask om kaninen har det osv…:)

Hälsningar

Fredrika

Sugar Mist
2

Hemma hos mina föräldrar så agerar hundarna mer än gärna soptunna, speciellt om det ingår andra djurs avföring. Än har dom inte dött.

-

[Empisen]
0

Tack för svar! Självklart låter jag honom inte äta upp varenda klutt (blir en hel del), men visst slinker några ner dagligen.. 😉

Ambrose
1

Förutom risken för mask så är det typ samma som om de käkade gräs eller tuggade pinnar, så ingen större fara :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

5ara
2

Kaninburen (utan botten) flyttades varje dag under sommaren, så en gång om dygnet dukades en ny "portion" upp. Tillgången var därmed i stort sett fri och han åt en hel del… MUMS🤮Han är känslig i magen men kaninbajset påverkade honom inte och någon mask som jag kunde se blev det inte heller (avmaskade honom för ett tag sen, när han var sex månader, och höll stenkoll både innan och efter).

Min uppfattning är därför att kaninbajs inte är något farligt men som övriga säger kan det mycket möjligt ge mask.

[Forest]
0

Här var hundarna glada i grannens 3 kaniner jätte kul var det när man hade haft dom ute för dom lämna goda små pluttar. Inte tala om marsvin mumms små korvliknande pluttar som även var mysigt o rulla sig i. Här är även får och getbajs poppis inget jag hurrar för men hundarna tycker skiten är mycket gott 🥵