Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 833 ggr
Calibe
1

Svacka = ångest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla chihuahuahane har nu hunnit bli ca 8.5 månad och vi har hamnat i en stor svacka gällande träningen. Motivationen både hos mig och honom verkar vara på noll just nu. Jag vet att han är full av hormoner och har extremt svårt att fokusera just nu pga det, men jag känner mig så himla dålig som matte rent ut sagt. Mitt tålamod håller på att ta slut när han ska stanna och slicka, lukta kissa en droppe på varenda kvadratmillimeter ute. Försöker träna att inte stanna precis överallt, men det är tvärstopp, inte ens godis är ett dugg intressant längre ute på promenader. Har haft hand om min kompis staffe denna vecka också och det är en enorm skillnad, vilket ger mig lite ångest, tänk om jag valt fel ras? 

Jag nojar nog bara, men var tvungen att få ur mig lite frustration. Jaja, trots hit och trots dit, men motivationen sviktar ibland och man känner sig dålig. Ska kastrera honom längre fram om jag bestämmer mig för att inte avla på honom så blir det säkert bättre. Men fram tills dess… Någon som har tips på hur man kan träna med en hormonfylld könsmogen lillskit?! ;)

Fridaaaa
1

Förstår din känsla, Roxy är inne i såna perioder, är 1 år gammal nu, men blir fler och fler bra stunder i träningen så börjar vända och kommer det göra för er också 🙂 Men förstår din frustration, inne i samma.🤗

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.