Hundattack
Det var någon tråd förut där de diskuterades hur man skulle göra om en främmande hund anföll sin egen hund, jag hittade en video på youtube nyss som visar hur man ska göra för att hunden ska släppa om den bitit fast i någon:
https://www.youtube.com/watch?v=1ebR37K8hDg
Vad tycker ni om videon och knepen som används i den?
Skulle ni kunna göra så mot en främmande hund?
Inte vidare smart att luta sig över hunden som i exempel ett, går ju fint i videon under kontrollerade former med en lugn hund, men med en taggad hund som slåss på liv och död är det ett effektivt sätt att bli av med sin eget ansikte.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nej, jag hade huggit tag i bakbenen och lyft rakt upp.
Eller i paniken - sparkat av hunden näsan så den inte kan bitas mer
Dock vet man ju inte helt 100 vad man gör förrens de sker tyvärr.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Fin och ganska snäll video. Blev attackerad av en främmande slags bullterrier för många år sedan. Eftersom jag inte blir rädd i sådana situationer pga. hundvana utan snarare förbannad när jag blir attackerad där jag går… så lyckades jag vrida min arm mot hans gap. Pressade ner så mycket som gick utav armen i hans gap.
Han motsatte sig detta men jag tryckte på och pressade mig mot hunden, armen slank lite länger ner eftersom. Slutade med att hunden skrek i skräck och jag tryckte lite till. Armen gick ner ett par cm till. Denne Pitbull kommer aldrig mer bita någon. Ledsen att hunden blev chockad men så kan det gå….
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Ja, jag tror att strypa loss hunden är det mest mångsidiga sättet att få loss den oavsett hundtyp. Därmed inte sagt att det är riskfritt, riskerna för omriktat beteende finns alltid när man greppar tag.
≧◔◡◔≦
Följer.
#2 Det bästa du kan göra för alla parter är att inte få panik, jag vet att det inte är lätt, men försök att bli iskallt förbannad istället. Då reagerar man mer konstruktivt. Tyvärr har jag verklig erfarenhet av just dessa situationer.
#4 Personligen föredrar jag imobilisering samt eventuellt kombineras med ett stycke hink med iskallt vatten rakt över huvudet.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus