Djurrätten i Sverige
Hur kommer det sig att Sverigedemokraterna är det enda parti som tar i djurskydds/djurrättsfrågor av alla partierna? De vill skärpa brottslagar runt detta och skärpa straffen. Inget annat parti tycker det ens är värt att nämna. Varför?
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Tack! Den var bra. Nu blir det ännu klarare. Tv4 nu i morses har gått igenom partiernas manifest och uttrycker att SD är de enda partiet med djurfrågor. Det är ju alltid lätt att hävda något, även om partierna inte gett något utrymme för det i sina förslag. Det är intressant. Hoppas de menar vad de säger, även om det är tveksamt utan stöd för det i sina manifest.
Jag tycker miljöpartiet har tagit upp endel bra grejer också. Jag råkade hamna på någon debatt i våras där dom pratade om just djur och djurskydd. De olika partierna alltså. Hon från miljöpartiet var den enda som hade någon vettigt att komma med tycker jag.
Mvh Linn
Man ska inte stirra sig blind på en fråga, det är mkt viktigt. Alla partierna har något bra som också gömmer något dåligt. Djurfrågan är inte en högt prio fråga för något parti så jag tar det som låter mest relevant jämtemot övriga frågor
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Tack för era synpunkter. Hoppas det trillar in fler.
Jag har då inte hört SD ta upp det heller och helt krasst är det så att majoriteten av det svenska folket tycker att frågor om vård, skola och omsorg är viktigare än djurskydd. Det kan man tycka vad man vill om, men det finns ju ingen anledning för partierna att lägga kampanjtid och energi på frågor som inte är så prioriterade av allmänheten.
F! kör också starkt på djurrätt: http://feministisktinitiativ.se/politik/miljo/djurratt/
#6. SD får sällan en suck att diskutera sakfrågor. Vad det beror på kan man ifrågasätta. Men det är ju tydligt att budskapen inte når fram.
Det är inte så märkligt eftersom de oftast kommer tillbaka till sin enda sakfråga.
Tycker jag.
#9. Tvärtom har de massor av sakfrågor. Men allt intervjuer verkar handla om är ju just endast bara en. De får väldigt sällan chansen. Om SD eller motståndarna vinner på det återstå att se.
Vi får vara ense om att vara oense om det. Sakfrågorna alltså;)
Om SD menar vad de säger i övriga sakfrågor är det kusligt. Som sagt, andra partier tar också upp frågan - om en läser på.