Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1480 ggr
Dumpuck
0

Din Rottweiler

Har inte sett många rottisägare här inne, kommer någon smygande här och var. Men tänkte det kunde vara roligt att se var era rottisar kommer ifrån, kanske detta kan bli vår egna lilla tråd.

Skriv in namn, ålder, då ni fick hem valpen/hunden samt vilken uppfödare det är till honom/henne.
Släng gärna med en bild också!

Emo
0

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oni tackar alla 14 som besökt hennes hemsida härifrån. Hoppas ni gillade hennes bilder.

Emo
0

Min förra rottweiler kom från samma uppfödare och var lika gammal/ung när hon kom till oss. Från en annan tråd på denna sajt, där vi ombads att visa filmer på våra hundar, har jag kopierat detta inlägg:

2014-06-09 14:55 #3 av: Emo

http://www.parlkonst.se/filmer/gurkan.wmv

MedarbetarePärlpyssel och Pyssel. Mina figurer: http://parlkonst.se/ Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
0

TS vill se bilder, så här är ännu en på Oni, kopierad från tråden här om våra hundars smeknamn:

2014-06-02 17:45 #17 av: Emo

Mattes lilla snuttegull.

MedarbetarePärlpyssel och Pyssel. Mina figurer: http://parlkonst.se/ Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
0

En vilande Oni från tråden om fysiska lekar här på HundariFokus:

Ankilika
1

Showbusiness Elvis, 1 år idag. 11 mån på bilden. Hämtade honom när han var 8v. Hängt med ända sedan dom föddes.

Ambrose
2

Nita (Vill inte skriva kennelnamn eftersom det då blir lätt att få tag på min adress), men hon kommer från världens bästa uppfödare i Västra Götalandstrakten :P
4.5 månader Rottweiler tik. Hämtade henne i Juli när hon var 9.5 veckor.

Underbar, tuff, modig liten tjej, som är otroligt lättlärd och smart. Planen är att tävla lydnad upp på elit nivå samt allra minst träna(antagligen även tävla) sök, spår och IPO. Kommer även att utbilda henne till räddningshund om hon har det som krävs och inte blir allt för stor och tung :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Ambrose
0

Hade inte du också en Rottis TS? Du får berätta lite om den :)

//Ambrose

Arashi
0

#1 Gillar din hunds namn🙂

Emo
0

#9 Det gläder oss. 🙂

Tenacia
1

#7  Jag hoppar inte det är från house of rottweiler :/ Dom ska man absolut inte köpa från !

Här är min gamling. ! 10 år and still acts like a puppy, hehe.

Kommer från en privat uppfödare i Kungsbacka när hon va liten bebis XD

Ambrose
0

#11 Nej herre gud. Aldrig! Varför trodde/undrade du om hon var det? Rent lurendrejeri! Dessutom hade jag ju inte kunnat tävla med henne i så fall.. HoR klassas ju som blandraser :P Hörde talas om dem när jag letade valp och 16 900kr + inget skk regg gör verkligen att man drar öronen åt sig. Hon är, en enligt mig och många andra valpköpare jag träffat, från en superhärlig uppfödare/kennel, jag vill helt enkelt bara inte lämna ut namnet eftersom det då skulle bli otroligt enkelt att få tag i min adress. Litar inte på folk över nätet. Man vet ju faktiskt inte vem som är vad, och dessa forum är tillgängliga för alla :)

//Ambrose

Tenacia
0

#12 alright =)

Nej precis HoR är ren skit, använder hundar som avelsmaskiner, låter kupera sina hundar till köpare utomlands och tar 17 000 för en hund utan stamtavla, det r fan pinsamt XD

Ambrose
0

#13 Precis! Har de några som helst krav på hd/ed och mh som skk har? Rottweiler är ju inte en ras som man vill chansa på när man väljer valp.. men jag antar att det finns okunniga stackare som ändå köper från HoR.. eftersom de inte är tillräkligt insatta… organisationen och uppfödarna i den är ju bra på att tala för sig.. skriva annonser som låter fina etc… riktigt tråkigt :( Men.. förlåt att jag e lite tjatig.. varför trodde du att just Nita kom därifrån? :)

//Ambrose

Dumpuck
0

Nej usch, aldrig HoR! Förstår inte att den "verksamheten" ens existerar, borde ha tagits bort för länge sedan. Hoppas heller inte att det är ifrån Old Shadows, inte heller en kennel att lita på. 
Vad är det som gör att du är orolig för adressen? Om jag får fråga, du behöver givetvis inte svara!
Har själv blivit förföljd så har själv varit otrolig noga med vilka som vet min adress och inte och därmed dömer jag inte att du är rädd, men är din hund reggad i SKK så är det rätt enkelt att hitta igen. Det är det jag menar på.

Dumpuck
1

Min kille är fem månader och kommer ifrån en kennel i mittersta Sverige, en otroligt fin och bra kennel med en uppfödare som verkligen månar om sina djur. 
En riktig kaxmört är han och pratar ofta med ett grovt morrande, ska bli spännande att höra hur hans pratmorr låter då han är vuxen eftersom att det redan nu är rätt grovt. 
Pratar era rottisar?

Har tyvärr ingen bra bild på denna data, så denna får duga.
På bilden är han knappt tre månader.

Ambrose
0

#15 Aldrig något som har hänt mig, men valpstölder blir allt vanligare och om det finns tillgång till namn på hunden, adresser etc så är det enkelt att lista ut någons rutin och sedan passa på. Att Old Shadows var dålig kennel visste jag faktiskt inte.. hon är inte därifrån heller.. men jag hörde talas om dem också när jag kollade valp. Men hittade ditt inlägg på brukshundraser iFokus. Är deb faktiskt fortfarande aktiv? Lyckas inte hitta en hemsida. Förutom en konstig "blogg", som ser ut att vara startad av någon som inte gillar kenneln :P

//Ambrose

Ambrose
0

#16 Nita kan morra… utan tvekan ;) Nu senaste har hon börjat när jag ska flytta henne någonstans och hon är trött.. låter som ett "uuuuugghh!"*Låt mig vara, jag vill sova!* Annars är det det klassiska lekmorret som är vanligast :) Förutom det.. och ev lite gnäll när hon har tråkigt, så är hon en väldigt tyst hund. Skäller aldrig etc.. tydligen rätt vanligt att hundarna från min kennel aldrig skäller.. så det är något vi jobbar med i träningsgruppen hos uppfödaren. :P Hans egna hundar/valpar kan därimot skälla som de ska . Och sist jag var där så åkte två brandbilar förbi och hela gänget ylade i kör.. skitroligt att se xD

//Ambrose

Tenacia
0

#14  Reagerade bara på att du sa västra Götaland o att u inte ville berätta =)

Ambrose
0

#19 Aha ok. Nä anledningen till att inte berätta var precis som jag skrev i #7 :)

//Ambrose

Dumpuck
0

#17 Okej, då vet jag. Ganska trist att det ökat med valpstölder, dock kan man ju fråga hur ägarna hållit sina valpar också . Är de tagna ur huset där ägaren inte varit hemma så är det ju också inbrott och det skulle bli betydligt fler rubriker om det då, är de tagna för att ägaren ex. knutit fast valpen utanför en affär så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Dumheter från ägarens sida är det vilket fall som helst att göra så, och det är ren idioti att folk inte ser skillnad på mitt och ditt längre.
Känns lite överbeskyddande men du gör givetvis som du vill! Ta det inte fel nu 🙂
Du får gärna skicka PM om vad det är för kennel, om du vill, är nyfiken då jag har mina misstankar om vilken kennel du menar på. Du ska absolut inte känna dig tvingad eller så att lägga ut även om det hade varit roligt för oss rottisägare men även för andra som kollar på rasen.

Ja, de är aktiv fortfarande. Träffade en kvinna med en hund därifrån för någon månad sedan, då hade de valpar. Som du såg i tråden jag startade så var inte svaren positiva, har även hört mer därefter ifrån andra.

#18 Hehe, kan tänka mig att det såg väldigt komiskt ut!
Vår kille (är ju pojkvännens med) pratmorrar när han är "uppkäftig" och inte får som han vill, när han har tråkigt och försöker dra igång oss och när det är andra hundar i närheten. Då ska han prata med de, tyvärr är det sällan som de pratar tillbaka… 😃
Skäller gör han otroligt sällan, det är enbart för att få igång oss då han vet att det är strikt förbjudet att skälla. Dock skäller han en-tre gånger och sedan går det över till gnällmorr, sedan till gnäll och sen sover han. Tur nog så har han ett ganska grovt skäll så det skär inte genom väggarna lika mycket och blir inte lika högt som ett vasst och gällt skäll, men förbjudet är det oavsett. 😛

Ambrose
0

#21 Har ju hört om dem som har varit ute och gåt med hunden och så har någon bara lyft upp den och stuckigt :s Är just det att hon fortfarande är en liten valp och att hon har varit efterlängtad i över 10 år som gör mig lite nojjig. Om några månader så är det lugnt och kan uppdatera denna tråden med ett ordentligt namn då ;) Binda utanför affären tycler jag också är helt galet. Som att be om problem.. och folk kan vara elaka så att hunden reagerar och biter eller vad som.. pch då står man där med en anmälning sedan. Folk verkar helt ha tappat greppet om det där med att inte röra andras egendom… jag har ju haft folk som har trängt undan mig för att klappa på Nita.. skulle aldrig falla mig in att gå fram och peta på någon annans hund utan att fråga först.. men tydligen har väldigt få andra sådana begränsningar :P

//Ambrose

Dumpuck
0

#22 Jo, har hört det jag med. Tyvärr.
Men har bara hört att det rört små valpar eller unghundar av små raser, en rottis i din valps ålder väger ändå 15-20 kilo och är inte direkt så smidig att bara sno med sig - inte diskret i alla fall😂
Hehe, låter bra det. Ska bli roligt att se var hon kommer ifrån!
Som sagt, du får gärna skicka PM också 🙂

Jo. tyvärr är fastbundna hundar otroligt utsatta av det att folk hetsar de, kastar saker på de och sedan hugger hunden i rent försvar eller av ren stress - vem får skiten för det då? Knappast de som faktiskt gjorde huden illa…
Skulle aldrig utsätta min hund för det!

För bara en månad sedan var jag och min sambo med om en liten papillon som var bunden utanför en ICA affär, den skällde för den var ensam men saken var den att hunden också flämtade rejält och kunde knappt stå. Jag och sambon gick och hämta vatten ur vår bil samt skål och satt med hunden tills ägaren kom, sambon gick också och hämtade en av ICA´s skyltställ och ställde för så hunden fick skugga. Stackarn var helt i solen!
Vi förberedde oss på att ägaren kunde bli rasande att vi satt där men ägaren hade haft panik inne i affären och gjort allt för att snabba sig, hon uppskattade enormt det vi gjorde. En sådan gång skäller jag inte ut ägaren men hade hon reagerat annorlunda så hade hon fått höra av oss båda. Vi var oavsett riktigt irriterade!

En annan sak jag var med om med mitt ex var också vid en affär. Vi gick dit och han skulle ställa ifrån sig cykeln, vid stolpen ser vi ett koppel hänga och tycker det är konstigt. Men ingen hund/annat syntes till och vi har sett att folk knutit fast sina cyklar så också så vi tänkte inte så mycket mer på det även om vi blev brydd.
En stund senare kommer en tjej och frågar oss om vi sett en hund, vi hjälper givetvis till att leta och får sedan veta att någon fångat hunden och haft den i sin bil tills ägaren kommit.
Anledningen att hunden var borta avr för att en, hör och häpna, KOMPIS till ägaren hade knäppt lös hunden för att skämta med ägaren.
Saken är den att denna affär ligger 50m ifrån storvägen där det är 100 som gäller… Vilket roligt skämt, hunden hade kunnat dött!

Ambrose
0

#23 Fy! Ett skämt. .. jo men visst :s Snällt att ni hjälpte den andra hunden… ibland kan väll även den bästa ägare hamna i en situation när man inte tror att det finns något annat alternativ :s Nita väger 17 nu.. men jag lyfter fortfarande lätt och ledigt upp henne… visst.. har väll kanske vant mig.. katten.. som ör aningen överviktigt.. tycker jag är lätt som en fjäder nu xD Men hon är så otroligt snäll och männskokär att hon hade följt med vem som helst :P Hon hade inte lyssnat på dem för 5 öre för hon börjar bli en riktig enmanshund… men åååå va roliga människor är ^^

//Ambrose