Larver i fodret!
Murphys lag.. minst sagt… upptäckte precis en massa små laver i Nitas foder! Fan va äckligt!
Här är en bild på de äckliga kräken, någon som vet vad det är? :s Hoppas verkligen att jag kan byta fodret i butiken >_<
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Men fy vad vidrigt!
Byt fodret eller begär pengarna tillbaka!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#1 Yup. Ringde dem nu och verkar som att jag får ett nytt paket. Måste komma dit med prov bara.. och sedan ta 15kg hundmat med mig hem. yay!
//Ambrose
#2 👍
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#3 Jag glömde nämna att jag åker kollektivt.. så kommer få bära 15kg i typ 20 minuter…. så gör inte tummen upp riktigt än :P
//Ambrose
Har råkat ut för de ett par ggr, fick ny säck första gången. Andra gången ad dom mig berätta hur jag förvarar fodret. Dom va inte nöjda med att jag häller de i en fodertunna. Dom vill man har säcken i tunnan och återförsluter den efter varje gång man öppnat den. Dom sa annars kan de lätt komma in kryp eller flyga in som lägger ägg o bli larver.
Inte haft problem sen jag gjorde som dom sa.
Inte helt ovanligt när det handlar om mat och om det funnits någon pyttelitet hål i säcken. Äckligt för oss, men inte skadligt - men inget man vill riskera ska föröka sig hemma😉
Ush vad äckligt och jag som alltid har min påse öppen, dags att börja stänga den.🤮
. tydligen inte ovanligt… men jag har inte ens haft påsen i 3 veckor :s Och alltid haft den i antingen försluten påse.. påse + fodertunna.. eller nu sista 2 veckorna.. i fodertunnan… helt ny tunna… men nu är det bytt i alla fall och jag fick lite tuggrejer (kvalité kan diskuteras) på som ett "ursäkta". Hoppas verkligen att denna påsUen är bättre…
//Ambrose
Toppen.. kommer hem och då har hon tuggat sönder en sko.. Murphys lag som sagt..
//Ambrose
jag har skaffat en "pensionärskärra" att dra hem tunga fodersäckar med, så slipper man bära dem. :)
#10 Kallas för "dramaten" xD Ett väldigt "dramatiskt" och påhittigt namn ;P
Har vanligtvis aldrig användning för det… brukar köpa fodret hos uppfödaren(brukar låna bil av föräldrarna när jag ska dit i utbyte som diverse tjänster hemma :P), men senast jag skulle dit för att träna och handla foder så blev han sjuk.. så jag fick köpa i denna butiken istället för det var lite kris. Vanliga mataffärer har jag 5 minuter bort.. så har liksom aldrig haft användning av en dramaten… har väll inte direkt plats heller.. och att lägga 200-300 på något som jag kaaanske har användning av någon enstaka gång känns onödigt.. kan träna 3 gånger för det istället :s
//Ambrose
Usch vad äckligt 🤮
Hade någon typ av flygfä i hundmaten en gång, slängde allt då jag är så nojig att det ska sprida sig till annat.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se