Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1161 ggr
Majskiii
1

Hon är galen i blutsaft?

Hej! 

Jag har en tjej på 6 år vid namn Stina… Jag skulle ta en dos blutsaft härom dagen och hon blev ganska tokig… När jag druckit upp fick hon nosa på glaset och hon började slicka och slicka. Ikväll var jag flummig och råkade spilla ut den, fick på ärmen och på golvet. Stina blev heltokig! Hon ÄLSKAR verkligen blutsaft.

För er som inte vet vad det är så är detta då inte blod utan helt från växtriket med mängder av olika saker i.

Ni kan ju googla och kolla på innehållet.

Just nu äter hon Acana och det innehåller ju massa lustiga saker, lavendel,  ringblomma bland annat, och frukt och bär och grönsaker. 

Acana är 60% animaliskt protein så som kött och fisk och 40% grönt av massor av olika slag. Finns ju Orijen med 80/20% också vilket jag funderar på att gå till igen i och med att jag är vegan och ger jag henne något är det ju inte nån korvbit eller så som de flesta andra brukar göra, hon kan få tugga på en morot då och då och så vidare.

Jag undrar, är blutsaft i en liten mängd ok? Är det dåligt med hennes foder då i och med att det redan innehåller en så stor mängd grönt? Är det något ämne hon saknar som hon får i sig ur den eller är det bara helt enkelt för att det är sååå gott?

russin
2

Nu är väl blutsaft ganska utspätt, men det finns minst en sak som hundar inte ska ha och det är vindruvor - och i blutsaft är det vindruvskoncentrat. Vindruvor är giftigt för hundar.

Säkerligen inte farligt att hunden fått i sig några droppar, men absolut ingenting jag skulle ge hunden bara för att den tycker om det🙂

-Aida-
0

Jag skulle inte ge de pga anledning ovan säger, jag gav min hund två vindruvor en gång och visste inte att de va giftigt, han tyckte om de men har inte fått de sen dess, troligen påverkas inte din hund av så lite, de är troligen mycket utspätt och inte jätte mycket druvor i det, men jag väljer att inte ge, sen kommer inte ens blutsaft in i mitt hushåll, tycker de är den värsta saften jag druckit. <<

TjockaBerta
0

Det är ju sött och gott ;)

>>>Malum domesticum<<<