Hund och julgran?
Hur lär man hunden att inte kissa på julgranen?
Vet att det är september - men jag funderade på det redan nu då jag överväger riktig gran i år ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag gör så att hunden inte får vara i vardagsrummet (där granen står) när ingen människa är med, sen har vi helt enkelt koll på honom.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#1 ok, ja jag är ju lite orolig för att han ska kissa på den - samt att katterna ska klättra i den!
(har aldrig haft julgran med dessa djuren innan)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Jag tror det gäller att se till att han inte lyckas göra fel, hålla koll och inte låta honom komma nära granen, så att han förstår att den är förbjuden att röra.
Samt att inte låta han vara i samma rum när ingen människa är med 🙂
Vi hade kaninungar för några jular sen, dom huliganerna klättrade upp på julklapparna och åt upp granen underifrån 😃
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Våra killar har gjort den en gång sedan var det lugnt med det. Det var svårare att få katten att inte klättra i granen kan jag säga.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Kan ju bara meddela att katter älskar granen.. eller rättare sagt så älskar dom alla roliga saker som hänger i den :p
Aj då - och jag som har en extremt nyfiken (klumpig…) misse här hemma…
Hahaha får nog överväga plastgran och plastkulor iallafall 😃
Min hund förstår skillnaden mellan träd ute och träd inne, är mycket tacksam för det! Han gjorde mig extra stolt i somras när jag insåg att han dessutom förstår skillnaden på träd i kruka utomhus och vanligt träd utomhus.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#6 Det är bara att sätta en krok i taken och knyta fast toppen i den, då välter den inte (helt) utan rätas lätt upp igen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
För mig har det funkat jättebra med julgran och katt. Har dock aldrig haft julgran och hund för min hund är bara 5 och en halv månad, men tror nog att det kommer gå bra. Min katt brukar lägga sig på mattan under julgranen och så brukar han dricka vatten från "foten" men annars brukar han inte göra något mer.🙂
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
#7 min hund kissar inte på plastträdet i kruka - han kanske är lika smart då 🤔
#8 Bra idé, får kolla efter krok ^^
Har inte haft hund med julgran ännu då han bara är 6 månader. Men har haft katter med julgran och alla våra katter har när de va yngre älskat alla saker i granen. Inte granen i sig men julpyntet är ju underbara kattleksaker (not). Se till att inte hänga för roliga julpynt längst ner. Våra första jular va när jag va liten och då hade vi smällkarameller(inget smäll i ;) ) och de jularna rev katterna granen nästan varje dag. Så se till att ha de tråkiga dekorationerna längst ner :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
#11 hehe ok, ja det blir lite svårt när jag bara har tre sorters pynt i granen bortsett från spiran i toppen - röda kulor, glitter och ljus, men behöver ju inte hänga glitter allra längst ner kanske =)
Då e de ju inte lika lockande. Men du kan nog räkna med att katterna kommer testa julgranskulorna ;) Ska bli spännande att se till jul hur det är att ha hund med julgran. :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
#13 håller helt med!
Man har en bordsgran.
Har aldrig ens funderat på det. Man kissar inte inne helt enkelt.
#15 nä, jag vill ha en stor fin gran från golv till tak ^^
#16 inte här heller, men har hört att många hundar gärna pinkar på julgranen även om de är rumsrena resten av året =)
Vår kille var 6 månader gammal i julas, han brydde sig inte om julgranen mer än att han gick och drack vatten ur julgransfoten ;-)
haha..har ALDRIG vart med om att hunden gjort det , har haft hund sen jag var 11! Men du får väl träna den att det är förbjudet oså:)?
Hälsningar
Fredrika