Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 425 ggr
LillyAmanda
0

Blir frustrerad..

Hej!

Jag är tolv år och har 100% intresse för hundar. Jag har läst på om hundar sen jag var åtta och min mamma har även haft hund innan hon fick barn. Jag vet hur mycket tid och pengar det behövs för att ha en hund. Jag blir så frustrerad när dom mamma säger, Amanda jag vill inte hund igen, medans pappa säger, jag vill gärna ha hund om mamma skulle gått med på det. 

Om vi någon gång ska ha hund så blir det en Pudel, då det är det enda jag tål.  

Vad kan man ha som argument att jag ska ta promenader och liknande men att dom får ta det stora ansvaret att betala om det händer något m.m. Eller är det bättre att vänta?

PS. Jag har hundvakt runt mig (Minst tre st som kan hjälpa mig)

Och jag slutar mellan 13-15 på dagarna och mamma jobbar inte. 

Finns det möjlighet att vår familj kan skaffa hund?

Tacksam för trevliga svar :)

**//Amanda

Karmatarerskanise
0

Vill inte din mamma så får du vänta tyvärr.  Det är ganska viktigt att alla inblandade verkligen vill ha hund. 

Dessutom är åren framöver för dig väldigt föränderliga. Vissa förändras väldigt mycket under tonåren och dessutom kommer skolan ta mycket tid.

Saffran0Spice
0

Håller med #1, du får nog tyvärr vänta

Bor man i en familj är det jätte viktigt att familjen är med på att skaffa hund och det skulle i ditt fall bli dina föräldrars ansvar då du inte är myndig. Så vill de inte ha det ansvaret så får man vänta =)

Fridaaaa
0

Dina föräldrar har huvudansvaret och vill inte din mamma får man acceptera det, ska kännas rätt för henne med speciellt eftersom hon har huvudansvaret eftersom du är under 18 år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LillyAmanda
2

Då får de vänta :) Tiden går ju så långsamt när man vill något, speciellt såhär. Istället för att skaffa en hund, så kanske man kan "låna" en hund och då och då  ta en promenad istället :)

**//Amanda

Ambrose
0

#4 Låna hund och ta promenader efter skolan och liknande är perfekt när man som barn vill skaffa hund, men då det inte passar i familjen. :) Prata med dina föräldrar och dubbelkolla så det är ok. Sedan kan du sätta upp lappar vid ICA och liknande om att du gärna hjälper folk och promenerar med deras hundar ^^ På det viset får du allt det mysiga.. promenader.. kanske lite trick träning och massvis med kel med hundar.. men du och familjen är inte bundna till något :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se