Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1553 ggr
MissanTissan
4

Han kunde ha varit död

Vi fick precis hem en ny jourhemshund, så vi skulle låta våra tre hundar hälsa på den utomhus. Så jag och min mamma åkte iväg och tog en promenad borta i en skog, nära en väg. Jag släpper alltid min hund Chip lös, så jag tänkte ha honom lös tills vi kom tillbaka till vägen. Men mamma sa det "Du borde koppla honom" så till slut gjorde jag det. Och jag är så j*vla glad att jag gjorde det. För när vi kom fram till bilen så körde en j*vla jubel idiot förbi i svängen som är vid vägen i typ 150KM i timmen. Och jag kände hur mitt hjärta hoppade ett slag. Tänk om han hade varit lös och kanske stått några CM längre mot vägen. Då hade han inte levt längre.

J*veln åkte förbi en gång till men åt andra hållet innan vi ens hunnit lasta in våra hundar i bilen, lika snabbt den gången med. Så jag tog och ringde polisen. Hoppas j*veln får riktigt med böter.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Vovisch nr2
0

Nej så läskigt! :o Tur att allt gick bra ändå!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

-Aida-
0

De är så läskigt när de händer, de är för många gånger min hund nästan blivit på körd av både bilar och cyklar, ingen kan "säga till" när dom kommer, ingen bil använder blinkers så man vet ju inte hur dom ska köra, cyklarna är tysta som möss och har ingen ringklocka att använda. jag blir så arg på dessa människor som gör så, förut fick min hund gå hela koppel längden men de får han inte längre, inte ens på gång gatorna för där åker de mopeder som jubel idioter, han måste gå nära mig tills vi kommer in på gräsmattan, inte ens där är de tryggt, för där ligger de en massa ben bitar från mat som fåglarna spridit runt, mitt område är värsta hund dödar kvarteret. 😡

[Forest]
1

Jag har inte hundarna lösa vid vägar eftersom det är många som kör som vildar. Skönt att det gick bra.

Saffran0Spice
0

Fy vad hemsk, känner själv att jag får hjärtat i halsgropen!
Skönt att det gick bra!
Hoppas idioterna får sitt, tummarna hålls för Karma 😟

MissanTissan
0

Min hund lyssnar ju på mig till 100% så jag är ju säker när han är lös, men däremot så brukar han stå kanske två meter ifrån mig när vi står stilla… Vilket problemet var här, så nu kommer jag allt bli mer försiktig!
Ja, att någon är så sjukt dum att dom kör det snabbaste dom kan, vid en skog, i mörker. Alltså vill dom köra på någon/något, är det deras mål?..

Ja, eftersom jag inte visste vilken väg vi precis gått på, så är jag inte säker dom skickar ditt en polisbil..

LinaK
0

Tänk på att vi inte tillåter svordomar 😉

Vilken tur att du kopplade din hund, det är läskigt sådär där när dom kommer fort. Då blir man att tänka till.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

MissanTissan
0

Förlåt! Tänkte inte på det..

Ja verkligen! Var jätte nervös när jag promenerade honom idag. :(

[Daniela1983]
0

Tur att det gick bra. :)

MissanTissan