Man vet att man är hundmänniska när...
Tänkte att det kunde vara kul med en tråd där folk kan berätta om lite saker man gör som är typiskt för hundmänniskor, men som andra skulle tycka är helt galet!
Så jag börjar!
Man vet att man är hundmänniska när…
Man glömmer hårborsten hemma hos föräldrarna, och tycker att det fungerar rätt bra att använda hundens borste tills man får tillbaka sin egen!
Till mitt försvar så var den jävligt bra på att få bort tovorna, enda negativa är att den var lite rispig ;)
Er tur!
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Man vet att man är en hundmänniska när man inte vet om det är hundens eller pojkvännens hår på tröjan.
Bacon, svaret är bacon.
När man får börja med att städa bort märgben och övriga fynd ur sängen innan man kan lägga sig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
När man inte bara stör sig på hundbajs som ligger på gatan utan börjar fundera på vilket foder hunden som skitit ätit bara genom att kolla på högen ;)
Att alltid bli lika förvånad när andra hundägare inte vet vad deras egna hundar heter i stamtavlan utan att kolla.
Att när man skall köpa ny bil ( begagnad ) inte tittar efter rost, under huven eller annat "viktig" först utan om de finns lastgaller o hur stort de är bak till hundarna.
Jag vet inte när mina föräldrar eller vänner fyller utan att ha påminelse men har stenkoll på hundarnas.
När man inspekterar allt vad bajs heter för att kolla allmäntillståndet för dagen. Eller när man svarar tillbaka då hunden "pratar ".
≧◔◡◔≦
- Jahja… fryspåsarna är slut. (Tar en hundbajspåse.)
#5 😃 Eller man kommer hem från skogspromenaden med fullspäckade hundbajspåsar så grannarna tror man rastat en isbjörn, men vad de inte vet är att de är fyllda med kantareller.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Man vet att man är hundmänniska när man kallar vänner vid hund namnen eller ropar efter sonen "Nemo middan klar" Namn kan förväxlas ändå men ibland håller man på med hundarna så man hjärntvätter sig själv :-)
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Man vet att man är hundmänniska (alt. umgås för mycket med sin hund) när man till och med kallar sin vårdtagare för sin hunds namn. :D
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Man bara vet det - är min känsla iallafall ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Man vet att man är hundmänniska när man kan sitta och diskutera sina hundars bajs utan att tycka det är konstigt ;)
När man hittar hundhår på kläderna och kan avgöra vilken av hundarnas det är, trots att de är samma ras och samma färg.
Man vet att man är hundmänniska(hundägare ev.) när man måste dra ut en massa bajspåsar ur fickan för att kunna köpa en glass.. Hänt ett par gånger nu
-
#12 Känner igen det där ;) fast mina brukar bara raaaamla ur fickorna när man ska ta nått annat!
…man har bajspåsar i varenda ficka, väska och plånbok.
…hittar högar utav godis utspritt på hyllorna i hallen för att man tömt jackan på godis innan man gjort något som inte är hundrelaterat
…varje gång man köpt ett smycke spara den lilla burken, inte för att förvara smycket i utan utställningskoppel.
…man köper en (fejkad) fårfäll för att kunna ha i sängen som bäddekoration, men i hemlighet är det för att hunden ska ha något mjukt att ligga på.
… man inte vågar röra sig för att hunden äntligen somnat, i ens knä.
…varje gång man är på Ikea råkar det hamna ett gäng 9:- råttor i kundvagnen, för att de 3 man redan har i lager kan gå sönder.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
… när man börjar jämföra sin hund med andras barn…
…när man kan höra vilken hund som kommer utan att se den
..När man ser tex. en sten eller något och säger högt "om Zuki var här skulle hon hoppat upp på den"
Man vet att man är hundmänniska när man pratar om människor i termer som "Nalles matte", "Kodas husse" osv eftersom man inte riktigt genast kommer å vad människan heter…
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
#19 True!
Man vet att man är hundmänniska när man sitter på bussen och ser en hund utanför och ens vänner måste gissa rasen innan man själv berättar vad man tror och sen berätta allt man vet om den/dem.
…när ens vänner upptäcker alla snygga killar, söta barn eller andra ting när en själv bara reagerar när man ser en hund och måste påpeka det för hela världen.
…när man avbryter sig i det man är upptagen av bara för att man ser en hund.
…när man jämför och ser om både hunden och en själv är lika.
// Med vänliga hälsningar, Felicia 
~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~
När man stannar vid övergångsställe och säger sitt. Utan hund 😃
Eller ber varukorgen på hjul på ICA att "Kom nu här" lite käckt så där 🤪
…Nar man berattar for alla sina vanner hur stolt man ar att valpen bajsade utomhus. 😂
#23 Vilket paminner mig.. jag anvander hundkommandon pa mina partners.. xD "Stanna" … "Da gar vi"
Annu battre, om han gar for fort sa sager jag med pondus HAR! och pekar vid sidan. 😛
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#23 ahahahhaa jag avlider då är det inte bara jag som börjat tjafsa med varukorgen inne på Ica 😂 den åkte runt på golvet och lät högt som …… så tillslut sa jag högt ''men guuuuu hör ju inte ens vad jag tänker'' 🤪
…När man själv reagerar som man vill att ens hund ska reagera. "Nej, men titta, där är en människa. Nej, fokusera nu, vi cyklar. Oj, men titta, där är det en kissekatt (ja, vi kallar dem kissekatter för att jag får rätt tonfall när jag säger det, och då tar Jappe kontakt). Nej, fokusera nu, nu ska vi över övergångsstället. Oj, kolla, folk! Nej…" Etc.
# 24 Passa dig Cahira annars blir du som tanten i den gamla paret vi cyklade förbi för ett par år sedan. Farbrorn hörde inte att vi plingade så tanten klappade bestämt på låret och farbrorn gick snällt in till sidan som en lydig hund. 😃
#24 Ja.. det har man ju varit med om ett par gånger ;) Men det roliga är att det funkar ganska bra! Skriker man "stanna" så stannar alla! ;D
…När man råkar "uppfostra" pojkvännen med ett bestämt "NEJ" ;-)
…När man är och shoppar och hittar hundgodis i varenda ficka på både byxa och tröja, och handväska…
…När man inte längre tycker det är särskilt äckligt att ibland behöva röra bajs med ett löv när man glömt bajspåse.
… när man flyttar för hundens skull.
När man inte kan lägga sig ner i soffan utan att behöva flytta på minst 1 tuggben eller hundleksak.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
När man praktiserar på en förskola och stannar ledet genom att säga "Staaannna" och får sedan förklarat för sig att vi faktiskt säger "nu väntar vi" på den här förskolan av en personal.
-Bättre ökänd än okänd
När man letar efter stora käppar till gården. När man själv börjar funders ut mysiga kiss ställen. När man vet hur hundens ideala bajs plats ser ut. När man ger hunden "sina" ben som man "tuggat" på… När man tycker att lamm och ris låter gott… då man handlar burk mat. När man talar om hunden som om den vore ett barn.
Nar man pratar om positiva uppfostringsmetoder och blir forvanad nar de tycker att de inte vill muta sina barn for att fa saker gjorda.
Oops.
Man vet att man är hundmänniska när man sitter med en nära och kära på ett café, försvinner i egna tankar och när hen frågar "vad tänker du på?" så tänker du på hundar. Man vet att man är hundmänniska när man stirrar efter en hund som om det vore en jävligt snygg kille och kompisen muttrar "du med dina hundar" :p
När ens kille rullar ögonen när man pekar på en hund och säger "åååh kolla en weimaraner".. det händer också alldeles för mycket :|
-
..När man stolt berättar för sina vänner hur fint hundens bajs var idag.
…När man känner sig naken och halv utan bajspåsar i fickorna.
Nar man gor roster for hundarna "nu tycker Ace att vi ar trakiga" "Tia sa att hon inte tycker om att bo har nan mer" roliga ar att sambon har blivit nastan lika hund galen som jag sjalv :p
När man hälsar rent reflex mässigt på vilda smådur på samma sätt som man gör med sin hund.
När man sitter på jobbet och blir lycklig för att ens scarf luktar som hunden (kanske för att denne har sovit på scarfen), man borrar ner hela ansiktet och bara njuter av doften!
När man inte vet hur man går normalt utan att hålla ett koppel, t.ex. går med en arm stel och den andra i normal rörelse fast man inte har hunden med sig!
När man är hos gäster utan hunden o automatiskt börjar ropa på den o inser sen att han är hemma.. Händer ganska så ofta :p
Hemsida: Nivinas kaniner
När man är hos gäster utan hunden o automatiskt börjar ropa på den o inser sen att han är hemma.. Händer ganska så ofta :p
När man är så van vid att prata med dom fyrbenta hemma så man börjar prata likadant till olika föremål på jobbet (framförallt om man som jag jobbar ensam).
Mvh Linn
När man kommer på sig själv gå frustandes i skogen (inte den mysiga sortens skog) med leksaker, pinnar, godis och/eller klöv & blod. Man får spindelnät i ansiktet (underbart om man har fobi), ev. fästingar på benen, snubblar på rötter och får grenar i huvudet. Samtidigt håller man räkningen på hur långt man går och plötsligt gör man en sväng och tvingas går ut en annan väg (ofta typ ner för ett stup). Varför gör man detta? Jo för hundens skull!
Hur man vet att man är hundmänniska? Det är helt klart värt allt slit och kladd!
Fast… tacka vettja kantarellsök, då får bägge parter "godisbelöning"! 😃
När man pratar med hunden (varsågod/vänta/stanna/nej osv) trots att hunden inte är där…. När man hälsar på hos någon och helt plötsligt undrar vars hunden tagit vägen - när den är hemma med sambon ;) När man planerar inköp osv så att hunden inte måste sitta själv :P Man kan prata bajs, hundmat och pälsvård i timmar - med allt och alla utan att förstå deras ointresse ^^
När man väljer bostadsområde och lägenhet utifrån hundens behov + valet av bil. Hela mitt liv kretsar runt min hund, så hundmänniska är man allt 😎
När man anser att en promenad utan hund är rent slöseri.
När man inte orkar handla åt sig själv på grund av lathet men gör de så fort hunden behöver nåt.
#49 eller att åka någonstans för att sen inse att man faktiskt KUNDE tagit med hunden..
När man räknar timmarna på jobbet till man får hämta sina hundar på dagis.
.. när man avstår från utlandssemestrar och hyr hundvänliga stugor i Sverige istället 😃
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
När man har köpt sina första gummistövlar och regnkappa i vuxen ålder.
När man tillomed har hundhår i kylen på jobbet…
Mvh Linn
När man lägger ner tid att lusläsa varje förpackning godis/mat men stoppar med lätthet ner en kakburk utan att fundera på datumet.
- När man kommer hem efter att ha handlat dyrt hundfoder som är handplockat efter hundens behov och utan onödigheter, och man sen kokar ett paket nudlar till sig själv!
- När folk frågar vad man ska göra på semestern och man med glädje i rösten säger att man ska spendera hela dagarna med hunden!
- När man köper kläder speciellt avsett för att ha på hundaktiviteter!
- Man köper oftare kläder till hunden än sig själv.
- Man kollar hus och väljer bort hus som ligger nära vägen, inte för att trafiken väsnas utan för att hunden kan bli påkörd!
- Man ser hus med kritvita väggar och ryser över hur fort hunden skulle skita ner!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
-När man inte har ett ända par snygga skor utan alla man har är "sköna" skor.
Skulle på bröllop och inser att jag har inga snygga med klack alla skor jag har köpt är av sorten "bekväma" skor 😃
Varför känner jag igen mig i allt här?! .. När man säger att sambon kan flytta om han vill när bekanta frågar mig om vad han tycker om mina hundar. .. När man predikar hur viktigt det är med seriös avel, för alla!
När man hellre stannar hemma framför att åka bort på semester om man inte kan ta med hundarna
När man släpar med en stor elektrisk kylbag när man ska någonstans för att kunna ta med två skålar med hundmat
När man en lördagskväll står hemma och styckfryser kött
När man glatt förklarar för sina vänner att sina hundars bajs förmultnar på ett par dagar och att man då kan trampa på det så blir det pulver!
När man argt inser att idrotten i skolan var enda lektionen på hela dagen som bestod av att springa i ett trevligt spår i skogen, och att man alltså kunde tagit med hundarna
(hör väl lite till den ovan) När man tycker promenader utan hundar är bortkastad tid
Man hellre köper hundsaker än saker till sig själv
När man plockar svamp eller bär och lägger fynden i en bajspåse
När man har hittat på olika röster till sina hundar så de kan "vara med" i konversationer och tycka till
När man inser att man pratar med sig själv för att man använder hundens "röst" och sen svarar med sin vanliga röst
När man nästan dreglar över en förpackning oxhjärta man hittat i köttdisken och är vegetarian själv.
När det första man gör när man kommer in på en mataffär är att kolla köttdisken om det finns någon bra hundmat
När man gör en grundlig analys av sina hundars bajs dagligen för att se att allt står rätt till
När till och med ens föräldrar berättar när de kommit i efter en promenad att "bajset var mörkt och hårt"
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Kom på en till! När man väljer filmer efter de som ens favoritraser är med i!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
…När man hittar hundhår i maten, rycker på axlarna och äter ändå.
- När pojkvännen kollar på "nya" bilar och jag frågar om hundarna kommer få plats.
- När det ligger 720 st bajspåsar på varenda ledigt utrymme
- När man belönar pojkvännen om han gjort något bra
- När kompisarna stirrar efter snygga killar , medans jag tjuter av glädje som ett litet barn när jag ser någon som har samma ras som jag själv
- När jag jämför mina hundar med min grannens barn (hon tar inte illa upp 😉)
- När man nästan gett upp om snygg klädsel varje dag eftersom de ändå kommer bli håriga och smutsiga efter hundarna.
- När man har fullt med hundhår i dreadsen(alt. håret), och inte bryr sig…..
- När man har grus i sängen och låter bli att borsta av lakanen.
- När man pratar med andra hundmänniskor/vänner om hundbajs
- Undrar varför folk fortfarande hälsar på när de klagar om att de får hundhår på kläderna
- Alla bajspåsar ramlar ut när man ska ta ut något annat ur fickorna
- När man är mer mån om hundar än man är om sig själv.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
När man hellre skickar ner sambon från sängen än hunden. När man inte bjuder hem folk man vet kommer klaga på ens hund. När man hellre slösar pengar på sin hund än på sig själv. När man har vänner med barn som klagar på att de städar jämt upp barnens leksaker o man själv vill säga att man städar efter hundens leksaker hela tiden, typ "jag vet hur de känns".
När man går på ''jakt'' efter en perfekt pinne och sedan ropar ''Jag har hittat bästa pinnen ever!!'' visar stolt upp den för sambo/kompis och kastar sedan pinnen till hunden ett par gånger varpå hunden biter sönder den och så börjar ''jakten'' om.
När man får slut på fryspåsar och tänker att bajspåsar funkar säkert lika bra att ha till maten när det ska in i kylen 😎
Man vet att man är hundmänniska när man kommer på sig själv att sträcka handen under näsan på människobäbisar när man hälsar, och sedan utbrister "Jag vet inte hur man klappar en sådan här".
True story. Och jag insåg inte ens hur absurt det måste verkat förrän efteråt. 🤪
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Man vet att man är hundmänniska när man hellre ser en film med hunden än vännerna
När dörrvakten till en nattklubb fiskar upp kvarglömda hundgodis från väskan och frågar en med ett strängt öga vad det är för något…ha ha
Man vet att man är hundmänniska när man känner igen sig igenom i princip hela den här tråden…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
När man inte har möjlighet att ha hund och måste åka hem till mamma en timme bort och hälsa på hennes hund när abstinensen blir för stor! Och före ringer och säger att jag måste komma ner för att "jag saknar Sirius. Öh… Och er då! Fast inte lika mycket…" Hon tar inte illa upp, hon är ju också hundmänniska ;) och ibland ber att få prata med hunden när vi skypar/pratar i telefon. För att berätta hur mycket man saknar honom :) Mamma var besviken när han gick på hunddagis att fröknarna inte utvecklade mer hur det gick för honom där, mer än "bra, han är så snäll". Mamma: "Men jag vill ju veta vad han gör, har han kompisar, vem leker han med?" (Och självklart, hur ser bajset ut, men det sa hon bara till mig, inte till icke-hundmänniskor!) Styvpappan: "Ja, är det inte utvecklingssamtal snart?" (Ironiskt, han är inte hundmänniska. Fast han gillar "våra") När vi firade midsommar i Dalarna när jag var 4 och min syster dansade och lekte bland alla tusen människor men jag sprang omkring och skulle klappa varje hund jag såg. Mamma slutade räkna när hon kom upp till 60…
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Man är en sann hundmänniska när man går på promenad oavsett väder o vind 😉
Nar man koper sockar i flerpack for man vet att halften av alla partners kommer sparlost forsvinna.
Nar klader, soffor, bilkladsel och kuddar valjs efter lattstadat och hundens palsfarg.
Nar man valjer gardeners langd efter hur hog hunden ar,
Nar man inreder hemmet sa inget i hundens rackvidd kan rivas ned.
Nar man valjer halsband och hundklader efter "vad hunden tycker om" och passar i.
Nar man lyser upp av att se djurhyllan i alla affarer och bara maste se om det finns leksaker som hunden skulle tycka om.
Nar man star i ovanstande affar och kommer hem med nagot gott till hunden. Speciellt om sagt gott egentligen inte ar avsett till hundar.
Nar man moter manniskor och bestammer sig for om man gillar dom eller inte beroende pa om hunden skulle tycka om dom.
Nar man skapar liten klubb med manniskor av samma ras trots att man inte har nagot annat gemensamt.
Nar man inte har en aning om vad andra hundagares namn ar trots att man kant varandra valdigt lange men vet exakt allt om deras hund.
Nar man tycker hundtassar, hundoron, nacke m.m. luktar bast i varlden!
Nar man ger fler pussar pa hunden an pa sin partner.
* * * * *
Jag bytte nyss kiropraktor for att stand in personen hade en dvargschnauzer och ordinarie hade katt. True story. Bada var lika kompetenta med. Men anda! :)
#73 "Nar man inte har en aning om vad andra hundagares namn ar trots att man kant varandra valdigt lange men vet exakt allt om deras hund."
Det där får mig att undra om du faktiskt vet vad jag heter?😎
#47 Faktiskt ingen aning. ;) Frida.. Johanna.. Petra.. kan vara vadsomhelst egentligen 🤐
Hur lange har jag kant dig? 6 ar eller nat? Mer? :)
#75 Sedan sensommaren/hösten 2008 precis efter att jag köpt straffet för mina synder, så snart sex år. 😎
Jag vet i alla fall vad du heter, Ixxie var det va?
#76 Haha nej det ar min hund 😃
När man skottar bort flera gångar innan man skottar gånger till oss människor 😉
Här får hundarna långa kringliga gångar i trädgården dels för kunna kissa då ena vägrar sitta i djup snö men mest för att dom ska kunna rejja och leka
När man just tvättat men den rena tvätten fortfarande är full av hundhår.. <<
…när man använder bajspåsar till allt.
@vendelasandell på instagram.
…när man upptäcker en blöt bajspåse i tvättmaskinen då man råkat glömma att tömma fickorna på sina byxor eller jacka.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
När ens händer luktar hundmat/godis När man hittar hund hår över allt, till och med kompisarna är fulla i hår när dom går hem
True leaders don't create followers..
They create more leaders!
Fick en liten kommentar av sambon i morse när jag gjorde frukost - "Hundens mat ser jättegod ut och innehåller hela kostcirkeln medan vi äter detta?". Hundens frukost bestod av fläskkarré, kycklingvinge, lever och broccoli. Min och sambons frukost bestod av en varsin panpizza 😃
När sms:en till de andra i familjen lyder "han bajsade bra. Mjukt och mörkt första gången. Ljusare och kletigare den andra. Kissade flera gånger. Träffade Milo, Pluto och Alf ute. Borde klara sig i 4 h till nästa promenad. Vad blir det för middag ikväll?"
…när pojkvännens nya tändare legat i ens jackficka och slutar fungera första dagen och han sedan tömmer den på hundgodissmulor…
på tal om tvättmaskiner…
När man inser att man hade hundgodis i fickorna när man tvättade sina kläder.. (ja resten kan ni ju räkna ju själv!)..
haha jag tänkte precis skriva som #19 När man kallar folk för "Nalles matte" eller " Rufus husse". Det är ett fenomen jag och min man brukar prata om. Man hälsar på sina nya grannar och börjat prata om hundarna och sen efter några veckor blir det ju pinsamt att presentera sig ;-)
Ett hem utan en hund är inget hem
…när man säger "ska du gå till huss… jag menar pappa" till sin nyfödda dotter. På BB. När det är en barnmorska i rummet.
Det är drygt elva år sedan nu, så det är preskriberat. Men det tog oss lång tid att sluta tänka på varandra som husse/matte även till tösen. Nu är vi snarare mamma o pappa även till djuren. :D
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
När man hundpåsar i arbetsbyxorna och ska ta fram papper o penna så fiskar man upp några färgglada hundpåsar 😎
81 bästa är när man till o med torktumlar dom 😃
…när man saktar in varje gång man kör och ser en hund! ^^
Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas
När man står helt lugnt och stretchar hunden efter en löprunda fast det är en miljon myggor på en och man håller på att bli tokig av alla bett, för att man måste stretcha klart hunden innan musklerna kallnar
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
När Kompis A berättar att Bekata B har fått en ny bebis, och man svarar "Nämen vad kul! Vilken ras?" varpå kompisen ser trött ut och svarar "Alltså en riktig bebis, det blev en dotter".
#92 Varken kompis A eller bekanta B är riktiga hundmänniskor då en hundmänniska vet att en bebis alltid är en valp. Det andra heter människovalpar.
#93 😃
När man inte längre bryr sig om man behöver sitta på marken mitt inne i stan under miljöträning med valpen för att ge stöd. Byxorna är ju dessutom redan skitiga av hunddräggel och gud vet allt vad man sätter sig i när man ska spontanmysa med hunden.
//Ambrose
När man åker ut och shoppar med skitiga kläder, hunden kommer ju dregla ner dom senare ändå. <<
När man reser sig ur soffan och tänker "nu måste jag gå ut med hundarna", vid ett flertal tillfällen, fast man är på semester och hundarna är hos hundvakter…
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
När man ska ut på en promenad med en vän och vännen säger "Nu pratar vi något annat än hundar"
När man äter pizza och man sparar kanterna till hunden, fastän hunden inte är med.
När man känner sig otrogen om man går med någon på promenad utan hunden..
#100 Nar man ber hunden om ursakt for att man varit otrogen och kelat med annan hund. ;)
Eller sager Njae jag borde nog inte klappa katten, hunden blir avundsjuk nar jag kommer hem. *S*
När vuxne sonen svarar utan att reflektera på att han tilltalats med hundens namn, ingen reagerar innan hans barn säger: -Men pappa, du heter väl inte Leon?
När man säger duktig hund vakta bilen till en tom bil när man skall tömma brevlådan.
Läste en förtjusande grej för flera år sedan. Det var dotra i huset som hade en klasskompis som övernattade, vid frukosten säger kompisen: Det är ett hundhår i smöret! o dotra svarar: Bara ett?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#102 - påminner mig om när svärmor skulle köpa labrador för flera år sen. Hon funderade på om hon skulle ha gul eller svart valp. Svaret från uppfödaren var "Det beror på om du vill se svarta hårstrån i smöret eller gula i björnbärssylten." Det blev en gul labbe, mer sällan de har sylt framme. :D
Ebmfh
Trollcaféet
Vilken underbar tråd, så jag börjar med att citera #70 som skrev "Man vet att man är hundmänniska när man känner igen sig igenom i princip hela den här tråden…"
Man vet också att man är hundmänniska när man alltid tar på sig magväskan som är fylld till brädden med saker som kan behövas till hunden under promenaden och den minsta lilla fickan är den man använder till sina lägenhetsnycklar. 🤪
När man tar med sig vatten till hunden och smuttar lite skyldigt själv när det är dags för hunden att dricka.
Man vet att man är hundmänniska när man kollar hundmat/leksaker inne på ICA innan man handlar maten till sig själv.
Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.
när man börjar plocka på sig all skit man hittar på gräset utanför bostadsområdet så att inte hunden hittar det först. (Något man aldrig brytt sig om/sett innan)
Jag har börjat fylla upp en hel soptunna xD
//Ambrose
"Jag skulle behova ga till veterinaren"
Kompis: Menar du inte doktorn?
Eh.. jo.
När man hittar märgben, tuggisar, leksaker osv i hela sängen/huset.
När man har hundgodis i varje ficka man har.
när man varje gång man åker förbi en "åker" eller annat fint öppet ställe, tänker; Här skulle jag tränat hunden!
När man ser någon annan som har hundar och undrar hur dem tränar.
När man paniskt stannar och ropar på hunden flera gånger under skolans vandring för att man tänkt på något annat och glömt att vovven är hemma :P När huvudanledningen till att man längtar efter körkort är för att man kommer kunna åka till massa roliga skogar med hunden. När man omedvetet ser till att persone man är ute och går med går på ens vänstra sida.
// Nadja
Man kommer på sig själv med att vända alla påsar ut och in. Oavsett vad man egentligen ska ha dem till.
//Ambrose
när en hård och fin bajs make your day:)
Man vet att man är hundägare när man:
Har slut på Sitt eget Schampo och använder hundens😊
#112 När hundens schampo är dyrare än sitt egna. ;)
#113 Haha ja :D
#111 Absolut så är det! 🤪
Man vet att man är en hundmänniska när man drabbas av akut habegär när man ser den här:

när en vägbeskrivning till sambon låter "du vet parkeringen mellan den stora pölen som Fei alltid vill bada i och hennes bajsställe!"
#116 måste ha haha! *skriver upp på att-köpa-när-jag-flyttar-hemmifrån-listan*
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#117 Det känns igen!
När man ber sambon köpa en ny klosax då vår har försvunnit. Varpå sambon tar klosaxen o ger mig den, fast jag mena nagelsax.. När man ber katten sitta o stanna..
När man ber sambon köpa en ny klosax då vår har försvunnit. Varpå sambon tar klosaxen o ger mig den, fast jag mena nagelsax.. När man ber katten sitta o stanna..
#120 Eller när man mellan sammanbitna läppar belönar hunden efter att hon varit så vänlig och placerat en död sork på ens mage efter att ha kommit in från trädgården under lördagens myskväll.
// Nadja
123 vad mysigt 😎
#125 Och när du har vad jag antar är din pojkvän satt som "Husse ♡" i mobilen… ;-) Folk utan hund skriver Älskling, baby, mannen eller liknande… Haha
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#126 Klockren! 😃
//Ambrose
#125 😂
Stämmer in att man vet att man är hundägare/älskare när man känner igen sig i hela tråden och inte skäms!
Så klockren på verkligen alla plan 😂
Made my day!
När maken bär ut disken till köket och man med ljus glad röst säger:
- Vad duuuktiiig du ääääär! Jätteduuuuuktiiiig!
Att han också är hundmänniska vet man när han inte reagerar på ovanstående med en märklig min utan skiner upp över berömmet och ser ut som om jag borde ge honom en godisbit…
När man säger till sakerna på översta hyllan i skafferiet att "stanna" med handtecken och allt! Sedan stänger man snabbt som attan dörren för att inte få allting i huvet :P
//Ambrose
#132 - Det där gäller även hästmänniskor. Jag säger åt min motorcykel att stå still med samma röst som jag använder till hästen. :) Tror hojen lyder bättre än sakerna överst i skafferiet, där hjälper det inte med vare sig kommando eller handtecken. Jupp, gör samma sak!
Ebmfh
Trollcaféet
När man oroar sig sjuk av att voffsen inte mår bra :(
När man ska berätta ngt för sina vänner och ska säga "när jag var liten"men blir istället "när jag var valp". De skrattade länge åt det haha :)
När halva handlingslistan består av "trasselkorv", "trasselblodpudding", "trasselvänliga grönsaker", "trasselfärs" osv 😃
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
När man går med vänner/bekanta, och omedvetet kräver fotgående av dem. …Det värsta är att det oftast funkar. 😊
(Lägger sig själv automatiskt på höger sida, går med hela överkroppen vriden mot dem för att kunna hålla ögonkontakt, ler stort varenda gång de tittar på en, harklar sig hårt när de börjar falla ur position…)
När ens vänner inte reagerar längre över sådana här grejer.
När man inte förstår varför folk tittar konstigt på en när man går sådär (jag inser ju själv efteråt, att jag måste ju se ut som en seriemördare. Minst. 😂)
När man stolt vinner alla "hundrasgissartävlingar" som jag ska ha med alla oavsett vart vi är eller vad vi gör.
När man går hem tidigare från krogen för att umgås med hunden.
Då det dagliga obligatoriska smset till pojkvännen inte är "godnatt", "godmorgon" eller något sånt gulligt, utan ifall hunden bajsat under dagen eller inte(sambon slutar 16 och jag börjar 16)
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
När alla fickor och över hälften av alla lådor i huset har hundprylar i sig.