Hööks overall?
Finns det någon som har Hööks - Hundoverall Comfort Showmaster?
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=045081&deptid=1129&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
Sitter den bra på hunden?
Skulle vilja veta om den är värd pengarna =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Följer, har kikat lite på den jag me 🙂
Ingen aning. Men ta med hunden till närmaste hööks butik (om det finns) och kolla om den passar? Jag ska nog göra för den såg himla bra ut.
Jag har en och tycker att den är minst lika bra som Hurttas som jag hade innan. Så helt klart prisvärd. Det jag inte gillar är att den har dragkedja på ryggen utan klaff över. Hunden blir blöt på ryggen om man är ute länge i regn.
#2 Beställer från nätet då ingen butik ligger i närheten, så blir svårt att testa tyvärr!
#3 Ok, bra att veta!
Då vet jag en förändring jag kan göra på den om det behövs =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus

Har nyss köpt en, sitter bra. Dock inte testas i regn ännu. 😉
den satt mindre bra på ena hunden men bra på andra hunden, har bara provat den inte använt den ute än :)
Köpte en - fanns bra tre saker jag inte gillade, två av dem kunde jag ändra =)
Fick sy in ca 1cm framför snoppen så han kunde kissa, sedan var overallen uppenbart anpassad för hundar med breda rumpor XD
Så fick sy in ca 3cm vid varje skinka då min lille man har en mycket smal liten rumpa ^^
Det tredje som jag inte kan ändra är att overallen har korta ärmar/ben, hade velat ha dem längre, men det är inget problem - bara smaksak egentligen =)
Hunden är nöjd iallafall!
#7 Känns som att man som vinthundsägare nästan får räkna med att sy in overallerna både här och där, de ha ju så speciell kroppstyp! Lååång rygg och låååånga ben och sedan inte så mycket mer 😛
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#8 hahaha stämmer - har sytt in precis allt ^^
Han har liksom stl S runt midja och hals, men stl L runt bröst och stl M över ryggen hahaha
Skönt att han trivs. :)
Även om jag kläder på Rose så här mycket vid regn så tycker hon inte regnet är okej.. suck!

#10 Asså, min upptäckte att regn var mycket trevligare när man var torr XD
Så i början var det verkligen helt nej, men när han insåg att regnkläderna var varma och man var torr så var det mycket roligare att gå ut!
Nu springer han till och med genom pölarna ibland haha ^^
Hur är den i tyget? Min lilla prinsessa på ärten Hatar allt som sitter åt eller är styvt och hon behöver en ny regnoverall då den från hurrta hatas djupt
#12 Supertunt, lite som papper, fast mjukt/flexibelt som tyg =)
#13 Då får det nog bli en tripp till Hööks någon dag och se om det finns något som passar :-)
Den har vi köpt och den satt inte bra på Enja som behöver en regnoverall jag är inte så händig på sy men kompisen köpte overallen av mig då den passa hennes ena hund. Jag är mer inne på en med långa ben, och även har en lång hals som denna javascript:nicTemp();

Jag skulle inte köpa den utan att prova. Den sitter väldigt olika på olika hundar. Om man inte har något emot att utnyttja öppet köp då förstås, då är det ju bara att skicka tillbaka :) har den på min ena hund, på andra hinder passar den dåligt. Är mycket mer nöjd med hurttas, värd varenda öre extra.
Mvh Ellenfyrkant